WK 2022 - Qatar

Mijn WK voorspeling… Brazilië of Duitsland werledkampioen word. Vooral van Brazilië verwacht ik veel van.

En Duitsland prima spelers die ik zo maar als outsider zie. Het blíjven toch Duitsers.

Belgie en Nederland zie ik beiden Kwartfinale halen. Ik denk dat hun verder ook niet gaan komen…

@D5981, hebben we deze editie weer een voorspellingspoule of besluiten we om deze keer te boycotten?

1 like

Opnieuw een blessure bij Frankrijk. Ditmaal is Karim Benzema geblesseerd geraakt, waardoor het nu zelfs twijfelachtig is of hij dit WK gaat kunnen spelen.
Wel opvallend veel blessures bij de Fransen (in aanloop naar) dit toernooi.

Ondertussen een feit dat Benzema het WK mist. Bij Frankrijk vult hij dit rijtje van blessures aan: Pogba, Kanté, Kimpembe, Maignan, Nkunku … Da’s wel balen voor Deschamps.

Nederland en België kwartfinale, Argentinië en Brazilië de topfavorieten.

Ben wel benieuwd welk land kan verrassen, Denemarken misschien?

Ecuador. Hebben met Piero Hincapié, Moises Caicedo en Gonzalo Plata een aantal getalenteerde spelers, een ploeg met karakter en kunnen met ontzettend veel energie verdedigen. Denk ook dat ze de groepsfase gaan overleven, misschien zelfs als groepswinnaar (omdat ik niet overtuigd ben van het Nederlands elftal). Verder zouden Servië, Wales en Ghana verrassingen kunnen zijn.

Wat betreft de topfavorieten, zou zelf voor Argentinië en Brazilië gaan. Spanje, Duitsland en Portugal zitten daar net achter. Nederland, Engeland, Frankrijk, België en Uruguay lijken me ploegen die daar weer onder zitten.

Er zouden al 8 spelers van Ecuador omgekocht zijn om Qatar vanavond toch één overwinning te bezorgen. Ben wel benieuwd wat dat gaat geven.

En precies om die reden hoop ik dat de andere (niet-omgekochte) spelers de motivatie vinden om Qatar helemaal van het veld te spelen.

Wk vloek he. Frankrijk gaat er in de groepsfase uit omdat ze wereldkampioen zijn, heb ik van in he tbegin gezegd

Er werd gespeculeerd over mogelijke omkoping van spelers van Ecuador, maar zelfs al zou je iedere speler een miljoen euro geven dan zouden die Qatari nog niet in staat zijn om de bal in 't netje te schoppen. Echt een beschamend slecht optreden van een ploeg waarvan we eigenlijk al wisten dat ze matig zouden zijn.

Ze hebben wel Afif, die eigenlijk in een topcompetitie zou moeten spelen, veel te goed voor qatar.

Daar was weinig van te merken :stuck_out_tongue: . Quatar was echt heel matig.

Ben ik de enige die het maf vindt dat de VRT geen samenvattingen van de matchen van het WK uitzendt? Ik heb geen tijd om alle wedstrijden te bekijken, en in Villa Sporza beginnen ze te analyseren na een samenvatting van amper een minuut, waarbij ze nog op voorhand de score al meegeven.

Hoe onvoorspelbaar mooi kan voetbal zijn …

2 likes

youtube van Sporza, daar staan alle samenvattingen van 5 minuten op

  • Ja
  • Nee, het is pas tegen Denemarken en Tunesie dat het fout loopt voor de Fransen
  • Ik geloof niet in de WK vloek

0 stemmers

Zal Frankrijk vandaag tegen Australie al last hebben van de wereldkampioenenvloek of zal het tegen australie nog net lukken?

Dat vind ik dus niet voldoende om een beeld te krijgen van de wedstrijd. En ze hebben niet eens de moeite gedaan om de opstellingen vooraf te tonen. Dan weet je toch amper waar je naar kijkt?

Lucas Hérnandez out in minuut 10 … Zou er dan toch echt ‘n vloek zijn? :wink:

De eerste keer sinds het WK 2006 dat de huidige Wereldkampioen zijn openingsmatch kan winnen! :grin:

Goed wat verrassingen al: Argentinië eraf, Duitsland vandaag verloren van Japan.