AFC Ajax | We Are Back

Mooi resultaat! Ook erg fijn dat Tadic de grote man is tegen Athene, in principe is dat toch ook het podium waarop hij zou moeten schitteren. Hopelijk weet je tegen Bayern te stunten en kun je Benfica onder je houden.

Denk dat je op geen betere manier de CL kan beginnen, dan met een 4-0 overwinning. Tadic laat ook meteen zien waarom Overmars hem heeft gehaald.

@tomcleanmountain @db1512 @Ryanajax @Damian
Bedankt voor jullie reacties! Hier het volgende stukje over de topper tegen PSV.

PSV 2-1 Ajax
0-1 | 9’ Neres
1-1 | 56’ Bergwijn
2-1 | 72’ Ramselaar

Fortuna Sittard 1-5 Ajax
0-1 | 17’ Bandé
0-2 | 35’ Huntelaar
0-3 | 51’ Huntelaar
1-3 | 55’ Smeets
1-4 | 69’ De Wit
1-5 | 79’ Labyad

Bandé en Labyad maakten deze wedstrijd hun basisdebuut en met name de eerstgenoemde liet zijn klasse zien met een goal en twee assists. Bandé werd dan ook tot Man of the Match verkozen. Schuurs en Sierhuis maakten hun offciële debuut in Ajax 1.

Goed stukje! Jammer dat PSV je eerste verlies inleid… Al wil ik van een laatste strohalm alles behalve spreken, te vroeg in het seizoen om daar over te beginnen. Wel uitstekend dat je je direct zo goed herpakt tegen Fortuna! Ik ben benieuwd na het vervolg.

Pijnlijk verlies tegen PSV. Gelukkig duurt het seizoen nog lang en heb je nog alle tijd om ze in te halen. Mooi dat je daarna meteen het weer hebt opgepakt. Leuk dat Bandé het meteen zo goed doet bij je. Bij mij speelt hij ook meer dan prima. Vind alleen zijn skillmoves gebrekkig.

Jammer dat je van PSV verliest. Gelukkig sta je wel nog steeds bovenaan en is je voorsprong nog redelijk groot.

Jammer dat je van PSV verliest en daardoor nu je maximale score kwijt bent, wel bizar dat PSV zo weinig punten heeft gehaald tot nu toe. Wie is momenteel je grootste concurrent in de top van de Eredivisie?

Zonde deze nederlaag, helemaal nu PSV zo slecht bezig is! Maar je resultaten zijn verder gewoon dikke prima dus die lijn lekker doortrekken.

@Damian
Ik heb gewoon een redelijk ruime voorsprong op PSV hoor :wink: In de inleiding van mijn stukje wordt er al iets over gezegd. Bandé speelt erg fijn inderdaad, 4* skills zouden hem nog beter maken maar helaas.
@JjochemJ
Bedankt. Laatste strohalm was misschien een beetje overdreven inderdaad. Als ik echter had gewonnen, was het verschil maar liefst 14 punten geworden. En dan was het wel heel erg moeilijk geworden voor PSV.
@Ryanajax
Bedankt voor je reactie. De voorsprong is inderdaad nog redelijk groot, al kan dat zomaar weer veranderen.
@db1512
Ik stond er ook van te kijken dat PSV het zo slecht deed. Helaas was dat deze wedstrijd niet zo. Op dit moment staat Heerenveen verrassend genoeg op de tweede plek met slechts vier punten achterstand.
@tomcleanmountain
Bedankt voor je reactie!

I.v.m met mijn studie heeft het even geduurd, maar hier is het volgende stukje over de CL-wedstrijd tegen Bayern München.

