Algemeen Voetbal Topic

Nou heren, vertel het maar.

Finale gisteren. Was zelf aan het werk (in een hotel, dus had m op tv aan) dus niet alles helemaal kunnen zien. Hoor wel veel geluiden over dat het heel slecht was. Was het een gelijk opgaande wedstrijd?

Het leek inderdaad nergens op. Vooral de eerste helft, irritante opstootjes om niks, rare overtredingen. Ajax die het spel mocht maken maar niks creëerde. Echt een hele povere wedstrijd.

Slechte wedstrijd ja. Ajax kon het voetballend weer niet dus moest het schoppend en treiterend. De vreugde is er echter niet minder om! :smiley:

Ajax Moet nog oppassen als ze dit weekend van Az, Verliezen dan staan ze 4de.

1 like

Al heeft dat weinig effect op Europees voetbal. Enkel moet je dan play offs spelen. Conference league lijkt het sowieso te gaan worden

Zou mooi zijn als Ajax straks nog afhankelijk is van PSV om plek 3. Gewoon lekker Jong PSV sturen naar Alkmaar. :grin:

1 like

Grimaldo transfervrij naar Bayer Leverkusen. Da’s een knappe transfer!

En een upgrade ten opzichten van Bakker. Die namen ze gratis over van Ajax, waar ze nu geld aan verdienen. Vind Grimaldo wel een linksback in een 3-5-2 of 3-4-3. Als echte linksback is het toch allemaal wat minder.

Opvallende transfer! Niet verwacht.

Kwam Bakker trouwens niet van Paris Saint-Germain? Volgens mij heeft Leverkusen juist 7-9 miljoen betaald voor hem. Las niet dat ze hem weg doen overigens.

Oja nog ff bij Psg gezeten inderdaad. Net als Botman geen minuut in Ajax 1 gespeeld maar wel de top halen. Knappe prestatie

Het valt me wel op dat er zoveel ‘talenten’ zijn, en vooral in de verdediging, die het bij Ajax niet redden of vroegtijdig weggaan en via een andere weg de top wel halen / weten te imponeren bij hun clubs, terwijl Ajax het nog steeds met een Bassey of Jorge Sanches moeten doen. Ik noem een Botman, Bakker, Schuurs


Dat kun je niet met elkaar vergelijken. Toen waren hun niet beter dan een de Ligt of een Timber, zeker aan de bal niet. Dat is waar Ajax toch voor staat. Bakker doet het goed bij 3-4-3 of 3-5-2 en Botman is een geweldige mandekker. Die missen ze nu en staan er aankopen die minder zijn. Schuurs was ook maar zo zo. Doet het prima bij Torino, benieuwd waar zijn plafond ligt

1 like

Zo kreeg Huntelaar als jong talent geen kans bij PSV omdat er ene Mateja Kezman rondliep die er 30 per seizoen maakte. Soms lopen die dingen zo.

Liverpool heeft een paar dure keuzes gemaakt. De contracten van Keita, Oxlade-Chamberlain, Firmino en Milner worden niet verlengd en die lopen deze zomer gratis de deur uit. Dat is toch 65 miljoen, 38 miljoen en 41 miljoen euro aan transfersommen. Milner is natuurlijk al wel 37 jaar, maar Firmino (31), Oxlade-Chamberlain (29) en Keita (28) komen daar nog niet in de buurt. Veelal zie je toch dat een nieuw kort contract gegeven wordt, naar de nieuwe status van de speler om toch nog een transfersom te behalen. Nu wordt toch even 144 miljoen aan transfersommen afgeschreven, haha.

Dat bedrag zouden ze er nu niet meer voor krijgen, natuurlijk. Milner is hoogbejaard, Firmino was z’n basisplaats al even kwijt en de andere twee hebben die nooit gehad. Ik denk dat deze beslissing een combinatie is van twee factoren: enerzijds die jongens bedanken voor bewezen diensten door ze niets in de weg te leggen, anderzijds er ook voor zorgen dat je niet met ontevreden spelers zit. Ben benieuwd wat Milner gaat doen, de rest vindt sowieso een mooie nieuwe club.

Nee, vanzelfsprekend niet dat bedrag en afschrijving vind natuurlijk plaats over de contractjaren, maar meer dat ze echt kiezen voor 0 restwaarde. Vond het opvallend.

Eens dat best een goede oplossing gekozen hebben. En ze maken nu natuurlijk vrij vlot ruimte voor nieuwe spelers. Scheelt plekken in de selectie en in het salarishuis.

Mooi knullig met die Ivan Toney. Voor 8 maanden geschorst vanwege zijn gokgedrag tussen 2017-2020. Toen speelde hij lager in Engeland, niet heel bijzonder allemaal. Nu Premier League, 27 jaar, 20 competities goals, 4 assists. Kans voor nationale ploeg en goede transfer. En dan dit


Anderzijds, zijn Firmino en Milner niet onwijs belangrijk geweest in de Champions League & Premier League winst? Al die jaren bij de club bijdragen aan successen zijn niet uit te drukken in bedragen die je nu nog kan krijgen.
Veel Engelse topclubs moeten het niet hebben van de opbrengsten uit transfers met Manchester United als dieptepunt.

Van Nistelrooy opgestapt, over Heitinga is twijfel, Slot lijkt weg te gaan
 wat een gekte haha.
Als Feyenoorder ben ik zeer benieuwd wat het gaat brengen. Volgens het betrouwbare 1908 hebben de Rotterdammers een shortlist (De huidige shortlist voor de trainerspost van Feyenoord) en bij Ajax vallen via de media ook (logische) namen. Maar bij PSV heb ik geen idee welke trainer geschikt zou zijn tot zover. De koers en het beleid is moeilijk te peilen bij de Brabanders, vind ik.

Slot heeft zijn contract verlengd komt net naar buiten. Spurs is natuurlijk ook geen club met garantie. Levy is een gek. Bij Ajax zie ik Heitinga helaas blijven wanneer er voor ronde cl word gehaald. Dit hangt alles af van geluk ipv kunde. Bij Psv is er veel meer aan de hand. Schmidt kreeg het niet voor elkaar en van Nistelrooy ook amper.