Algemeen Voetbal Topic

Kijk altijd op vi maar die zitten er dan kennelijk naast. Waar bekijk jij de statistieken?

Ik meestal op transfermarkt.com

Razvan Marin scoort net een vrije trap tegen Anderlecht, Ajax gaat er echt nog plezier aan beleven volgend seizoen!

In een match die rond het half uur is afgeblazen wegens het wangedrag van de Anderlecht supporters. Ze bleven maar vuurpijlen en rookbommen het veld opgooien. Ik vraag me toch af hoe ze die binnen krijgen. 0/12 voor Anderlecht, ik denk niet dat Rutten volgend seizoen nog trainer is.

Niet normaal dit! Wat een prestatie van Ajax! Valt toch niet te snappen dat een team met spelers als Veltman en Schöne in de halve finale van de Champions League staat. Ik ben heel benieuwd hoe ze het de volgende ronde gaat doen tegen waarschijnlijk Man City. Een erg voetballende ploeg, terwijl Real en Juventus dat toch minder zijn.

Ondertussen zijn Anderlecht en Rutten al uit elkaar :wink:

Ja prachtig toch?! Nu zou city nog niet gewonnen geven. Moeten toch een 1-0 achterstand ophalen bij Tottenham!
En Schöne is toch een geweldige voetballer?

Ik vind Schöne een erg goede voetballer voor de Eredivisie. Alleen komt hij op Europees niveau vaak nog wel snelheid en kracht te kort, tegen Bayern bijvoorbeeld. Ondanks dat houdt hij zich redelijk staande, omdat Ajax goed uit de duels kan blijven.

Ik hoop dat hij naar Twente komt. Laat hem maar rustig bouwen aan een nieuw elftal, als we straks weer terug in de Eredivisie zijn.

Ik vind dat diegene die met Ajax speelt in de CL toch een niveau hoger mag gaan spelen om het wat realistisch te houden. Op professioneel is het makkelijk, probeer op wereldklasse dit maar eens na te doen.

Nee, wat een prestatie zeg, echt knap hoe dit Ajax met mooi combinatievoetbal al twee titelfavorieten heeft uitgeschakeld. Iedereen is zo rustig aan de bal, vol zelfvertrouwen. Sterk!

Bi-zar. Halve finale! En dat met uitstekende wedstrijden tegen Bayern, Real en Juventus


Over bizar gesproken. Manchester City - Tottenham Hotspur, wat een ongelofelijk spektakel.

Jawadde wat een match daar in Engeland. Op het einde nog een afgekeurde goal van City waarbij ik eigenlijk niet snap waarom deze afgekeurd werd? Bal kwam toch van Eriksen en dat Silva met zijn scheenbeen er tussen zit wordt toch niet als pass gezien? Vind het wel leuk dat Vertonghen, Alderweireld, Eriksen en SĂĄnchez terug naar de arena komen!

Blijkbaar wordt het wel als pass gezien, dus Aguero stond wel degelijk offside. Domme pas wel, van Eriksen. Als Spurs-fan ben ik erg blij dat ze door zijn, maar vinden jullie ook niet dat Pep Sané veel vroeger had moeten brengen? En Jesus en Mahrez op de bank laten snap ik ook niet. Ook maf dat Pochettino LIorente inbrengt als Sissoko geblesseerd uit valt op een moment dat Tottenham virtueel geplaatst is.

Ja hij stond er voorbij maar ik zag dit niet als pass eigenlijk zelfs niet als onderschepping. Nu het was zeker niet slim om op die moment die pass te gaan geven. En ja vond dit heel vreemd de wissels van Pep of ik de heenmatch bracht hij Sane en Debruyne pas in minuut 89 in.

Bernardo Silva doet het veel beter dan Mahrez en op links speelde Sterling ijzersterk. Bij 4-2 hadden ze het op slot moeten gooien maar Pep laat zijn team altijd aanvallen. Verkeerde tactiek denk ik dan. Weer geen CL succes, zegt toch ook wel wat. Net als Juve, Psg en City, succes kun je niet kopen.

Ja, da’s wel mooi dat de teams die zwaar inkopen er uit liggen, en dat teams met een ‘laag’ budget zoals Ajax en een team dat al twee transferperiodes geen inkopen gedaan heeft wĂ©l doorgaan.

Bernardo Silva kan toch doorgeschoven worden naar het centrum om ruimte te maken op rechts voor Sané?

Denk dat Pep er inderdaad eerder voor had moeten kiezen bij de 4-3 stand om Bernardo naar het middenveld te halen en dan met Sané en Sterling op de flanken in een soort 3-4-3. @Spoon0612 de goal van Llorente viel uit een corner dus ben het niet helemaal met je eens dat de verkeerde tactiek is gekozen. Hadden ze de boel op slot gegooid dan had je uit een dood spelmoment net zo goed het deksel op de neus kunnen krijgen.

Wel een wedstrijd voor Ajax met perspectief straks en ook leuk dat Eriksen, Alderweireld en Vertonghen straks weer in de Arena zijn.

Knappe goal van Ajax, zeg. Ik ben dan wel supporter van Spurs, Ajax gun ik het toch ook. Ik hoop sowieso dat de winnaar van deze tweestrijd de finale ook wint. Wel jammer dat Tottenham 4 basisspelers moet missen.

Onana raakt geen bal volgens mij. Taglaficio had ook wel rood kunnen krijgen voor doe tackle.