Sterker nog: Ajax en Haller zouden al akkoord zijn over een meerjarig contract en hij zou komende zondag al mee moeten spelen tegen PSV, zegt VI.
Ja ze zouden hem half huren. Met verplicht koop optie. Maar 25 miljoen is echt enorm bedrag. Vind het vreemde aankoop. Hij is wel goeie spits en leuk voor de Eredisviese.
West Ham schrijft in 1,5 jaar dan ook gewoon even 25 miljoen extra af. Snap het vanuit Ajax ook niet helemaal, hoewel het voor de Eredivisie natuurlijk een topspits is. Als club zeggen geen risico’s te willen nemen tijdens de coronacrisis en dan gewoon je transferrecord ruim verbreken.
Toch voor hem ook een rare transfer?
Tadic kwam van Southampton. Denk dat je bij. Ajax er sportief zeker op vooruit gaat
Dat zie ik de belgische clubs toch niet gauw doen, spelers halen als Tadic, Promes en nu Haller.
20 miljoen dus, volgens o.a. Mike Verweij. Als hij zijn niveau van Frankfurt weer haalt wordt dit echt een topspits voor Ajax.
Met de blessures van Neres, Traore, Brobbey en Huntelaar moest Ajax ook wel iets hé…
Waarom zou het voor hem ook rare tranfers zijn? hij zelf wilt.blijkbaar ook naar Ajax. Ter wel hij vaak gewoon speelt bij West Ham United.? Benieuwd wat zijn salaris wordt. Of hij nou meer verdiend bij Ajax dan bij West Ham United. Dat vraag ik mij echt af.
Ze gaan eerst 4 á 5 miljoen betalen en de rest over meerdere jaren. Dat lijkt mij dan wel een goede deal. Eerst lage kosten en bij volle stadions/volledige omzet de rest aflossen
Blind en Tadic zouden zo’n 4 miljoen per jaar verdienen en laatstgenoemde kreeg nog iets van 5 miljoen tekengeld.
Haller heeft nu wel kans om nationaal voor het kampioenschap te spelen, voor Europa League winst te gaan en (hopelijk) volgend jaar Champions League te spelen. Dat laatste was de reden dat Tadic kwam.
Omdat de meeste spelers van de Premier League dromen?
Ja dus? Wat heeft dat met Ajax te maken dat snap ik even niet. Jij zegt voor hem ook een rare tranfers? Van Engeland maar Nederland lijk mij toch echt een stap terug.
Awel, dat is toch net Raindog zijn gedacht? Waarom zou je die stap terug zetten op je 26e (op vlak van competitie) Het is niet zo dat hij te licht bevonden wordt voor de PL he.
Anderzijds als je nu jaarlijks kan meedoen in de CL, eventueel eindwinst in de EL en op 4 jaar 3x kampioen wordt met Ajax bijvoorbeeld met nog eens een topschutterstitel wordt je prijzenkast wel meer gevuld dan bij West Ham natuurlijk.
Al vind ik het gewoon knap dat Ajax zo een spelers kan halen begrijp me niet verkeerd
Ja oké als je het zo zegt dan snap ik het. Ja ik vind ook apart dat hij voor een stap terug kiest. Ondanks West Ham United geen wereld ploeg is. Blijft het toch Premier Laugue. Is zeker knap van Ajax dat het kunnen doen. Maar het blijft toch apart 25 miljoen voor een spits. Het blijft een risico.
Hoe moet ik het anders zeggen? De meeste spelers dromen van de PL, en hij trekt daar weg om naar een mindere competitie te gaan. Dat vind ik raar. Ik snap niet wat je niet kan snappen.
. Ik zeg toch nu snap ik je. Maar je zei het net anders. Maar inderdaad het blijft vreemd van meerder kanten. Maar ik hoorde wel dat West Ham United spelers moest verkopen of dat waar is weet ik niet.
Een grote competitie is leuk, maar is toch ook wel erg afhankelijk van welke club.
Als voorbeeld Burnley… Dan zou ik 100x liever spelen voor pak hem beet Standard Luik, Rapid Wien of FC Kopenhagen.
Hangt er ook weer van af hoe je het bekijkt, natuurlijk. Speel je graag elke week tegen Liverpool of Man City, of tegen Eupen of FC whatever?
Ik denk dat om diezelfde reden iemand als Sergio Padt van Groningen naar Ludogorets gaat: hij wil eens serieus voor een nationale titel gaan spelen. Mickey van der Hart en Pelle van Amersfoort om diezelfde reden naar Polen en laatstgenoemde kan inmiddels stellen dat hij wel bekerwinnaar is.
Langs diezelfde lijn is spelen in de marge van Engeland of Duitsland aardig, maar uiteindelijk wil je prijzen winnen en kun je in dat opzicht beter naar een grotere club van een wat kleiner voetballand.
Even los van al het andere: vind het nog wel aardig bedacht om 4x5 of 5x4 miljoen (geldxjaar) te betalen. Zullen niet veel clubs mee akkoord zijn gegaan.
Helemaal voor iemand die recent nog 50 miljoen heeft gekost en je nu maar 4 of 5 miljoen ontvangt, wat niet genoeg is voor vervanging.