Ajax - Terug naar de top

Bedankt voor de reacties. Tadic heeft natuurlijk gelijk :slightly_smiling_face: . Echter is er nog genoeg werk aan de winkel na de wedstrijden tegen Heracles en VVV-Venlo…

%237%20-%20Ajax%20-%20Heracles

Eredivsie, speelronde 1
Ajax 0-2 Heracles
7’ K. Peterson
14’ B. Kuwas

Eredivisie, speelronde 2
VVV Venlo 2-1 Ajax
35’ D. Post
51’ K. Dolberg
65’ P. Mlapa

De volgende wedstrijd is de lastige uit-wedstrijd tegen Vitesse die meteen beslissend kan zijn voor het kampioenschap. Een 9 punten achterstand aan het begin van het seizoen is niet bepaald fijn te noemen…

Oeiii… Dat zijn inderdaad 2 keiharde missers. Ten Hag in nood weer mag ik aannemen? De selectie is sterk genoeg om ongeslagen kampioen te worden na mijn mening, dan mag VVV en Heracles geen probleem wezen… Het zou wel interessant worden als Ten Hag al na 3 rondes met z’n koffers op straat staat. Moet wel na geven voor een story zijn het wel erg povere stukjes, ik denk dat je dit beter kunt!

Ten Hag staat al op straat in deze story :wink: . Laudrup is aangesteld als eindverantwoordelijke, maar zal nu de nodige kritiek krijgen neem ik aan. Verder ben ik het met Jochem eens dat je stukjes wat aan de korte kant zijn, al is dat ook een keuze natuurlijk.

Een behoorlijk valse start, het zal snel anders moeten als je de woorden van Tadic wil waar maken.

@Ryanajax je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Mijn fout, excuus ook, volg namelijk alle storys op het forum, dan kan je wel eens een foutje maken.

Oei, dit is wel een erg slechte start. Hopelijk kun je weer gauw beginnen met winnen. Anders zal het namelijk een moeilijk seizoen worden.

Bedankt voor de reacties! De stukjes zijn inderdaad soms wat kort. Dat komt omdat ik niet super veel tijd heb, en ik dus niet al te veel tijd in een verslag voor een wedstrijd tegen Heracles wil stoppen. Hier dan de wedstrijd tegen Vitesse, met dit keer wel een lang verslag :wink:

%238%20-%20Vitesse%20Ajax

Eredivsie, speelronde 3
Ajax 2-1 FC Emmen
30’ K. Dolberg
45’ N. Pedersen
60’ K. Dolberg

Eredivsie, speelronde 4
Vitesse 2-4 Ajax
13’ F. de Jong
15’ M. Bero
21’ R. Thelander (og)
52’ K. Dolberg
60’ M. Ödegaard
77’ D. Neres

Mooi dat je deze twee wedstrijden wel hebt kunnen winnen. Hopelijk kun je deze lijn doortrekken. Ook mooi om te zien dat Dolberg het goed doet. Bij mij rijgt hij ook doelpunten aaneen. Succes tegen Groningen!

Goede overwinningen! Jammer van de tegengoals inderdaad, maar na de drama start is het voorlopig het belangrijkst dat er gewoon gewonnen wordt natuurlijk.

Bedankt voor de reacties. Dan hier een kort stukje (had niet zoveel tijd, maar wilde wel wat plaatsen :slight_smile:) over de wedstrijden.

%239%20-%20Ajax%20AEK

Eredivisie, speelronde 5
Ajax 2-2 FC Groningen
8’ M. Mahi
19’ R. Doan
81’ K. Huntelaar
91’ D. van de Beek

Champions League, groepsfase, speelronde 1
Ajax 2-1 AEK Athene
50’ M. Livaja
68’ H. Ziyech
73’ H. Ziyech

De volgende wedstrijd is (waarschijnlijk) de lastigste wedstrijd van het Eredivisie seizoen: PSV-Ajax.

Het gaat zo te zien nog vrij moeizaam allemaal, waar zitten de grootste knelpunten ‘m in? Tip over je afbeelding trouwens, weet niet waarmee je ze maakt? Probeer anders eens een wit lettertype met daaromheen een zwarte rand, dat leest een stuk makkelijker denk ik. Kon de zwarte tekst nu bijna niet lezen.

Ook ik kon de zwarte cijfers er maar moeilijk uithalen, maar goed dit is een klein detail wat in de toekomst makkelijk aan te passen is. Goed om te zien dat je direct weet te winnen in de CL! In de competitie is het helaas toch nog erg wisselvallig, ook valt het op dat je veel doelpunten tegen krijgt. Misschien een nieuwe CV halen en Blind doorschuiven naar het middenveld? Ik ga er vanuit dat je met hem in de defensie speelt in deze. Hoop dat je het in de competitie snel weet om te draaien!

Ben het eens met de reacties boven mij wat betreft de cijfers. Desalniettemin een mooie overwinning tegen Athene!

Een nipt gelijkspel tegen Groningen gevolgd door een goede zege in de eerste CL-wedstrijd. Hopelijk worden de resultaten nog wel beter, want thuis tegen Groningen moet je natuurlijk gewoon de drie punten pakken. Verder ben ik het eens met de reacties hierboven.

Bedankt voor de reacties en de tips. Ik zal er volgende keer even een kader omheen zetten. Voor de wedstrijd tegen PSV heeft Veltman zich gemeld voor Overmars:

%2310%20-%20transferverzoek%20Veltman

Jammer, maar een begrijpelijke keuze. Veltman is natuurlijk een echte speler van de club, maar zal, zolang Mazraoui het zo goed blijft doen, weinig aan spelen toekomen. Er staan echter wel een foutje in je stuk. Je zegt dat Veltman sinds zijn blessure niet meer in de basis begon en pas in december zou kunnen aansluiten, maar je zegt vervolgens dat hij dit seizoen vier wedstrijden heeft gespeeld.

Bedankt voor je reactie! Dan nu het verslag van de belangrijke wedstrijd in Eindhoven, die aanhaken of afhaken betekende…

%2311%20-%20PSV%20Ajax

Eredivisie, speelronde 6
PSV 1-2 Ajax
17’ K. Dolberg
41’ D. Neres
55’ L. de Jong

Eredivisie, speelronde 7
Fortuna Sittard 0-2 Ajax
25’ K. Dolberg
85’ D. Sinkgraven

Na de twee wedstrijden tegen Sittard en PSV staat de volgende opponent al weer klaar. We zullen het in Duitsland moeten gaan opnemen tegen Bayern in de CL.

Prima uitslagen, belangrijke overwinning op PSV! Benieuwd of je, net als het ‘echte’ Ajax, kunt stunten in München!

Goed dat jij wel van PSV hebt weten te winnen. Ook een goede overwinning op Fortuna in de wedstrijd erna. Hoeveel punten sta je nu eigenlijk achter op de koploper? Succes tegen Bayern!

Mooie overwinning op PSV! Bayern zal een lastige kluif worden, maar niets is onmogelijk natuurlijk.