Bayern München 1-4 Ajax
0-1 | 5’ Dolberg
0-2 | 10’ Neres
0-3 | 63’ Dolberg
1-3 | 81’ Lewandowski
1-4 | 90’ Dolberg

Ajax 2-1 AZ
1-0 | 62’ Tadic
ROOD | 62’ Blind (2x geel)
2-0 | 67’ Dolberg
2-1 | 89’ Til
Een lastige wedstrijd die na de rode kaart van Blind alleen maar lastiger werd. Dankzij een zwakke vijf minuten van AZ hebben we echter alsnog de drie punten in Amsterdam kunnen houden.

Geweldige overwinning op Bayern München! Hiermee lijk je direct een grote stap te zetten naar overwintering in de Champions League. Ik hoop dat het je lukt!

Wat een overwinning op Bayern. Hier mee komt overwintering wel al heel dichtbij.

Heerlijke overwinning zeg!

@Ryanajax @Damian @tomcleanmountain Bedankt voor jullie reacties! Hier volgt een stukje dat als voorbereiding dient voor de aanstaande Klassieker in de ArenA.

Tekst%2012%20Voorbeschouwing%20Klassieker
* Om de afbeelding te vergroten, kun je hem openen in een ander tabblad

sc Heerenveen 1-3 Ajax
0-1 | 4’ Dolberg
1-1 | 16’ Vlap
1-2 | 41’ Dolberg
1-3 | 56’ Schöne
Verrassend genoeg was dit een duel tussen de nummer twee en één. Heerenveen stond voorafgaand aan de wedstrijd slechts vier punten achter. De Friezen speelden lang niet slecht, maar dankzij Dolberg en Schöne (die de geschorste Blind verving) werd er gewonnen in het Abe Lenstra.

Ajax 4-1 Benfica
1-0 | 9’ Dolberg
1-1 | 30’ Cervi
2-1 | 55’ Dolberg
3-1 | 65’ Tadic
4-1 | 88’ Neres
Een zeer geflatteerde overwinning, maar wel een reuzenstap richting overwintering. De eerste helft ging nog gelijk op, maar na de 2-1 van Dolberg konden we vrij gemakkelijk door de Portugese defensie heen voetballen. Benfica kreeg zelf ook nog aardig wat kansen op meer, maar kregen zelf nog twee keer het deksel op de neus.

Mooie overwinningen. Vooral die zege op Benfica is natuurlijk mooi. Ben benieuwd naar de Klassieker. Eigenlijk ben je gewoon verplicht om hem te winnen aangezien het krachtsverschil. Succes!

Goede overwinningen, met name op Benfica zoals Damian ook al aangeeft! Stukje is ook prima en leest goed weg :slight_smile:

Mooi dat je de voorsprong op nummer twee Heerenveen hebt weten te vergroten, in de competitie sta je nu dus al aardig wat punten los van de concurrentie terwijl je ook in de CL op weg lijkt te zijn naar overwintering. Hopelijk kan je deze lijn tegen Feyenoord doortrekken.

Lekkere overwinning op Benfica! In de competitie lijk je vrij gemakkelijk richting het kampioenschap te gaan op deze manier. Succes in de klassieker!

Bedankt voor de reacties! Hier het stukje over De Klassieker.

Ajax 3-1 Feyenoord
1-0 | 3’ Tadic
2-0 | 20’ Dolberg
3-0 | 29’ Dolberg
3-1 | 89’ Ayoub

Ajax 5-0 Willem II
1-0 | 34’ Dolberg
2-0 | 41’ Dolberg
3-0 | 45+3’ Ziyech
4-0 | 64’ Ziyech
5-0 | 75’ Huntelaar
Een simpele overwinning op de hekkensluiter en onze eerste clean sheet sinds augustus.

Dolberg is erg lekker bezig zo te zien! Mooie overwinning op de rivaal ook, sterk stuk. Ben wel benieuwd wie Dolberg op zou moeten volgen mocht hij na dit seizoen een stap omhoog maken, Huntelaar zal ook niet heel lang meer door gaan gok ik.

Knappe overwinning op Feyenoord! Het gaat erg lekker natuurlijk in zowel de competitie als Champions League, ben benieuwd waar het gaat eindigen!