Bayern München: Die neue Generation

Gefeliciteerd met je eerste prijs. Twee mooie overwinningen ook nog is, met veel doelpunten. Succes in Lissabon. Zal een lastige wedstrijd worden!

Mooie, ruime overwinningen. Je bent het seizoen goed begonnen en hopelijk weet je deze vorm vast te houden. Succes tegen Benfica!

Bedankt voor jullie reacties!

De eerste Champions League wedstrijd is gespeeld. Op bezoek in Portugal ging ons Champions League seizoen van start, al verliep dat minder goed dan gehoopt.

Daarnaast is er ook in de competitie nog gespeeld.

Bayern-Bayer Leverkussen 3-1
34min Havertz 0-1
52min Lewndowski (Alaba) 1-1
60min Coman (Goretzka) 2-1
91min Ribéry (Lewandowski) 3-1

Benfica-Bayern 2-2
24min Jonas (Pizzi) 1-0
42min Salvio 2-0
55min Ribéry (Lewandowski) 2-1
86min Lewandowski (Robben) 2-2

Jammer dat je de eerste wedstrijd in de Champions League niet hebt kunnen winnen, maar zo te lezen mag je blij zijn met een punt. Wel een goede overwinning op Bayer Leverkusen. Succes verder!

Jammer dat je niet direct met een overwinning in de CL start, ook tegen Bayer Leverkusen lijkt het niet gemakkelijk te zijn geweest. Dat Ajax verliest is dan trouwens wel weer een voordeel lijkt me.

Bedankt voor jullie reacties!

De afgelopen twee wedstrijden waren inderdaad niet de makkelijkste en beste wedstrijden van onze kant.

In Gelsenkirchen moesten we ons herstellen tegen Schalke.

Schalke%20uit%20(competitie)

Uitslagen:

Schalke-Bayern 1-3
62min Gnabry (Coman) 0-1
80min Lewandowski (Kimmich) 0-2
90min Coman (Gnabry) 0-3
92min Uth (na scrimage voor goal) 1-3

Bayern-Augsburg 6-2
2min Sanches 1-0
11min James (Gnabry) 2-0
29min Teigl (Baier) 2-1
58min Gnabry (Coman) 3-1
63min Goretzka (James) 4-1
82min Sanches (Tolisso) 5-1
88min Finnbogason (Hahn) 5-2
92min Tolisso (Robben) 6-2

Geweldige wedstrijd waarin we wel de dubbele cijfers hadden kunnen halen, misschien wel moeten halen. Augsburg scoort tot mijn ongenoegen tweemaal op een manier die in mij ogen alleen op deze FIFA kan, maar dat mocht de pret op deze overwinning niet drukken.

Mooie overwinningen! Ik heb er zelf ook last van dat je de gehele wedstrijd de betere ploeg bent, dan ook 5 keer scoort, maar dat de tegenstander ook zijn enige twee schoten op doel scoort. Erg frustrerend dat je dan in zulke makkelijke potjes de nul niet kunt houden.

Twee mooie overwinningen! Gnabry bewijst nu wel zijn talent, zo te zien. Scoort vaak en geeft genoeg assists.

Bedankt voor jullie reacties!

Het is nog erg vroeg in het seizoen, maar de club is al bezig met de transferperiode van aankomende zomer. De plannen lijken echter gelekt te zijn.

Zoals te lezen viel hebben we in de competitie onze eerste nederlaag geleden.

Herta-Bayern 3-1
5min Selke (Kalou) 1-0
36min Selke (Lazaro) 2-0
45min Lewandowski (Robben) 2-1
92min Duda (Darida) 3-1
Wedstrijd die verloren moest worden, zo leek wel. Met de 2-1 achterstand werd drie keer de lat geraakt en één keer de paal. Herta countert ons er helaas sterk uit waardoor onze ongeslagen status al vroeg weg is.

Ben erg benieuwd wat jullie van de gelekte transfertargets vinden! Ik wil overigens wel benadrukken dat ik natuurlijk wel realistische aankopen wil doen en niet iedereen van deze lijst een echte serieuze optie is.

Goed geschreven stuk man! Ik vind Rabiot absoluut realistisch voor Bayern Munchen. De Ligt vind ik een wat mindere optie aangezien die toch meerdere malen heeft aangegeven Barcelona een warm hart toe te dragen, maar het blijft een story en dus niet alles hoeft persé realisme te zijn. Ik zie Dybala niet gouw vertrekken bij Juventus en als het al gebeurd dan naar Real Madrid of Barcelona. Arp is natuurlijk een zekerheid die Bayern Munchen gaat binnen halen en ook Timo Werner zie ik er absoluut spelen. Zijn ook echt spelers die wat toevoegen of toe gaan voegen in de toekomst.

Je wedstrijd tegen Hertha, ja goed… Hertha laat al meerdere jaren zien gewoon sterk te kunnen voetballen tegen ploegen die beter zijn. Ik zou me er niet al teveel druk om maken. Voor de rest ben ik erg benieuwd, tot dus ver gewoon een erg interessantw story!

