Ajax - Terug naar de top

Een nieuwe FIFA, dus een nieuwe story. Dit jaar start ik met mijn club: Ajax. Ik wil in deze story proberen om Ajax weer naar de top te brengen, de plek waar het hoort. Veel leesplezier.

bandicam%202018-10-02%2018-33-49-360

Mooi dat je een story met Ajax begint! Jammer dat Ten Hag direct al moet vertrekken, maar wel begrijpelijk dat je in jouw story voor een ander kiest. Ben benieuwd naar het vervolg!

1 like

Leuke club om een story mee te doen. Echter heeft Ten Hag wel gewoon Champions League voetbal behaald met Ajax en daarnaast hecht niemand eigenlijk waarde aan resultaten in de voorbereiding (uitproberen van tactieken en formaties, andere spelers etc.) dus dat je Ten Hag om die redenen ontslaat in je story vind ik niet heel realistisch overkomen. Dan had ik er persoonlijk eerder een verhaal van gemaakt dat Ten Hag overhoop lag met het bestuur of zo.

1 like

Leuk dat je ook met Ajax begint. Ik zat zelf ook te denken om een andere coach te kiezen, maar na de plaatsing voor de CL koos ik er toch voor om Ten Hag te laten aanblijven. Ik ben benieuwd naar wie jij als trainer kiest. Verder ben ik het eens met tomcleanmountain wat betreft de reden voor het ontslag.

1 like

Voor ik begin over het stukje zelf, leuk dat je met Ajax begint! Wat mij betreft de mooiste club die er is.

Koud begin, helaas… Kan hier geen kaas van maken. Ten Hag out? Na een half seizoen? Uiterst onrealistisch… Heeft gewoon CL voetbal bewerkstelligd (iets wats voor Nederlandse clubs een utopie bleek via de voorrondes, laat staan 3)… Ik ben benieuwd wie je in gedachten hebt Ten Hag te laten opvolgen. Peter Bosz is eruit gewerkt, zie ik eigenlijk nooit meer terug komen (al ziet die dat zelf anders). Rijkaard heeft meedere malen aangegeven geen nieuw avontuur aan te gaan. Jari Litmanen zie ik geen hoofdtrainer worden bij een grote club, is ook totaal geen basis voor dit te geloven… En Van Gaal? Die heeft te kennen gegeven voor 95% zekerheid te stoppen, dan is een avontuur met Ajax in de Eredivisie echt geen medicijn dit te doen veranderen. Frank de Boer blijft eigenlijk de enigste realistische optie, maar of de supporters daar nou echt warm van worden… Heeft 4 prachtige jaren gehad, maar helaas wel met beton voetbal… Ik ben benieuwd!

1 like

Bedankt voor de reacties en de tips. Ik zal er in het vervolg meer opletten. Dan nu een nieuw stukje over de aanstelling van de nieuwe coach.
bandicam%202018-10-03%2016-31-51-360

Een story hoeft toch ook niet realistisch te zijn. Hij maakt juist een verhaal over Ajax. Je kan daar en eigen twist aan geven vind ik.

1 like

Verrassende keuze! Laudrup heeft nog niet heel veel laten zien in zijn trainerscarrière, dus ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen. Ga zo verder!

1 like

Bedankt voor de reacties. Dan nu de aanstelling van de twee assistenten.

%233%20-%20Litmanen%20en%20Heitinga%20assistent

Prima geschreven stukje. Heitinga en Litmanen lijken me goede assistenten en kennen daarnaast de club door en door. Hopelijk kunnen beiden Laudrup zo goed mogelijk helpen om dit seizoen weer eens prijzen te pakken.

Denk dat deze drie het goed kunnen gaan doen in Amsterdam. Verder zit het stukje er prima uit!

Bedankt voor de reacties. Dan hier een update over de selectie:

%234%20-%20Dominik%20Kotarski

We hadden nog een derde keeper nodig, dus ik besloot om hem toe te voegen. Heb hem 64 rated gemaakt. In deze update wil ik ook de basisopstelling laten zien:

bandicam%202018-10-07%2017-22-54-209

Wissels: K. Lamprou, J. Veltman, M. Wöber, L. Schöne, Z. Labyad, H. Bandé, K. Huntelaar

Leuk dat je Kotarski hebt toegevoegd. Ik heb dat namelijk zelf ook gedaan in mijn carrière samen met Gravenberch. Ik ben benieuwd of hij uiteindelijk uit zal groeien tot eerste doelman.

Zou je Van de Beek en De Jong niet omdraaien? Denk dat De Jong het spel beter kan verdelen en de diepgang van Van de Beek beter tot zijn recht komt als hij wat verder naar voren staat.

Leuke toevoeging met Kotarski. Verder ben ik ook van mening dat Van de Beek en De Jong beter omgedraaid zouden kunnen staan.

Bedankt voor de reacties. Ik zal in de komende wedstrijden experimenteren met het omdraaien van van de Beek en de Jong. Ik heb besloten om geen CL kwalificatie te doen, dus ik ben meteen gekwalificeerd. Hier de loting:

%235%20-%20Loting%20CL

Er is natuurlijk al veel gezegd over de loting. Voor Ajax is er een reële kans op overwintering in de Champions League, terwijl het voor PSV veel lastiger zal worden. Beide wedstrijden tegen AEK zullen in ieder geval gewonnen moeten worden en hopelijk kun je dan minstens één keer winnen of niet verliezen tegen Benfica. Succes!

Bedankt voor de reactie. Dan nu een interview met de gloednieuwe topaankoop Dusan Tadic (Let trouwens niet op het foutje over hoeveel hij heeft gekost…).

%236%20Interview%20Tadic

In het volgende verslag spelen we de wedstrijd tegen Heracles Almelo.

Gewaagde uitspraak, maar natuurlijk geen woord van gelogen :wink: Ik ben benieuwd hoe Tadic het voor jou gaat doen. Bij mij doet hij het redelijk, maar is hij toch iets te weinig beslissend. Succes tegen Heracles!

Hopelijk weet Tadic deze uitspraak ook waar te maken. Hij zal Ă©Ă©n van de sterkhouders moeten worden en het zou mooi zijn als hij dit tegen Heracles al kan laten zien.