Bayern München: Die neue Generation

Bedankt voor jullie reacties!

Aangezien ik in de meeste wedstrijden (buiten deze story om) nog wat wisselvallig presteer omdat ik wat moet wennen, zal het waarschijnlijk nog wat langer duren voordat de story echt op gang komt. Echter heb ik voor in de tussentijd nog één stukje waarvoor niet hoefde te worden gespeeld.

Champions%20League%20loting%2018-19

De voorbereiding volgt dus pas in mijn volgende update. Daarna zal het seizoen echt gaan beginnen.

Goed stukje! Denk dat je in deze poule toch wel eerste moet worden. Benfica en Ajax zijn niet de beste ploegen, maar ik denk niet dat je ze moet onderschatten.

Zo te zien heerst er veel vertrouwen bij Löw, wat ook niet zo gek is aangezien je deze poule gewoon moet winnen. Toch zul je moeten waken voor onderschatting, zoals Ajax afgelopen dinsdag al liet zien. Ik ben benieuwd naar het vervolg!

Vier wedstrijden vol gas geven en je moet al wel zeker zijn van de volgende ronde lijkt me, zeker doordat je AEK als derde en vierde wedstrijd krijgt. Kan je daarna mooi rouleren in de laatste duels met Ajax en Benfica.

Bedankt voor jullie reacties!

De voorbereiding op het nieuwe seizoen zit erop!

Daarnaast wil ik ook mijn huidige selectie met jullie delen. De eerste transferperiode heb ik zoals al eerder gezegd uitgeschakeld staan, dus voor de eerste seizoenshelft zal hier niets veranderen:

Selectie%202018-2019

Als laatst ook nog de uitslagen:
Bayern München-Atletico Madrid 2-2
2min Kalinic 0-1
5min Correa 0-2
61min Gnabry (Sanches) 1-2
65min Sanches (Gnabry) 2-2

New York City- Bayern München 0-2
25min Ribery (Gnabry) 0-1
48min Robben (Gnabry) 0-2

Bayern München-Liverpool 2-1
23min Keïta (Milner) 0-1
52min Sanches (Gnabry) 1-1
56min Coman (Gnabry) 2-1

In de volgende update: Ruzie in München!

Gnabry solliciteert zo te zien naar een basisplaats. Een goal en vijf assists in drie wedstrijden is namelijk gewoon zeer goed. Jammer voor Wagner dat hij mag vertrekken, maar je hebt dan ook zeker drie betere spelers (Lewandowski, Gnabry, Müller) voor die positie. Ik denk dat je volgende stukje dan ook gaat over de ruzie tussen Löw en Wagner.

Mooi dat Gnabry zich heeft laten zien in de voorbereiding, denk echter wel dat hij met Lewandowski die normaal gesproken als spits bijna alles zal spelen meer kans op minuten heeft op de flank. Coman en Gnabry zouden dit seizoen toch in staat moeten zijn om Robben en Ribery het vuur aan de schenen te leggen. Wagner lijkt me toch wel nuttig als stormram maar als jij/Löw het niet in hem ziet zitten dan lijkt een vertrek me een logisch vervolg.

Bedankt voor jullie reacties!

De ruzie waar het om ging, gaat inderdaad tussen Löw en Wagner.

Zat er wel aan te komen, n.a.v. je vorige stukje. Een ruzie als deze is niet op te lossen dus ik denk dat Wagner maar zal moeten vertrekken in de winter.

Wagner zou als stormram best wat toe kunnen voegen aan Bayern maar kennelijk ziet hij zijn rol niet zo, een afscheid in januari is dan denk ik het beste. Mocht je daadwerkelijk afscheid van hem nemen lijkt me dat geen man overboord, zijn voldoende alternatieven die achter Lewandowski de rol van tweede spits op zich kan nemen.

Wagner heeft denk ik ook niet het niveau voor Bayern. Misschien kan je als tweede spits kijken naar Arp, of je speelt natuurlijk met Gnabry, die het heel goed deed in de voorbereiding.

