Algemeen Voetbal Topic

Moesten jullie tijd hebben, bekijk eens de goal van Encisco in de wedstrijd Brighton-Man city.
Wat een geweldige carrière heeft deze kerel nog voor zich en wat een prestatie van Brighton om europees voetbal vast te leggen.

5 likes

Dortmund. Jongens toch.

3 likes

Jep, alles zelf in handen en dan dit.
Enkel de tweede helft gezien van de wedstrijd waar ze de keeper echt wel niet getest hebben, zoiets heet titelstress zeker.
Kan morgen zomaar Antwerp zijn die hetzelfde meemaakt.

Thuis tegen Mainz dat vorige week nog kansloos verloor van Stuttgart niet kunnen winnen. Kampioenskoorts, echt bizar! Haller die een penalty mist.

In België zal alles dus beslist worden op de laatste speeldag!

Pochettino getekend bij Chelsea. 2-jarig contract i.p.v. de gebruikelijke 5/6 bij Chelsea, haha. Ben benieuwd of hij er een project van kan maken. Kwam bij Spurs over als een bouwende manager, maar het huidige beleid is heel anders.

Hij heeft in ieder geval genoeg spelers. Ben wel van mening dat ze ergens moeten gaan doorselecteren. Wat ga je doen met al je verhuurde spelers, kunnen spelers als Mount, Loftus-Cheek enz. wel echt het niveau halen wat ze nastreven. Denk wel dat Pochettino er een team van weet te maken.

Slotspeeldag in België, wie haalt het?

Van de 9 mogelijke scenario’s komt Antwerp er 5 keer het meest uit, dus die hebben de grootste kans. Al gun ik graag Union het kampioenschap!

Wat een scenario, van de ene emotie naar de andere. Als je op deze manier kan kampioen spelen, chapeau! Proficiat aan de Antwerp-fans, met jullie dubbel! :clap:t3:

Wat een ontknoping, ongelooflijk! En net de man met de tattoo van de kathedraal van Antwerpen op z’n arm die het doet.

Wel zuur voor Union, die gunde ik het toch net iets meer.

Binnen de Belgische competitie heb ik geen clubvoorkeur, zou hooguit Anderlecht kunnen noemen door hun sterke jeugdelftallen. Maar denk niet dat ik sympathie zou kunnen opbrengen voor Royal Antwerp als club (door de aanstelling van Overmars in een periode waarin dat echt ‘not done’ was). Dat gezegd hebbende, Antwerpen is echt een heerlijke stad om te zijn en kom er graag nog een paar keer terug.

1 like

Nou ja het is nooit echt bewezen wat er nu echt allemaal is gebeurd, geen officiële aanklacht in gediend. Natuurlijk zijn er dingen gebeurd die niet kunnen maar denk wel dat Overmars nu twee keer na denkt voor dat hij weer zo iets doet. Het is wel een mega prestatie van Antwerp hoor en van Bommel laat het toch maar weer zien. Kreeg bij Wolfsburg niet genoeg tijd

Ik vind het ook heel dubbel. Spelers als De Laet (naast het stadion opgegroeid), Alderweireld en toptalent Vermeeren gun ik het enorm, maar types als Avila (agressieve schopper), Overmars en de typische Antwerp-supporter dan weer niet. Wederom anderzijds is pakweg Tom Waes dan ook weer fan, die hun ik het ook weer wel.

1 like

Afgelopen dagen is het contract van Eden Hazard bij Real Madrid verscheurd. Wat een geld is dat voor Real geweest. Afkoopsom a 115 miljoen euro, waar er veel geruchten zijn dat er diverse bonussen te halen waren waarbij zelfs bedragen tot 170 miljoen euro worden genoemd. Netto jaarsalaris van volgens mij 11 miljoen euro. En dat is dan uiteindelijk 54 wedstrijden en 4 goals geweest…

Misschien nog wel een grotere verandering dan die van Torres naar Chelsea. Wat zien jullie Hazard nu doen? Geruchten dat hij gaat stoppen, ben benieuwd welke club hem eventueel op zou pikken.

Ange naar Tottenham. Als Rangers “fan” ken ik de Griek als een slimme, rustige en nuchtere coach. Hopelijk krijgt hij de kans(en). Laat Spurs eerst maar eens uitgaan van de eerste 2 seizoenen voor de top 7 te gaan ipv de top 4.

Interessant, want ik kende hem helemaal niet. Heeft op z’n 57ste blijkbaar enkel in Australië, Japan en Schotland succes behaald, dat maakt hem in mijn ogen toch een redelijk grote gok. Liefst had ik Potter of Nagelsmann gezien.

Dat waren volgens mij ook namen waar Spurs eerst naar keek. Dit is echt de vijfde keuze oid. Benieuwd of hij tijd en ruimte krijgt.

Nou het is rond, Jude Bellingham voor minimaal 103 miljoen euro (maximaal 133,9 miljoen euro) naar Real Madrid. Zat er natuurlijk al wel een tijdje aan te komen, maar had verwacht dat de Engelse clubs nog wel een echte gooi zouden doen omdat hij homegrown is. Nu dus een (hele dure) Engelsman in Madrid!

Wat een situatie voor hemzelf ook. 19 jaar en een toptransfer van meer dan 100 miljoen euro, jaarsalaris tussen 10-12 miljoen euro. Wereld aan je voeten.

Overigens wel veelbelovende tijden voor Real-supporters. Er is nog wel werk aan het team, met name door het vertrek van Benzema. Maar het middenveld bestaat zometeen uit Tchouameni, Camavinga, Valverde en Bellingham.

Mooie transfer voor alle partijen. Real is goed aan het bouwen aan een nieuw elftal. Davies zou ook op hun verlanglijst staan, al vind ik een rechtsback dringender. En een nieuwe spits, uiteraard. Ik zie Kane wel naar Madrid trekken, hij kan de rol van Benzema als “9.5” overnemen en Vini en Rodrygo de diepte insturen.