Algemeen Voetbal Topic

Nu heb je toch echt je Spurs bril op. Trippier had voor die handsbal ook gewoon geel moeten hebben.

Vertonghen komt tegen Alderweireld aan. Tagliafico was dom maar niet meer dan geel.

Vertongen blesseert zich inderdaad aan Alderweireld, maar die wordt wel onderuit gekegeld door Onana. En die raakt volgens mij de bal niet.

Ziet er wel erg uit voor Jantje, hopelijk valt het wat mee.

Barcelona lijkt al zeker van de finale. Wat was Liverpool zwak in de afwerking, zowel Mane als Salah hadden beide moeten scoren. Nu word het heel lastig. Messi was weergaloos en de openingstreffer van Suarez was ook erg knap. Goede pass van Alba en de afronding was perfect. Ik irriteerde mij wel aan de Barca spelers, met name Suarez

Wat. Een. Vrije. Trap. Amen.

1 like

Wijkt wel een beetje af, niet? Maar hey, zeker niet slecht getrapt.

Jawadde wat een goal van Kompany tegen Leicester !

Echt een ongelofelijk lekkere goal en dat op zo’n moment! Toch hoopte ik dat City punten zou gaan verliezen vandaag.

Laat City maar de treble in eigen land pakken. Nog nooit eerder gebeurt.

Silva had wel een tweede geel verdiend (of zelfs rood in plaats van die eerste). Maf hoe zo’n ervaren speler plots gekke tackles gaat uitvoeren, heb ik hem nog niet eerder zien doen. Kompany’s geel was ook discutabel, maar in Engeland kan zoiets misschien sneller door de beugel. Maar als er nu één speler is die ik zo’n doelpunt gun is het toch Kompany. Wat een voetballer, wat een leider, wat een man.

Ergens vind ik het toch nog steeds jammer dat hij de flair uit zijn begindagen bij Anderlecht volledig heeft laten vallen. Toen kon hij als centrale verdediger drie man dribbelen, puur op techniek, en dan een goede pas afleveren. Hij speelde toen ook vaak als CVM. Eens in Engeland heeft hij bijna al het risico uit zijn spel gehaald. 't Is moeilijk in te schatten of dat dat hem nu heeft gebracht waar hij is of dat dat hem toch nog heeft afgeremd en of hij nog beter had kunnen zijn als 6. Ik zie hem na zijn actieve carrière trouwens nog een nieuwe succesvolle carrière maken, in het voetbal, in het zakenleven of zelfs in de politiek. Zijn vader is na de vorige verkiezingen in België de eerste zwarte burgemeester in België geworden en is in zijn jeugd Congo ontvlucht omdat hij als oppositielid vervolgd werd.

Ja klopt groot man en grote voetballer onze belgische kapitein.

De tackle van Silva op Tielemans verdiende in mijn ogen ook rood. En zo niet dan had die 2e tackle weet niet meer op wie wel een 2e geel verdient. Al gunde ik Kompany die goal wel enorm en zat ik er deze morgen nog van te genieten, wat een schot seg!

Wat kan voetbal toch onvoorspelbaar mooi zijn: Liverpool naar de UCL-finale! Verdiend, ik gun het hen! (Tevens leuk meegenomen dat Barcelona nu niet kan triomferen in Madrid) En morgen dan Ajax als tegenstanders? Ik gun het hen even hard!

En weer zo’n fantastische wedstrijd, het zijn er veel dit jaar. Dit maakt voetbal zo onvoorstelbaar leuk.

Vinden jullie eigenlijk dat Valverde bij Barcelona kan blijven nu hij zich voor het tweede jaar op rij uit laat schakelen na een voorsprong van 3 doelpunten? Bij 3-0 Coutinho eruit halen en dan Semedo erin zetten is niet echt een sterke wissel in mijn ogen, speelt ook continue 4-4-2 en dat past gewoon niet bij Barcelona. Tuurlijk, hij wint twee jaar op rij de landstitel maar ik denk dat het ze bij Barcelona nu wel weer een keer echt om de Champions League te doen was.

Valverde buiten! Dat Barça die prijzen pakt is gewoon door Messi en omdat real het ook heeft laten afweten. Met dat team hoef je geen topcoach te zijn om er mee kampioen te spelen of er de beker mee te winnen.

Valverde heeft zijn langste tijd wel gehad denk ik. Twee keer behoorlijk te kijk gezet. De selectie is ook erg slecht in evenwicht. Coutinho komt niet uit de verf en Dembele is heel veel geblesseerd geweest. Verder kunnen ze totaal niet zonder Messi.

Een enorme mooie prestatie van Liverpool, echt geweldig! Hopelijk volgt Ajax vanavond.

Ben ik de enige die vindt dat Suarez een schorsing verdient? Trapt Robertson zomaar uit de match. Wat een ongelooflijk arrogante en antipathieke man. Da’s het type dat tijdens een spelletje met een kind nog zou valsspelen om te kunnen winnen.

Zullen we eens samen solliciteren mocht de vacature er komen? :wink::joy:

1 like

Ik pas mijn CV alvast aan! :wink:

1 like

Amai dit doet pijn aan mijn Nederlands half bloed.

Hoe lelijk ook dat het wellicht 2 engelse finales worden.

Hoe kun je het weg geven zeg. 2-0 voorsprong bij de rust en dan een seconden voor tijd de 2-3 tegen krijgen. Ook nog de pech dat Ziyech de bal net naast en op de paal schiet.