AFC Ajax | We Are Back

Goede voorbereiding! Ook wel leuk dat je de voorronde wedstrijden nog in je verhaal gaat betrekken. Ben daarnaast benieuwd hoe je het met Van de Beek gaat oplossen en wie er eventueel geslachtofferd wordt.

Bedankt voor de reacties! Hier volgt het volgende stukje over de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen.

Ajax 3-0 Heracles
1-0 | 27’ Droste (ed)
2-0 | 60’ Neres
3-0 | 74’ Dolberg

Goed verslag! Je bent de Eredivisie gelukkig goed begonnen met een mooie overwinning.

Prima overwinning en mooi wedstrijdverslag. Enige beetje rare zin die ik kon vinden staat in je eerste alinea, waar je volgens mij bedoeld dat de prestatie van vorig seizoen van Heracles juist niet herhaald zou worden.

Mooi dat het jou wel lukt om van Heracles te winnen :wink: . Hopelijk een goede start van een mooi seizoen.

@Damian @Ryanajax
Bedankt voor jullie reacties!
@db1512
Bedankt! Dat moest uiteraard “niet herhaald” zijn.

Hier het volgende stukje, waarin we slecht nieuws krijgen uit de ziekenboeg.

Tekst%206%20Blessure%20Van%20de%20Beek

VVV-Venlo 0-3 Ajax
0-1 | 14’ Dolberg
0-2 | 35’ Dolberg
0-3 | 76’ Tadic (pen)

Mogelijke opstellingen
Opstellingen
Opstelling 1:
Eerst speelde ik met Van de Beek op de positie van De Jong en stond De Jong op ‘zes’. In deze opstelling zal Schöne Van de Beek vervangen en op ‘zes’ spelen. De Jong schuift dan iets op naar voren.

Opstelling 2:
In deze opstelling schuift Blind een linie naar voren op de ‘zes’-positie en staat De Jong iets naar voren. Hierdoor zal Veltman of Wöber naast De Ligt komen te staan. In het eerste geval zal Mazraoui rechtsback worden, terwijl in het tweede geval Veltman op rechtsback blijft staan. Een andere optie is natuurlijk om met Wöber en Mazraoui (en dus zonder Veltman) te spelen.

Ik ben benieuwd welke opstelling jullie het beste vinden en of jullie misschien nog andere suggesties hebben!

Jammer dat van de Beek geblesseerd is. Gelukkig is hij niet de belangrijkste speler uit je team. Zelf zou ik met de tweede opstelling spelen, en dan met Wöber en Mazraoui. Speel zelf met die opstelling ook mijn wedstrijden in de CL. Mooie overwinning trouwens op VVV Venlo.

Goed begin alleen jammer van Donny. Ik denk dat je bij Ajax de luxe hebt dat je meerdere opstellingen kunt maken. Eindelijk heeft Ajax een brede selectie. Schone zou nog een jaartje mee moeten kunnen, al vindt ik Blind meer een cvm dan cv. Dus ik zou ook voor opstelling twee gaan.

Klote van Van de Beek! Maar je hebt een meer dan prima selectie om dat gemis op te vangen.

Jammer dat Van de Beek een tijdje niet beschikbaar is, al denk ik dat je dat in het begin van het seizoen prima op kan vangen. Ik zou voor Blind op het middenveld kiezen, zeker nu Van de Beek geblesseerd is.

@Damian @Spoon0612 @tomcleanmountain @db1512
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb besloten om beide opstellingen uit te proberen. Tegen Emmen en Vitesse speel ik met opstelling 1 en tegen Groningen en AEK met opstelling 2. De opstelling die ik dan het fijnst vond, zal ik hanteren in de topper tegen PSV. Maar nu eerst een stukje over het nieuwe transferbeleid bij Ajax.

Ajax 3-0 FC Emmen
1-0 | 19’ Ziyech
2-0 | 23’ Schöne
3-0 | 57’ Dolberg

Edit: het laatste gedeelte van de tekst is weggevallen, maar als je op de afbeelding klikt en deze vergroot, is het laatste gedeelde wel zichtbaar

Mooie overwinning op FC Emmen. Het nieuwe tranferbeleid laat zien dat Ajax ambities heeft. Hopelijk kan je ook weer aansluiten met de top.

Mooi stukje! De nieuwe transfers zullen successen moeten gaan brengen en het zou heel mooi zijn als je dit meteen in prijzen zou kunnen omzetten.

Als je ook nog eens rekening mee houdt dat jongens als Ziyech, Neres, De Ligt en De Jong tientallen miljoenen op gaan leveren is de aankoop van Blind en Tadic prima te verantwoorden. Denk dat Blind en Tadic de komende jaren ook wel uit kunnen groeien tot de ervaren steunpilaren van de Amsterdammers die de jonge talenten kunnen begeleiden.

@Damian @Ryanajax @db1512
Bedankt voor alle reacties! Hier het volgende stukje over de wedstrijd tegen FC Groningen.

Vitesse 1-4 Ajax
0-1 | 7’ Ziyech
0-2 | 49’ Ziyech
0-3 | 61’ Dolberg
1-3 | 78’ Matavz
1-4 | 81’ Veltman

Ajax 2-1 FC Groningen
1-0 | 25’ De Jong
1-1 | 32’ Mahi
2-1 | 72’ Ziyech

Mooie overwinning op zowel Vitesse als Groningen, ga zo door! Ben benieuwd of Ziyech te behouden is voor je ploeg, hij is erg belangrijk zo te zien.

Twee goede overwinningen op toch wel twee subtoppers. Ziyech lijkt echt onhoudbaar als hij zo door blijft gaan. Leuk trouwens dat je Cerny de kans geeft.

@db1512 @Damian
Bedankt voor jullie reacties! Ziyech is inderdaad geweldig bezig en zal (mocht hij zo blijven doorgaan) volgend seizoen zeker een transfer naar een Europese (sub)topclub kunnen maken. Hier het volgende stukje over de eerste Champions League-wedstrijd tegen AEK Athene.

Tekst%209%20Eerste%20CL-duel
*om de afbeelding te vergroten kun je hem openen in een ander tabblad

Ajax 4-0 AEK Athene
1-0 | 37’ Dolberg
2-0 | 60’ Tadic
3-0 | 70’ Tadic
4-0 | 82’ Tadic

Hele goede uitslag! Erg belangrijk dat je zoveel doelpunten gemaakt hebt, voor het geval het straks op doelsaldo aan zou komen tussen jou en Benfica. Als je ook nog kan stunten tegen Bayern zou het helemaal mooi zijn natuurlijk!

Erg goed resultaat en mooi dat Tadic zijn draai begint te vinden, ben benieuwd wat je tegen Bayern en Benfica kan laten zien.