Algemeen Voetbal Topic

Welke Eredivisieclub doet momenteel de beste zaken op de transfermarkt?
  • Feyenoord (Beelen, v.d. Belt, Zerrouki, Stengs, Ueda)
  • PSV (Pepi, Noa Lang)
  • Ajax (Ramaj, v.d. Boomen, Tahirovic, Forbs)
  • AZ (Penetra, Dantas, Kasius, Wolfe, v. Bommel)

0 stemmers

Feyenoord heeft goed ingekocht met Zerrouki en Stengs.

Psv : Lang is een prima speler alleen benieuwd naar zijn maniertjes, Pepi is een groot talent en ben benieuwd naar hoe veel speeltijd hij gaat krijgen boven aanvoerder de Jong.

Ajax : weinig echte spektakel door de problemen van vorig seizoen. Sterkhouders weg en jonge talenten er voor terug. Vd Boomen gaat de Eredivisie kapot spelen denk ik. Aanvallend en verdedigend is Ajax heel zwak momenteel. Steijn heeft veel werk te doen door er een elftal van proberen te maken.

1 like

Feyenoord: Relatief weinig spelers vertrokken en die zijn vertrokken goed op geanticipeerd; Kökcu → Zerrouki. Nu nog afwachten wat Geertruida gaat doen. Al denk ik met Pedersen, Trauner, Hancko & Hartman je nog een prima verdediging hebt staan.

PSV: met Lang & Pepi 2 leuke spelers gekocht, maar het is zeker nog oppassen wie er gaat vertrekken. PSV heeft zeker nog niet voortgeborduurd op een aanstaand vertrek van bijv. Sangaré.

Ajax: Ik denk dat met de komst van Mislintat alleen alles nog chaotischer is geworden. De ‘oudere’ spelers weten niet waar ze aan toe zijn, er worden 100 verschillende namen genoemd waar ze interesse in hebben en er komen waar weinig spelers voor de posities die ze echt nodig hebben (CV). Van den Boomen een goede aankoop maar ik denk wel als hij maar half pressing op hem gespeeld wordt dat het moeilijk gaat worden. Ziet er relatief grof en langzaam uit. In alle ruimte een prima speler denk ik.

Tot op dit moment ligt Feyenoord vér voor de rest. Die hebben over de breedte een zeer gelijkwaardige selectie met alle posities goed bezet. Alhoewel ze met een vertrek van Geertruida wel een jasje uit zouden doen.

Bijlow; Pedersen-Trauner-Hancko-Hartman | Timber-Wieffer-Zerrouki | Stengs-Gimenez-Paxao

Maar indien Ajax inderdaad Medic, Sutalo en Chelsea-spelers Ziyech en Maatsen (huur) zou weten te halen, terwijl ik verwacht dat Alvarez en Kudus uiteindelik vertrekken, dan heb je plots een vrijwel volledig revamped Ajax.

Dan zit de Amsterdamse ploeg nog steeds verlegen om een (tweede) spits, tenzij Steijn met vlakkere dynamische lijnen wil gaan spelen, zoals Koeman in zijn vorige periode bij Oranje: drie snelle dribbelaars voorin die constant met elkaar wisselen.

Rulli; Rensch- x -Hato-Maatsen | Tahirovic-Taylor-Boomen | Forbs-Brobbey-Bergwijn

Peter Bosz komt altijd wat later op gang met zijn ploegen, dus voor PSV zal het een inhaalrace worden.

Benitez; Teze-Ramalho-Boscagli-Van Aanholt | Sangaré-Til-Veerman | Bakayoko-De Jong-Lang

En grote onbekende is AZ - geen spelers van naam, waar wel uiterst slim ingekocht. Drie vooraande spelers weg, drie ervoor terug en een zeer veelbelovende lichting jeugdspelers: met name Goes en Meerdink gaan het goed doen. Komt tekort voor het titelgevecht, maar raakt één van de traditionele top-3 in een crisis (zoals Ajax afgelopen seizoen) dan kan het misschien een plek stijgen.

Ryan | Sugawara-Chatzidiakos-Penetra-De Wit | Dantas-Clasie-Mijnans | Odgaard-Pavlidis-Karlsson

  1. Feyenoord

  2. Ajax

  3. PSV

  4. AZ

Bijna absurd hoeveel verdedigend talent Nederland momenteel heeft. Van de Ven heeft zojuist een transfer voor 50mio euro gemaakt naar Tottenham. Zit je centraal gewoon met De Ligt (Bayern, vorige wedstrijd aanvoerder), Van Dijk (aanvoerder Liverpool), Botman (Newcastle), Timber (Arsenal), Van de Ven (Tottenham), De Vrij (Inter Milan), Schuurs (Torino, geruchten gaan ook om een 40mio euro transfer), Aké (Manchester City) en Geertruida waarschijnlijk voor 30mio euro naar Leipzig.

“Ajax meldt zich bij Tagliafico”.

