Hoe Mbappé die twee goals er ook even in legt. Vol vertrouwen die man.
En toch vond ik 'm niet eens geweldig vandaag. Kreeg alle vrijheid (en vrijstelling van defensieve werkzaamheden) om toe te slaan in de omschakeling en werd eigenlijk steeds in stelling gebracht door Ousmane Dembélé. Daarnaast begint hij langzamerhand steeds meer Ronaldo-achtige trekjes te krijgen als hij de bal niet perfect krijgt aangespeeld.
Kwartfinales worden wel heel interessant: Ned vs Arg, Eng vs Fra, …
Zo hebben wij Depay als topscorer. Goals tegen de lamme en de blinde.
Nog 8 moet Depay er denk ik he om alleen topscorer te worden?
Wat betreft Nederlands Elftal? Ja, klopt. Van Persie staat op 50 en Depay momenteel op 43.
Iemand Arne Slot gezien bij de NOS? De enige in hele lange tijd die wat zinnigs zegt op tv. Slaat spijkers met koppen. Durf te zeggen waar het op staat en heeft een goede kijk op het spelletje.
Als je kijkt naar het potentieel dat sommigen hebben zou de kwartfinale de komende 3 wk’s toch qteeds moeten lukken?
De Ketelaere, Doku, Bakayoko, Openda, Oyen, Duranville
Onana, Lavia, Tielemans, Stroeykens
Faes, Theate, Sadiki, Mbamba, De Cuyper
Brazilië en Portugal swingen, Spanje naar huis! Sterke match van de Marokkanen, hopelijk zijn hun geblesseerde spelers tijdig terug.
Brazil huilt! Eruit tegen strafschoppen tegen een sluw Kroatië … Benieuwd wie ze straks treffen, NED of ARG …
Heb even nagedacht over een ‘elftal van het toernooi’ tot nu toe. Denk eigenlijk dat er weinig meer gaat veranderen aan deze namen:
Dominik Livakovic (Kroatië); Denzel Dumfries (Nederland), Takehiro Tomiyasu (Japan), Josko Gvardiol (Kroatië), Theo Hernández (Frankrijk); Bruno Fernandes (Portugal), Sofyan Amrabat (Marokko), Pedri (Spanje); Lionel Messi (Argentinië), Kylian Mbappé (Frankrijk), Jamal Musiala (Engeland). (4-3-3)
Bank: Wojciech Sczcesny (Polen), Achraf Hakimi (Marokko), Jude Bellingham (Engeland), Enzo Fernández (Argentinië), Hakim Ziyech (Marokko), Antoine Griezmann (Frankrijk), Cody Gakpo (Nederland)
Bounou zou ook zomaar keeper van het tornooi kunnen worden.
Dumfries ben je serieus? Die was enkel tegen de USA goed. Overige duels vrij matig
@Aron1997, dat zou inderdaad kunnen. Op dit moment heeft Dominik Livakovic met zijn heldenrol in twee strafschoppenseries nog mijn voorkeur. Moet trouwens ook zeggen dat ik Luka Modric (Kroatië) volledig over het hoofd heb gezien.
@Spoon0612, eigenlijk staat hij er alleen bij gebrek aan beter. Achraf Hakimi (Marokko) speelt een wisselend toernooi, net als Josip Juranovic (Kroatië) en Kyle Walker (Engeland). Wat mij betreft zou je elke willekeurige rechtsback daar in kunnen vullen die een redelijk toernooi speelt en ik ben het met je eens.
ARG vs. FRA zou nu wel de finale mogen worden. Al moeten de Fransen morgen nog vol aan de bak …
Bruno Fernandes moet minstens op de bank. Hij was tot aan de wedstrijd tegen Marokko één van de beste spelers van het toernooi.
@Imparator, gelukkig staat hij in mijn elftal ‘gewoon’ in de basis.
Ben het iets te gewend dat zijn prestaties dit toernooi niet op waarde worden gesteld dit toernooi haha. Ben hem over het hoofd gezien, mijn excuses.
Jamal Musiala is wel een Duitser, geloof ik …
Het wordt wel ‘n interessante finale, kijk er naar uit. De twee teams die bij de favorieten hoorden & over het hele tornooi wel het best gepresteerd hebben. Waarmee ik geen afbreuk wil doen aan de twee andere, sterke halve finalisten.
Als ik ga moeten pronostikeren, ga ik toch moeten gokken. Want zomaar kiezen wordt niet evident, het kan alle kanten op …