Ajax - Terug naar de top

Bedankt voor je reactie. Dan nu de spannende wedstrijd tegen Benfica.

%2317%20-%20Benfica%20Ajax

Champions League, groepsfase, speelronde 4
Benfica 1-2 Ajax
4’ A. Almeida (og)
40’ H. Ziyech
67’ Pizzi

Eredivisie, speelronde 12
Excelsior 1-4 Ajax
40’ L. Bruins
50’ H. Ziyech
64’ H. Bandé
67’ N. Mazraoui
71’ M. de Ligt

Eredivisie, speelronde 13
NAC 1-2 Ajax
20’ D. van de Beek
50’ D. Neres
64’ te Vrede

Goede stukjes! Knappe prestatie dat je de koppositie in de CL hebt weten te pakken. Ben je al verzekerd van de knock-out fase?

Knappe zege in Lissabon! Mooi dat je koploper bent in de groepsfase. Hopelijk weet je je tegen AEK te verzekeren van de volgende ronde. Ook goede zeges tegen Excelsior en NAC.

De koppositie in de CL groep pakken is erg knap, ben ook wel benieuwd of je al zeker bent van de knock-out fase. Voor de rest ook weer twee goede Eredivisie overwinningen, wel jammer dat je in alle drie de duels de nul niet weet te houden. Wat dat aan gaat zou Vertonghen meer dan welkom zijn denk ik.

Knappe prestatie! Ook heel belangrijk dat je nu bovenaan in de groep staat, want als je nog niet gekwalificeerd bent, sta je er in dat geval wel goed voor. Ook in de Eredivisie loopt het erg goed zo te zien.

Om toch ook een tip te geven moet ik zeggen dat ik het interview met Laudrup wat lastig was vond om gemakkelijk te lezen. Voornamelijk onder de vraag ‘wat was de reden van de slechte resultaten?’. In de eerste twee zinnen staat al ‘naar mijn mening’ wat je in één van de gevallen ook anders had kunnen formuleren. Daarnaast wordt er op drie manieren genoemd dat het team moest wennen, terwijl dat ook simpeler samengevat had kunnen worden. Omdat het natuurlijk door een speciaal persoon gezegd wordt, moet het wel kunnen en is het ook niet fout, maar het viel mij wel erg op.

Bedankt voor de reacties. Ryan, bedankt voor de tip. Nu je het zegt zie ik het ook. Zal er de volgende keer beter op letten. We zijn trouwens nog niet zeker van de volgende ronde. Benfica heeft namelijk 5 punten en wij 7. Een winst op AEK zou dus kunnen betekenen dat we zeker zijn van de volgende ronde, maar dat ligt er aan of Bayern wint tegen Benfica. Hier onder is te lezen of we dan ook door zijn, maar eerst transfernieuws!

bandicam%202018-11-05%2021-19-58-459

Champions League, groepsfase, speelronde 5
AEK Athene 1-3 Ajax
38’ M. Livaja
80’ H. Bandé
87’ K. Huntelaar
90’ H. Bandé
We zijn dus door naar de volgende ronde van de CL nadat we een PSV’tje hebben weten te doen :wink: Over twee weken zullen we in de thuiswedstrijd tegen Bayern gaan moeten uitvechten wie de groepswinnaar wordt. Een spannede confrontatie dus.

Eredivisie, speelronde 14
Ajax 1-0 ADO Den Haag
60’ H. Ziyech
We wisten niet veel te creeëren, maar gelukkig schiet onze sterspeler Ziyech ons alsong naar de overwinning.

Begrijpelijk dat je Orejuela van de hand hebt gedaan. Hij heeft niets laten zien en heeft daarnaast drie betere spelers op zijn positie. Verder gefeliciteerd met de volgende ronde van de CL. Bandéis trouwens ook lekker bezig. Solliciteert hij naar een basisplaats?

Logisch dat je Orejuela laat gaan inderdaad. Zwaar beladen maar goede overwinning op AEK, gefeliciteerd met de volgende ronde!

Bedankt voor de reacties. Bandé zou makkelijk mee kunnen met de huidige basiself, maar ik vind zowel Tadic als Neres beter als hem, waardoor er weining plek overblijft. Hij moet dus wachten tot er een aanvaller vertrekt voor een basisplaats. Dan nu de laatste wedstrijd in de CL tegen het grote Bayern. De winnaar van dit duel is de koploper, waardoor de wedstrijd dus extra beladen is.

%2319%20-%20Ajax%20Bayern

Eredivisie, speelronde 15
PEC Zwolle 0-2 Ajax
15’ R. Nissen Kristensen
25’ D. van de Beek
Simpele zege op PEC Zwolle. Onder andere Bandé en Kristensen mochten zich bewijzen in dit duel, en laatsgenoemde heeft dat prima gedaan.

Champions League, groepsfase, speelronde 6
Ajax 2-1 Bayern München
29’ K. Dolberg
45’ K. Dolberg
67’ A. Robben

In het volgende verslag de loting van de CL. Mogelijke tegenstanders: Roma, Schalke, PSG, Inter, Atletico, Valencia en Napoli.

Mooi dat je er in bent geslaagd om groepswinnaar te worden. Dat scheelt ook weer bij de loting. Schalke en Valencia zijn op papier de tegenstanders die je het beste kunt loten.

Hele knappe overwinning op Bayern en toch wel een voordeel dat je groepshoofd bent geworden. Dat je maar zeven mogelijke tegenstanders hebt betekend dat PSV erin is geslaagd om tweede te worden in de groep? Van de tegenstanders die je kunt loten lijkt het mij vooral zaak om PSG en Atlético te ontlopen, de andere teams zijn ook zeker geen makkelijke tegenstanders maar daar schat ik je wel redelijk gelijkwaardig aan in. Een weerzien met Justin Kluivert zou wel leuk zijn, hoop op Roma!

@db1512 Ik denk dat Bayern dat ene team is, aangezien Inter een van de mogelijke tegenstanders is

Het is al laat…:sweat_smile: Logisch inderdaad dat je Bayern niet direct weer tegen kan komen.

Je kunt toch nog vrij pittige tegenstanders loten als groepshoofd. Hopelijk tref je Schalke, denk dat je daar het meeste kans tegen hebt.

Bedankt voor de reacties! De loting is voltooid, en of we er echt blij van moeten worden valt te betwijfelen…

%2320%20-%20CL%20Loting

Volledige loting:

%2320%20-%20Volledige%20loting

Ai dat is pittig kan ik uit eigen ervaring vertellen. Je treft het niet maar ook dit hoort erbij natuurlijk, het zal zwaar worden maar kansloos ben je nooit.

Een lastige loting zeg. Hopelijk kun je voor een stuntje zorgen. Succes!

Dat is een hele zware loting. Ben bang dat het te moeilijk zal zijn om PSG uit de Champions League te knikkeren, maar het zou een enorme stunt zijn als het lukt.

Oei, dat gaat een moeilijke worden inderdaad! Succes!

Begrijpelijke keuze om Orejuela te laten vertrekken. Hoe ga je te werk met de andere backs? Lijkt mij dat Veltman overbodig wordt/is en Kristensen de 2e RB wordt?

Verder bijzonder knappe prestatie om als groepshoofd te plaatsen voor de volgende ronde vd CL. Jammer dan wel dat er zo’n pittige loting uit voort komt tegen PSG. Kan ook goed uitpakken omdat er wellicht geen verwachtingen zijn. Succes in de komende wedstrijden!