Algemeen Voetbal Topic

Dat is van een dag geleden. Totaal niet relevant aan de oefenpot. Als je met zoveel ruimte in de rug van Hummels en Boateng speelt pleeg je zelf moord. De fout ligt echt bij Low. Nam voor het WK vele jongen gasten mee op de confed cup, die werden daar makkelijk kampioen om vervolgens de oudjes mee te nemen naar het WK. Frankrijk kan wel degelijk uit een grotere vijver vissen. Meer inwoners, meer jongens die voetbal spelen, is automatisch ook meer talent voort brengen. Je kan alleen al vijf elftallen opstellen die het dit Oranje moeilijk maken. Natuurlijk zijn ze een andere weg ingeslagen, zal ook wel moeten na verloop van tijd. Zie je nu ook bij Spanje.

Low doet inderdaad echt rare dingen, en dan heb ik het niet alleen over Boateng en Hummels die hoog staan. Ik zag eergisteren een deel van de match tegen Frankrijk, en daarin speelde Duitsland in een 3-4-3 met Kehrer op de rechterflank. Da’s dus een centrale verdediger van 1m86 die niet heel snel is, geen goede voorzet in huis heeft en geen actie kan maken. Ondertussen staat Kimmich, die bij Bayern wel altijd die rechterflank bestrijkt, centraal op het middenveld. Zo’n opstelling wordt in ons realistische carrière-topic tocht gewoon weggehoond?

‘‘Zo’n opstelling wordt in ons realistische carrière-topic tocht gewoon weggehoond?’’

Nou heb je het ook wel over de mensen met echte kijk op dit soort zaken. Dat maakt het voor Low natuurlijk niet helemaal eerlijk, he.

Kimmich was van origine centrale middenvelder. Guardiola zag in hem een hele goede back en zo geschiedde. Lahm ging juist van rb naar cm. Kehrer speelde bij Schalke veel al in een 352 systeem maar dan had hij wel degelijk hulp van de rechter vleugel verdediger. In theorie had Ginter daar voor moeten zorgen tegen Frankrijk.

Kehrer was net de rechtervleugel, Ginter stond rechts centraal achterin. Het probleem dat ik wou aankaarten was niet verdedigend van aard, maar aanvallend: Kehrer bracht op dat vlak niets bij. Kimmich had dat wel gedaan, maar die stond dus op de cm. Oké, dat was vroeger zijn positie, maar ondertussen al enkele jaren niet meer. Ik zou Khedira, Gündogan, Weigl, Demirbay of een van de vele andere echte middenvelders een betere keuze gevonden hebben.

Low koos al eerder om Kimmich daar te positioneren. Erg vreemd. Net zoals dat hij zo hoog staat terwijl geen enkele speler uit de defensie snel is.

Nederland gaat lekkerrr. 2-0 winst op de wereldkampioen!

En dik en dik verdiend ook. Waar tegen Duitsland nog gezegd kon worden dat het enigszins geflatteerd was en de Duitsers dikke kansen misten valt hier helemaal niets op af te dingen. Wel schandalig wat Frankrijk heeft laten zien deze wedstrijd, toch ongelofelijk als je ziet wat voor selectie die hebben en hoe ze dan spelen.