Dank voor jullie reacties. @Damian Arp is inderdaad één speler die op het verlanglijstje staat, maar daar zal in het vervolg van de story meer over volgen.

Ondertussen is de Supercup gespeeld. Is het ons gelukt om de eerste prijs binnen te halen, of was Frankfurt net zoals in de bekerfinale te sterk?

En hierbij de uitslag:

Bayern-Hoffenheim 4-1
18min Müller (Coman) 1-0
29min Süle (Kimmich) 2-0
55min Kramaric 2-1
59min Thiago (Alaba) 3-1
89min Ribery (Thiago) 4-1

In de volgende update wordt er afgetrapt in de Bundesliga.

Arp is niet realistisch om te halen. Heeft afgelopen zomer zijn contract verlengd tot 2020 en letterlijk gezegd juist in deze moeilijke tijd wat terug te willen doen voor HSV en ‘mijn tijd hier is nog lang niet klaar.’

Mooi dat de eerste prijs van het seizoen binnen is en ook een goede overwinning op Hoffenheim. Volgens mij is het laatste gedeelte van je stukje weggevallen, want het stopt ineens na de alinea over Lewandowski’s gelijkmaker. Misschien dat je dit kan verhelpen door de ‘spoiler’ weg te laten.

@Daniel Het klopt dat het laatste gedeelte is weg gevallen, weet niet of dit te verhelpen is als je hem in een ander tabblad kunt openen? Zal hem ook uit de spoiler halen, maar heb dit bij één van mij vorige stukje ook geprobeerd en dat werkte helaas niet.

@tomcleanmountain Spelers doen natuurlijk wel vaker uitspraken die ze vervolgens niet nakomen natuurlijk. Arp is een toptalent en staat zeker op mijn verlanglijst, maar of hij ons komt versterken is nog niet bekend.

@Ryanajax Het is gelukt hoor! Nu hij uit de spoiler staat, kan ik de afbeelding groter maken en de rest wel lezen. De afbeelding openen in een ander tabblad was inderdaad ook een optie geweest

Snap wat je bedoelt, zou dan alleen wel minimaal een seizoen wachten, aangezien hij echt net 2 maanden terug verlengt heeft (en interesse van uitgerekend Bayern genegeerd heeft)

Persoonlijk vind ik Arp wel een realistische naam om te halen, doordat je de eerste transferperiode uit hebt staan kan je hem toch pas in januari of de zomer halen dus dat lijkt me wel een goede optie. Bijzonder dat Neuer zo blundert, je hebt ook niet echt een goed alternatief voor hem dus hem eruit halen lijkt geen optie. Wel mooi dat je de Supercup alsnog hebt gewonnen. Je zegt trouwens dat in de volgende update de Bundesliga wordt afgetrapt maar heb je de uitslag van je eerste wedstrijd tegen Hoffenheim niet al verklapt?

Oeps foutje… Je hebt helemaal gelijk, dat had de uitslag van de wedstrijd tegen Frankfurt moeten zijn. :joy::sweat_smile:

Nou bij deze dan ook maar meteen het verslag van het eerste Bundesliga duel, nu de uitslag toch al geen verassing meer is.

En ook de uitslag van de wedstrijd tegen Stuttgart:
Stuttgart-Bayern 0-5
5min Goretzka (James) 0-1
9min Lewandowski (Kimmich) 0-2
34min Ribéry (Goretzka) 0-3
44min Robben (Thiago) 0-4
69min James (Ribéry) 0-5

Nu kan ik zonder te verklappen wat de uitslag wordt aankondigen dat in de volgende update tegen Benfica gespeeld gaat worden. :wink:

Goede overwinningen op Hoffenheim en Stuttgart, tegen Benfica zal het niet zo gemakkelijk gaan verwacht ik maar ben je natuurlijk wel de favoriet.