Ajax - Terug naar de top

Bedankt voor de reacties! Op dit moment staan we vierde met dertien punten, gelijk met NAC en boven ons staan Feyenoord (16 punten) en Heracles (17 punten). Dan nu een kort verslag over de topwedstrijd in München!

%2312%20-%20Bayern%20Ajax

Champions League, groepsfase, speelronde 2
Bayern München 2-0 Ajax
64’ R. Lewandowski
88’ R. Lewandowski

NAC en Heracles zo hoog is wel bijzonder! Hoewel Heracles het in het echt natuurlijk ook heel goed doet. Geen schande dat je verliest van Bayern, hopelijk weet je tegen Benfica de drie punten in eigen huis te houden.

Jammer van de nederlaag in München. Dit is natuurlijk geen schande. Het word nu wel belangrijk dat je beide en zeker de thuis wedstrijd tegen Benfica winnend afsluit.

Jammer van de nederlaag tegen Bayern. Het tweeluik met Benfica zal nu doorslaggevend gaan worden natuurlijk. Hopelijk weet je die te winnen!

Goede overwinning op PSV en heel bijzonder hoe de top van de Eredivisie eruit ziet. In de CL is het nu wel zaak om tegen Benfica minimaal vier punten te pakken om zicht te houden op de volgende ronde, er zal toch wel wat druk op die wedstrijd liggen ook al is er nog niet heel veel aan de hand nu.

Bedankt voor de reacties allemaal! Dan nu opvallend nieuws. Ajax lijkt namelijk bezig te zijn met de terugkeer van een grote speler. Ook zijn er twee wedstrijden gespeeld.

%2313%20-%20Vertonghen%20terug

Eredivisie, speelronde 8
Ajax 1-2 AZ
23’ K. Dolberg
35’ G. Til
80’ G. Til

Eredivisie, speelronde 9
SC Heerenveen 0-3 Ajax
21’ K. Dolberg
26’ D. Neres
73’ D. Neres

Zie je Vertonghen binnenkort terugkeren in Amsterdam?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Zou wel een stunt zijn om Vertongen terug te halen, maar hij lijkt mij zeker een toegevoegde waarde te hebben en kan je story een leuke wending geven.

Heerlijk als Vertonghen terug zou komen. In fifa18 haalde ik Vermaelen terug naast de Ligt. Vertonghen is weer een heel niveau hoger. Zou mooi zijn, Blind op zes dan neem ik aan en hoe ga je het dan verder op het middenveld doen? Eventueel Ziyech verkopen en dan schuiven met Vd Beek en de Jong?

Tsja wat is binnenkort? Feit is denk ik wel dat mannen als Alderweireld en Vertonghen het erg naar hun zin hebben gehad in Amsterdam en dat een terugkeer zeker niet uitgesloten is. De grote vraag is denk ik vooral wanneer een terugkeer reëel is, mocht Vertonghen een Heitinga scenario willen voorkomen dan zal hij wel in de zomer van 2019 of 2020 terug moeten keren naar Ajax.

Zou een gruwelijke transfer zijn! Ik vind hem persoonlijk ook wel realistisch. Wat db1512 aangeeft inderdaad, ‘wat is binnenkort.’ Als Verthongen nog eens terugkeert bij Ajax zie ik hem dat net zo goed volgend jaar doen als over drie jaar.

Bedankt voor de reacties. Als Vertonghen komt, komt hij pas in de zomer. Anders moet ik 40 miljoen voor een 30-jarige spelers betalen. @Spoon0612 ik denk dat komende zomer ook de Ligt gaat vertrekken, dus ik weet niet zeker of ik zo ga spelen, maar bij een vertrek van alleen Ziyech wel. Dan nu de belangrijke wedstrijd tegen Benfica.

%2314%20-%20Ajax%20Benfica

Champions League, groepsfase, speelronde 3
Ajax 1-1 Benfica
73’ Pizzi
81’ M. de Ligt

De volgende wedstrijd is opnieuw een taaie. De Klassieker staat namelijk op het progamma.

Gemengde gevoelens bij het gelijkspel lijkt me. Aan de ene kant ben je dus beter, al is het lekker om als je in het laatste kwartier op achterstand komt toch nog gelijk te maken. Zo te lezen ligt alles nog open in de groep dus wordt de wedstrijd in Lissabon wel erg belangrijk voor het perspectief op een vervolg in de CL, maar eerst natuurlijk succes tegen Feyenoord!

Je stukjes zien er erg goed uit! Daarnaast jammer van het gelijke spel als er meer uit te halen viel, maar goed er zijn nog drie wedstrijden en alles is nog mogelijk.

Jammer dat je niet hebt weten te winnen, maar er is natuurlijk nog niets verloren. Je stukje ziet er goed uit!

Mooi gemaakt stukje! Jammer dat je niet van Benfica hebt kunnen winnen, al is een gelijkspel natuurlijk ook prima.

Bedankt voor de reacties! Dan nu de Klassieker!

%2315%20-%20Ajax%20Feyenoord

Eredivisie, speelronde 10
Ajax 2-1 Feyenoord
12’ D. Tadic
15’ K. Dolberg
38’ A. Onana (og)

Eredivisie, speelronde 11
Ajax 6-0 Willem 2
9’ H. Ziyech
28’ H. Ziyech
37’ D. Tadic
40’ K. Dolberg
67’ K. Dolberg
90’ K. Huntelaar

De Klassieker winnen is altijd mooi en daarnaast ook nog eens een geweldige zege op Willem II. Goed om te zien dat Dolberg zo in vorm is. Het zal moeilijk zijn om hem volgend seizoen te behouden. Verder is het toch wel opvallend dat Heracles koploper is.

Goede overwinning op Feyenoord en tegen Willem II pak je ook flink uit. Heracles aan kop is verrassend maar die gaan dit zeer waarschijnlijk niet volhouden. Dolberg heeft Huntelaar zo te zien flink uit de basis gespeeld, ben benieuwd of je hem nog lang kan behouden.

Bedankt voor de reacties. Ik hoop zelf ook dat Dolberg blijft, maar het zal inderdaad lastig worden. Maar goed dan haal ik Suàrez wel :wink:. Dan nu een kort interview met trainer Michael Laudrup.

%2316%20-%20Interview%20Laudrup

Een kort, maar krachtig interview met Laudrup. Goed dat de resultaten zijn verbeterd. Het zou wat zijn als Ajax vier trainers zou verslijten in drie jaar. Vertonghen zou een geweldige aanwinst zijn, maar ik ben benieuwd of hij haalbaar is. Hij is momenteel eigenlijk nog te goed voor de Eredivisie, maar wie weet dat Overmars hem, net als Tadic, kan overhalen de Premier League achter zich te laten.