Algemeen Voetbal Topic

Nou Fc Köln is ook niet best en Mainz ook niet. Ik zie Schalke 04 zich eerder redden dan die andere 2 ploegen. Woensdag is Schalke04-FC Köln geloof ik. Die zou Schalke zo maar eens kunnen winnen. En dan ziet het allemaal heel anders uit voor Schalke.

Mainz is al toe aan de derde trainer, echt een drama natuurlijk. Maar met spelers als Mateta en Quaison hebben zij wel echt kwaliteit. Kwamen zelfs op 0-2 voorsprong bij Bayern, maar kunnen dat dan niet volhouden.

Köln is pas één keer door de mand gevallen, tegen Freiburg 5-0. Voor de rest vooral veel pech gehad. Bielefeld vind ik dan wel lastiger inschatten. Heel goed georganiseerd, maar toch ook beperkte kwaliteit.

Komende wedstrijden zijn wel heel belangrijk voor Schalke, zodat de wedstrijd tegen Hoffenheim geen stuiptrekking was…

Voor de liefhebbers: morgen om 17u30 op BBC: Man United - Liverpool. Ook de matchen van Man City en Chelsea worden daar uitgezonden, maar die nemen het tegen kleine ploegen op.

4 likes

Goeie tip! Voor de Nederlanders: volgens mij kunnen wij 'm gewoon via Ziggo kijken, zoals normaal.

2 likes

Goeie! Wordt inderdaad ook op Ziggo uitgezonden, maar als 'ie op de BBC is, kijk ik hem natuurlijk liever daar met Engels commentaar. Thanks!

1 like

Noa Lang en Dost gaan ook wel lekker in de Belgische competitie of niet?

1 like

Haha ik wou het 2uur geleden nog zeggen. Dost 4 goals in 4 wedstrijden en lang aan 7 goals en 6 assists geloof ik in 15 wedstrijden

Gezien de strafprocedure en de mogelijke transfer terug naar Spartak van Promes, denk ik dat Ajax zich behoorlijk voor de kop zal slaan. Nog wat harder als je de prijskaartjes van Haller en Dost naast elkaar legt…

Mooi dat ze het zo goed doen!

@D5981 Moet zeggen dat ik Haller nog wel van iets een ander kaliber dan Dost vind. Daarbij is hij inmiddels ook 31 en Ajax zoekt voor een langere termijn een topper, die ook in CL potten kan breken.

1 like

Ben wel benieuwd of Noa Lang had kunnen slagen bij Ajax. Liet het niet echt zien. Nu andere club, omgeving en minder druk. Benieuwd ook hoelang hij dit vast kan houden. Dost bewijst een kille afmaker te zijn, net als Weghorst. Beide worden onder gewaardeerd in Nederland.

1 like

Lang maakt echt indruk hier.

Ondertussen bij Chelsea: Lampard out, Tuchel in. Benieuwd wat dat gaat geven.

1 like

Ben benieuwd, heb Tuchel nooit echt gevolgd. Schijnt dat hij wel goed met jeugd kan werken, dus dat is positief.

Had persoonlijk graag Nagelsmann zien komen in de zomer, maar dat zit er dan niet meer in.

Had verwacht dat hij iets meer tijd zou krijgen, maar goed, Chelsea blijft Chelsea. Anderzijds was het dit seizoen ook gewoon niet goed genoeg en was er weinig lijn in de opstellingen te ontdekken.

1 like

Als je voor 250 miljoen investeert en je presteert zo dan is het snel bekeken. Jammer voor zo’n club legende uiteraard.

Ondertussen heeft Barcelona meer dan een miljard schuld… Op dit moment is het zelfs onmogelijk om de transfervrije Memphis aan te trekken. Wat een afgang voor zo’n club.

https://www.vi.nl/nieuws/barca-staat-door-megaschuld-op-omvallen-onder-meer-door-frenkie-transfer

Als Nagelsmann naar een andere club zou gaan, in hoeverre zou hij zijn speelstijl van Leipzig dan meenemen? Ik heb geprobeerd zijn speelstijl te spelen met Chelsea, maar je merkt toch dat het heel veel vraagt van de spelers. De selectie van Leipzig is natuurlijk helemaal gevormd door die speelstijl.

Nagelsmann is tactisch ijzersterk, zou hij bij een andere club zijn speelstijl aanpassen naar de spelers die hij heeft?

Ik denk dat hij eerder zijn spelers gaat omvormen naar zijn speelstijl. Heel de voorbereiding op conditie werken om die hoge press aan te kunnen, en wie niet mee kan valt uit de boot.

Jammer dat dat lastig na te bootsen is, in Fifa duurt het wel even voordat de conditie omhoog is gegaan. Dan speel ik het eerste seizoen met iets minder pressing, in de hoop dat de stamina wat is toegenomen in het tweede seizoen.

Toch een aantal opmerkelijke transfers deze periode:

Milik naar Marseille
Odegaard naar Arsenal
Gomez (Atalanta) naar Sevilla
Sanson naar Aston Villa
Tomori naar Milan
Moussa Dembele naar Atletico
Bruun Larsen naar Anderlecht

1 like

Vanuit dit perspectief zou je bijna kunnen stellen dat de FIFA transfers zo gek nog niet zijn :sweat_smile:
Ben benieuwd of er nog een of meerdere echte grote transfers komen, tot nu toe gebeurt er nog niet heel erg veel op de transfermarkt heb ik het idee.