Dat zou echt top zijn! Met hem, Sutalo en eventueel Ito erbij ziet het er achterin toch even iets anders uit! :slight_smile:

Nu het dramatische middenveld nog. Vd Boomen kan aardig mee maar zal in de top wedstrijden snel onder druk komen te staan en dan komt zijn traagheid pas naar boven. Tahirovic heeft tijd nodig en hopelijk is Berghuis de ideale CAM. Klaassen en Taylor zijn in mijn ogen klaar

Zou Kudus niet gewoon op 10 kunnen, met Berghuis / Forbs op rechts?

Berghuis op rechts is ook niet echt geweldig. Forbs gaat zeker zijn minuten pakken. Kudus is juist het sterkste vanaf rechts maar die zie ik nog vertrekken. Op tien was het vorig seizoen ook te wisselvallig

@Joostvans ik was altijd een beetje onzeker of Felix wel echt zou passen bij Barcelona, maar vandaag iig heeft hij mij het tegendeel bewezen.

Al ben ik van mening dat het de andere João is die de sleutel tot het succes van Barça zal blijken :wink:

Was hij erg goed? Had geen tijd om te kijken. Zag een goaltje en redelijk vroege wissel.

@Begiristain, als je tijd hebt… Kijk ergens even een uitgebreide samenvatting terug, het was gisteravond echt genieten geblazen. João Félix speelde sterk, maar we kunnen inmiddels wel concluderen dat João Cancelo de echt verschilmaker zal zijn.

1 like

Eens. Cancelo is echt een enorme toegevoegde waarde. Vond hem bij City ook echt fantastisch. Hele complete speler en uniek in zijn soort. Zou mooi zijn als hij op den duur bij Barça kan blijven. Dacht na zijn overstap naar City dat hij niet meer voor Barça uit zou komen, maar de toekomst heeft anders uitgewezen haha.

1 like

Hazard vandaag gestopt met professioneel voetbal. Carrière is echt als een nachtkaars uitgegaan. Afgelopen 4 jaar <18 competitieduels per jaar afgewerkt. Vorig seizoen zelfs 6. En dan grotendeels geen hele wedstrijden.

Groot-Brittannië krijgt het EK 2028; heerlijk om een aantal wedstrijden in de Engelse stadions te zien. Italië en Turkije (opvallend) pakken het EK daarna.

EK 2024: Duitsland
WK 2026: Canada-USA-Mexico (allen geplaatst)
EK 2028: Verenigd Koninkrijk & Ierland (alle 5 landen geplaatst)

WK 2030: Spanje-Portugal-Marokko, met wedstrijden in Uruguay, Argentinië en Paraguay, om het 100jarig bestaan van het WK voetbal te vieren. (alle 6 landen geplaatst)

EK 2032: Italië en Turkije, de voormalige hoofdsteden van het Romeinse Rijk (Rome en Constantinople) herenigd - zo verwacht ik dat het gepromoot gaat worden. (beide geplaatst)

WK 2034: alle seinen wijzen richting Saudi-Arabië. maar China, Kazkhstan/Uzbekistan en Australië/Nieuw-Zeeland hebben zich ook gekandideerd.

Maar de constructies die verzonnen worden nemen steeds maffere vormen aan, zeg…
Gewoon: één land of een aaneengrenzend gebied van meerdere staten, 12-14 stadions - klaar!

1 like

Ik snap ook inderdaad niet waarom een EK 2028 niet gewoon alleen in Engeland zou kunnen.

Ik snap het wel: het is natuurlijk PR - een Verenigd Koninkrijk buiten de EU en Ierland erbinnen kunnen wel degelijk iets samen organiseren en zijn nog wel degelijk ‘Europees’ - dat is de boodschap erachter, ondanks de historische strijd tussen Engeland en Schotland, alsmede Engeland en het Ierse eiland, Paasakkoorden en de recente spanningen wegens Brexit etc etc. Het is feel good marketing…

1 like

Maurice Steijn is dan toch ontslagen als trainer van Ajax. Natuurlijk waren de prestaties dramatisch, maar het voetbal wat bepaalde internationals lieten zien was ook niet om aan te zien. Ik vraag me af hoe een nieuwe trainer het weer aan het voetballen krijgt.

Aanstaande zondag kan het verschil tussen koploper PSV en Ajax al 19 verliespunten zijn. En dan is het nog maar eind oktober.

Dat kan komend weekend teruggebracht worden tot 16 :stuck_out_tongue_winking_eye: Alle gekheid op een stokje: dat zie ik niet gebeuren.

De opvolger is al in huis: dat wordt John van 't Schip, dat kan niet anders. Die moet eerst nog even uitrouwen om het verlies van zijn echtgenote, maar daarna is hij klaar voor Ajax. En ik zie hem ervoor aan dat hij Van Basten als assistent zou kunnen optrommelen. Dan hebben we feitelijk de staf van 2008-09 op herkansing - NB: de laatste set trainers die niet bij de beste twee wist te eindigen met Ajax ,tot afgelopen seizoen.

Het wordt echt eens tijd dat Ajax weer een buitenlandse trainer aanstelt. Het seizoen in Noorwegen is bijna afgelopen dus dan kan Knutsen binnenkomen en Graham Potter is ook altijd een optie. Heb er geen zin in dat de media weer een middelmatige Nederlander er in weet te praten, omdat ze te xenofoob zijn voor een Duitser of Noor.

1 like