WK 2022 - Qatar

In dit topic kan alles over het daadwerkelijke WK bediscussieerd worden. Wie zien jullie als topfavorieten? Gaan jullie überhaupt kijken of boycotten jullie?

Ik wil even vermelden dat ik de shirts van België ridicuul lelijk vind en die van Duitsland, Denemarken en Portugal (in die volgorde) de mooiste vind.

1 like

Tof, het komt alsmaar dichterbij. Wordt wel even wennen zo in de donkere maanden van het jaar …

Topfavorieten blijven in m’n ogen landen zoals Brazilië, Frankrijk, Duitsland. Spanje & Argentinië reken ik bij de outsiders.

Portugal heeft ‘n selectie om van achterover te vallen. En ik ben heel benieuwd wat Uruguay kan presteren.

België zal, vrees ik, teleurstellen. De groepsfase doorkomen lukt nog, maar dan denk ik, kan het verhaal ten einde zijn.

Met een bondscoach die koppig blijft vasthouden aan zijn voorkeursspelers, vooral dan Hazard, die de laatste jaren amper nog z’n oude niveau haalt. En aangezien Martinez geen kansen schenkt aan een Trossard die in de vorm van z’n leven is, zal dit ons de das om doen …

1 like

Finale zal Argentinie-Portugal worden.
En als het niet door het voetballen komt, zal het misschien wel door matchfixing van de fifa komen. Die willen niet liever dan zoveel mogleijk geld.

Frankrijk zal eruit gaan in de groepsfase, vanwege de wk vloek, zeker als je ziet dat ze niet in vorm zijn en ook blessures hebben, is het duidelijk dat zelfs dit frankrijk de vloek niet kan verbreken.

Ik zie de Belgen wel nog verassen, in de achtste finale moeten ze waarschijnlijk tegen of spanje of duitsland, als het Duitsland wordt zie ik ze zeker doorgaan.

Niet vergeten dat de bal rond is en is het voetbal alles mogelijk is.

Wat denken we, Beneluxers? :face_with_monocle:

Dat Lukebakio er had moeten bij zijn… ik had die in plaats van Mertens meegenomen. Maar ook boven de ketelaere of doku verkozen.

1 like

Ik stel me enkel vragen bij de selectie van Debast. Die heeft nog niets bewezen en speelt bij Anderlecht, een ploeg in crisis. Mechele staat in het team van de groepsfase CL en wordt zelfs op de reservelijst gepasseerd voor Denayer. Onbegrijpelijk’

1 like

Wat verwachten de Belgen onder ons zelf van het komende WK qua prestaties van de ploeg?

Ik heb alleen de wedstrijden tegen Nederland gezien en op basis daarvan lijken ze erg afhankelijk van de bevliegingen van enkele spelers.

Er zijn er veel die denken dat we de poulefase zelfs niet doorkomen. Dat zou wel heel erg zijn maar acht ik nu ook niet onmogelijk. Het is te hopen dat lukaku fit geraakt. En dat Martinez Leandro Trossard durft opstellen en Vertonghen op de bank zet.

Canada en Marokko moeten wel te doen zijn lijkt me toch?

Zie trouwens nu de selecties van Frankrijk, Engeland en Duitsland. Engeland ziet er niet heel sterk uit, Duitsland valt op zich ook wel mee. Frankrijk natuurlijk weer prima selectie.

Ik denk dat we (belgie) wel de kwartfinale halen, eigenlijk verder komen kan ook, want alles is mogelijk. Maar mijn voorspelling is kwartfinale

Er lijken voor de persconferentie van vanmiddag al de nodige afvallers te zijn gemeld. Het zou gaan om Brobbey, Till, Cillessen, Gravenberch, van der Ven, Bakker en Rensch.

Tussen de namen zie ik niet echt een grote verassing staan. Simons en Frimpong lijken wel mee te gaaaan, wat na mijn mening geheel terecht is. Simons kan zeker iets inbrengen bij Oranje. En ook denk ik dat Frimpong verder is dan Rensch.

1 like

Eens. Frimpong kan best een wapen zijn. Simons ben ik met je eens, anderzijds deels wel wat opvallend. Zullen zien wat het definitief gaat worden.

Voor België zal alles afhangen van Martinez, vrees ik. Blijft hij vasthouden aan zijn favorietjes die de laatste maanden (of jaren) niets meer bewezen hebben, of geeft hij de kans aan jong talent dat in vorm is? In mijn optiek moet Trossard sowieso starten, Eden Hazard kan mits hij op training goede dingen laat zien een wapen zijn voor de laatste minuten. Achterin had hij al vroeger moeten experimenteren met Witsel. Wel goed dat hij Dendonker daar al geposteerd heeft, hij is voetballend een meerwaarde en kan die positie perfect aan. Onana is ook iemand die ik speelminuten wil zien krijgen, zeker tegen fysiek sterke tegenstanders. Zolang Lukaku niet fit is zou ik zelf voor De Ketelaere als diepe spits opteren, maar aangezien zowel Batshuayi als Openda mee zijn zie ik het Martinez niet doen.

1 like

2 opvallende namen tussen de 26 koppige selectie denk ik. Noppert en Lang. Vooral die laatste zag ik niet aankomen.

Had liever Danjuma dan Lang gehad, ook qua snelheid en explosiviteit. En nu heb je ook 3 spitsen die redelijk statisch zijn.

Best grappig want er zijn er hier in België veel die meer ‘schrik’ hebben van Canada en Marokko dan van Kroatië

Is dat zo? Kroatië heeft Modric, Raketic, Peresic, Kramaric, … Van Canada kan ik maar drie of vier spelers opnoemen. Marokko zou ik niet onderschatten. Gaat hier in België wel wat sfeer opleveren, denk ik.

Zojuist de persconferentie van Louis van Gaal gezien. Vind dat hij zichzelf behoorlijk tegenspreekt omtrent Jasper Cillessen, wie volgens hem niet meegaat ivm onder andere vorm, hoewel hij wel vindt dat Remko Pasveer eigenlijk ook niet in vorm is. Vervolgens wel aankomen met een leuk verhaal dat hij bijvoorbeeld Steven Bergwijn in zijn Tottenham periode destijds wel meenam omdat Bergwijn wel altijd leverde in Oranje. Cillessen is op WK 2014 en daarna heel belangrijk geweest en ook altijd geleverd.

Uiteraard weten we allemaal dat als je Cillessen meeneemt maar niet opstelt je een problematische jongen an hem heb, maar zeg dat dan gewoon eerlijk.

Ook vind ik het raar als je ‘Plan B’ eigenlijk een 4-3-3 is om dan zowel Luuk de Jong, Wout Weghorst én Vincent Janssen mee te nemen. Dan had ik liever een Danjuma gehad die ik eigenlijk als eenzelfde type vind als Bergwijn, dus die dus prima als spits in een 2-spitsen systeem kan renderen, maar ook op de vleugel als plan B inderdaad in werking word gesteld.

1 like

Verrassende WK selectie.

Op doel dus geen Cillessen en Flekken terwijl die er wel altijd bij zaten. Opmerkelijk, al snap ik de reden wel als Cillessen niet 1e keus is. Dat wordt dus Bijlow.

Voorin gewoon drie dezelfde spitsen met De Jong, Janssen en Weghorst, opmerkelijk net als de uitnodiging voor Lang. Ze moeten in de visie van van Gaal passen en dan vallen er een aantal af. Voor de keepers vind ik het best schokkend.

Zelfs ik als Brugge fan snap de keuze voorLang totaal niet. Komaan Danjuma Is Zo goed.

1 like