AFC Ajax | We Are Back

Hallo allemaal en welkom bij mijn story met mijn cluppie Ajax. In 2017 leek Ajax weer een rol van betekenis in Europa te gaan spelen na een finaleplek in de Europa League, maar het seizoen erop was het Europees avontuur in augustus alweer ten einde. In deze story gaan we proberen om opnieuw een Europese (sub)topclub te worden.

Tekst%201%20Ten%20Hag

De eerste 2-3 stukjes zullen een beetje als inleiding van mijn story dienen. Wanneer ik FIFA de 28e binnen krijg zullen de wedstrijdverslagen, en dergelijke volgen.

Je eerste stuk ziet er strak uit, ben benieuwd wat je ervan weet te maken.

Simpel eerste stuk, maar simpel kan interessant zijn. Ik ben benieuwd, Ajax is toch 1 vd clubs in FIFA waarmee je echt leuke dingen kunt doen. Je hebt een transferbudget van circa 23 miljoen euro, een vijver vol met talenten en een mooi stadion. Ga je verhaal zeker volgen, vooral omdat het natuurlijk de mooiste club van Nederland is.

Ik heb ook aan Ajax gedacht… Moet alleen zeggen dat ik de uitdaging niet zo zie met de Amsterdammers. Ik kan op voorhand al zeggen dat je kampioen gaat worden. Ben wel benieuwd naar het Europees avontuur.

Ben het toch niet helemaal met je eens. Tuurlijk, als je met Ajax speelt dan zal je binnen de land grenzen altijd by far de favoriet zijn. Maar het hangt natuurlijk ook af op wat voor niveau je speelt. Ik speel bijvoorbeeld zelf op een niveau waar ik altijd nog wel moeilijkheden in ondervind, en ik denk dat de meesten dit toch wel doen. PSV heeft voor Eredivisie begrippen toch een meer dan degelijk elftal en ook Feyenoord, Utrecht, AZ en Heerenveen zal lastig zijn tegen te spelen. Het is niet zo dat die met Real Madrid of Juventus start, dan reig je bijvoorbaad de prijzen aanéén. Ik denk dat je met clubs als Ajax, Schalke 04, Hamburg SV, Leicester City, Atletic de Bilbao, Celta del Vigo hele leuke storys kunt maken, zonder voorspelbaar te zijn. Het zijn maar wat ploegen om zo te noemen.

Het ligt er ook aan of je novelle voor de ‘verhaallijn’ maakt of om verslag te doen van je fifa carrière. Ik kies duidelijk voor de eerste optie in mijn carrière. FIFA helpt aan de novelle maar bepaalt niet de verhaallijn in mijn carrière. Ik denk overigens toch dat veel mensen het hier andersom doen.

Mooi dat je met Ajax begint! Ben benieuwd hoe je in Europa weet te presteren en hoop dat je snel de schaal weer naar Amsterdam weet te halen.

@db1512, @Jochem, @JjochemJ en @Ryanajax
Bedankt voor jullie reacties! Bij deze mijn tweede stukje, waarin Ten Hag vertelt wie dit seizoen de aanvoerdersband mag dragen.

Volkomen terecht natuurlijk. Gister bleek maar eens te meer hoe belangrijk De Ligt wel niet is, maar laten we hopen dat in jou story niet iets soortgelijks gebeurt. :wink:

Heel mooi stukje, ook duidelijk verwoord waarom De Ligt de aanvoerdersband mag blijven dragen.

Mooi stuk en inderdaad ook een terechte keuze. Ajax heeft wat goed te maken na gisteren :stuck_out_tongue:

Gave keuze voor een story! Leuk met een Nederlandse club!

@Ryanajax @tomcleanmountain @Jochem @Scrum
Bedankt voor jullie reacties. Hier volgt mijn derde stukje.

Schöne die zeker weet dat Ajax de titel gaat pakken, dit heb ik vaker gehoord al komen deze teksten vaak in maart bij de Deen naar boven :wink:
Persoonlijk had ik denk ik nog even gewacht met verlengen, je weet nooit hoe snel een speler van 32 afneemt qua stats. Wel een erg belangrijke, ervaren speler natuurlijk, al zijn dit geen eigenschappen die in Fifa per se boven komen drijven.

Erg benieuwd hoe je gaat spelen en wie je er dan helaas naast zal moeten zetten. Ik start ieder jaar weer met Ajax omdat het mijn club is. Speel dan ook altijd 433 met de punt naar voren. Logischer wijs speel je dan met de Jong en vd Beek. Voor Schone is er dan geen plaats. Ziyech op tien. Ben ook benieuwd hoe Tadic uit de verf komt, niet echt een snelle speler. Succes!

Ik vind Schöne momenteel nog één van de belangrijkste spelers van Ajax dus dat zijn contract wordt verlengd is in mijn ogen een uitstekende zet.

@db1512 @Spoon0612 @Ryanajax
Bedankt voor jullie reacties! Ik zie dat de reacties over de contractverlenging van Schöne verdeeld zijn. Ik heb Schöne een nieuw contract gegeven, omdat hij al zo lang bij Ajax speelt. Ik wilde hem dan ook graag behouden, ook al zal zijn rating waarschijnlijk wel gaan dalen. Ik hoop dan ook dat Ajax hem IRL ook gewoon een nieuw contract aanbiedt.
Maar goed, hier mijn vierde stukje.

Groepsfase
Ajax 4-2 Gladbach
0-1 | 22’ Bennetts
1-1 | 25’ De Ligt
2-1 | 55’ Van de Beek
3-1 | 63’ De Jong
4-1 | 79’ Bandé
4-2 | 90+3’ Stindl

Wolves 1-2 Ajax
0-1 | 33’ Neres
1-1 | 75’ Adama
1-2 | 78’ Sinkgraven (VT)

Ajax 3-1 Wolfsburg
1-0 | 13’ Labyad
2-0 | 20’ Gravenberch
2-1 | 61’ Azzaoui
3-1 | 83’ Johnsen

Halve finales
Ajax 3-0 Leicester City
1-0 | 6’ Van de Beek
2-0 | 26’ Huntelaar
3-0 | 73’ Huntelaar

Finale
Ajax 2-0 Gladbach
1-0 | 53’ Van de Beek
2-0 | 81’ De Wit

Dat zijn meer dan prima resultaten. Ben benieuwd of je het ook kan laten zien tegen Sturm Graz. Op papier moet dat een eitje zijn.

Hele goede resultaten, geeft vertrouwen voor het tweeluik met Sturm Graz. Moet je deze duels trouwens nog echt spelen of is dit alleen voor het verhaal?

@Damian
Bedankt voor je reactie :slight_smile:

@db1512
Nee, het is puur voor het verhaal. Ik heb mezelf in mijn carrière al in de CL-poule met Bayern, Benfica en AEK gezet.