Algemeen Voetbal Topic

Dat is van een dag geleden. Totaal niet relevant aan de oefenpot. Als je met zoveel ruimte in de rug van Hummels en Boateng speelt pleeg je zelf moord. De fout ligt echt bij Low. Nam voor het WK vele jongen gasten mee op de confed cup, die werden daar makkelijk kampioen om vervolgens de oudjes mee te nemen naar het WK. Frankrijk kan wel degelijk uit een grotere vijver vissen. Meer inwoners, meer jongens die voetbal spelen, is automatisch ook meer talent voort brengen. Je kan alleen al vijf elftallen opstellen die het dit Oranje moeilijk maken. Natuurlijk zijn ze een andere weg ingeslagen, zal ook wel moeten na verloop van tijd. Zie je nu ook bij Spanje.

Low doet inderdaad echt rare dingen, en dan heb ik het niet alleen over Boateng en Hummels die hoog staan. Ik zag eergisteren een deel van de match tegen Frankrijk, en daarin speelde Duitsland in een 3-4-3 met Kehrer op de rechterflank. Da’s dus een centrale verdediger van 1m86 die niet heel snel is, geen goede voorzet in huis heeft en geen actie kan maken. Ondertussen staat Kimmich, die bij Bayern wel altijd die rechterflank bestrijkt, centraal op het middenveld. Zo’n opstelling wordt in ons realistische carrière-topic tocht gewoon weggehoond?

‘‘Zo’n opstelling wordt in ons realistische carrière-topic tocht gewoon weggehoond?’’

Nou heb je het ook wel over de mensen met echte kijk op dit soort zaken. Dat maakt het voor Low natuurlijk niet helemaal eerlijk, he.

2 likes

Kimmich was van origine centrale middenvelder. Guardiola zag in hem een hele goede back en zo geschiedde. Lahm ging juist van rb naar cm. Kehrer speelde bij Schalke veel al in een 352 systeem maar dan had hij wel degelijk hulp van de rechter vleugel verdediger. In theorie had Ginter daar voor moeten zorgen tegen Frankrijk.

Kehrer was net de rechtervleugel, Ginter stond rechts centraal achterin. Het probleem dat ik wou aankaarten was niet verdedigend van aard, maar aanvallend: Kehrer bracht op dat vlak niets bij. Kimmich had dat wel gedaan, maar die stond dus op de cm. Oké, dat was vroeger zijn positie, maar ondertussen al enkele jaren niet meer. Ik zou Khedira, Gündogan, Weigl, Demirbay of een van de vele andere echte middenvelders een betere keuze gevonden hebben.

Low koos al eerder om Kimmich daar te positioneren. Erg vreemd. Net zoals dat hij zo hoog staat terwijl geen enkele speler uit de defensie snel is.

Nederland gaat lekkerrr. 2-0 winst op de wereldkampioen!

En dik en dik verdiend ook. Waar tegen Duitsland nog gezegd kon worden dat het enigszins geflatteerd was en de Duitsers dikke kansen misten valt hier helemaal niets op af te dingen. Wel schandalig wat Frankrijk heeft laten zien deze wedstrijd, toch ongelofelijk als je ziet wat voor selectie die hebben en hoe ze dan spelen.

Vind Frankrijk sowieso erg tegenvallen. Ook op het afgelopen WK. Er zit veel meer in maar Deschamps speelt erg behoudend en gokt puur op een bevlieging van Griezmann en Mbappe. Aan de andere kant heeft hem dat wel de wereld titel opgeleverd. Tijdens een toernooi telt de team prestatie. Zonder Pogba zit er helemaal weinig creativiteit op het middenveld. Oranje toonde lef en drang naar voren, ze verzuimde het eerder af te maken. 2-0 is een zeer mooie uitslag. Ineens is alles weer hosanna. Het is lekker om tegen ploegen te spelen van top niveau, dan ben je zelf ook scherp. Hopelijk tegen Duitsland nog eens en minimaal gelijk spelen.

Ik zie net dat België na een 0-2 voorsprong alsnog 5-2 heeft verloren in en tegen Zwitserland? Hoe kan dat dan?

Zwak spelen in een slechte opstelling, en dan nog wat jongens als De Bruyne, Vertongen en Lukaku missen. Maar geen excuses, het was gewoon slecht.

Erg verbazingwekkend inderdaad dat de Belgen er zo hard af gingen, erg zonde dat ze de Final Four niet hebben gehaald daar ze in mijn ogen toch wel de makkelijkste poule hadden. Moet zeggen dat ik de poulefase van de Nations League erg vermakelijk vond en hopelijk weet Oranje het vanavond nog leuker te maken door de groep te winnen. Er wordt wel wat sceptisch gedaan over het omslachtige systeem van hoe het nu met de tickets zit voor het EK en hoe de Nations League nu precies werkt maar heb dit veel liever dan al die oefenwedstrijden die nergens om gaan, heb wel het idee dat de meeste landen het serieus nemen. Mocht Nederland de Final Four halen dan liggen daar denk ik ook wel kansen met Portugal, Zwitserland en Engeland. Staat het eigenlijk al vast wie straks tegen wie moet of wordt dat geloot?

Pff, op z’n Duits… Maar dat telt ook!.

Haha dat is nog wel het mooiste. Bij de Duitsers, die al gedegradeerd zijn, op z’n Duits ‘‘winnen’’.

Mourinho is ontslagen! Naar verluid neemt Carrick het voorlopig over, mogelijks zelfs tot het einde van het seizoen. Ik dacht er gisteren nog aan om met hem een carrière bij Man U te starten. Hopelijk kan hij met dezelfde selectie mooi en aanvallend voetbal brengen en zo het ongelijk van Mourinho aantonen.

Blij dat die vent voorlopig weer even uit beeld is.

Fred Rutten is de nieuwe trainer van Anderlecht. Ik ken de man niet echt, wat vinden de Nederlanders hier van hem?

Wat ik weet van Fred Rutten is dat hij in zijn tijd bij Feyenoord best aardig voetbal liet zien met de ploeg in o.a. de EL tegen Sevilla etc.

1 like

Fred Rutten staat in Nederland toch wel een beetje bekend als een net niet trainer, speelt best aardig voetbal maar heeft dit niet weten te koppelen aan het winnen van prijzen met clubs als Feyenoord, PSV, Schalke en Twente dat toen nog bovenin mee deed. Daarnaast heeft hij altijd een wat onzeker voorkomen gehad met zijn gestotter en dat hij niet echt uit zijn woorden kwam. Benieuwd of dit wel iets wordt, een John van den Brom deed het in zijn eerste seizoen gewoon prima bij Anderlecht en dat is hier ook niet een hele bijzondere trainer.

1 like

Bedankt jongens. Ben benieuwd wat het gaat geven.