Staan een aantal hele leuke namen op de shortlist. Ben benieuwd wat er van komen gaat.

Goed stuk! Rabiot lijkt me zeker een goede aankoop. Zijn mogelijke komst zou echter wel betekenen dat het middenveld erg bezet is. Ik ben benieuwd of er iemand dan gaat vertrekken. Voor de rest ziet je verlanglijst er goed uit. Ik ben benieuwd wie je nog meer gaat halen.

Jammer van het verlies tegen Hertha. Op je shortlist staan genoeg potentiële aankopen. Ik ben benieuwd wie Hoeness gaat halen.

Bedankt voor jullie reacties!

Na gister een mooie avond te hebben beleeft in Amsterdam, is het in mijn story tijd voor de eerste ontmoeting met Ajax. Weten we naar het gelijkspel tegen Benfica nu wel te winnen in de Champions League?

Uitslagen:

Bayern-Ajax 3-1
34min Schöne (Tadic) 0-1
58min Robben (Alaba) 1-1
77min Gnabry (James) 2-1
80min Lewandowski (Martinez) 3-1

Bayern-Gladbach 3-1
26min Robben (James) 1-0
37min Lewndowski (Robben) 2-0 (Met zijn borst binnen getikt)
45min Pléa (Hazard) 2-1
69min Goretzka (Coman) 3-1
Mooie en verdiende overwinning op een redelijke sterke ploeg in de Bundesliga.

Prima overwinning op zowel Ajax als Gladbach. Robben laat wel zien dat hij nog steeds een top speler is ondanks zijn leeftijd.

@Damian Bedankt voor je reactie!

Er zijn tien officiële wedstrijden gespeeld met Löw als hoofdtrainer van Bayern München. (De wedstrijd tegen Gladbach in de spoiler van de vorige update was die tiende) Aangezien het nog niet vlekkeloos loopt, lijkt er iets van kritiek te ontstaan.

Tien%20wedstrijden%20L%C3%B6w

In de volgende update: De nieuwe generatie VS de oude garde.

Leuk stukje waarin je de pijnpunten van je eigen spel bloot legt, ben benieuwd hoe je je defensieve problemen op gaat lossen. Zou je backs minder hoog zetten kunnen helpen?

Leuk stukje! Benieuwd hoe je dit gaat aanpakken, door middel van tactiek of door middel van versterking(en)?

Bedankt voor jullie reacties @db1512 en @tomcleanmountain!

Momenteel heb ik iets aangepast in mijn tactieken waardoor we iets minder hoog staan, maar dat heeft nog niet het gewenste effect gehad kan ik alvast verklappen. De backs minder hoog laten spelen zou een optie kunnen zijn, echter doet vooral Kimmich het geweldig op dit moment en is hij misschien wel de beste speler daarom vind ik het lastig om dat aan te passen. Met versterkingen zou het probleem misschien ook wel worden opgelost, maar dat is iets voor het volgende seizoen.

Omdat de selectie van Bayern op leeftijd is, zullen er voor het volgende seizoen ook veranderingen op de planning staan. De oudere generatie maakt het Löw echter niet makkelijk om deze veranderingen toe te passen.

Daarnaast zijn er nog wat wedstrijden gespeeld:

Wolfsburg-Bayern 1-0
19min Malli (Scheidrechter) 1-0
Pijnlijke nederlaag, kansen zat gehad en niet gescoord. Helaas op ongelukkige wijze de tegentreffer

AEK Athene-Bayern 0-2
23min Müller (James) 0-1
82min Robben (Rafinha) 0-2

Stand na drie CL-duels:
Bayern 7pt
AEK 6pt
Benfica 2pt
Ajax 1pt

Mainz-Bayern 1-2
21min Lewandowski (Müller) 0-1
43min Ribéry (Thiago) 0-2
73min Öztunali (Onisiwo) 1-2
Mainz was kansloos en hebben op goal na niets gecreëerd.

Bayern-Schalke 3-3, 3-2 winst na strafschoppen (DFB-pokal)
17min Naldo (Geis) 1-0
34min Tolisso (Kimmich) 1-1
40min Gnabry (Kimmich) 1-2
43min Sanches (Gnabry) 1-3
64min Uth (Burgstaller) 2-3
84min Caligiuri (Burgstaller) 3-3
Met pijn en moeite met het B-elftal weten te winnen. Früchtl was de grote held in de penaltyreeks, dacht ook een mooi screenshot te hebben gemaakt om als stukje te gebruiken, maar deze was helaas mislukt. Bij de laatste zestien wacht ons een lastige klus op bezoek bij Hoffenheim!

Bayern-Freiburg 4-1
6min Ribéry (Kimmich) 1-0
25min Lewandowski (Kimmich) 2-0
44min Lewandowski (Robben) 3-0
56min Petersen (Höler) 3-1
65min Lewandowski (Thiago) 4-1
Blijkbaar mag ik de 0 niet houden. De gehele wedstrijd geen kans weggegeven en dus wordt de bal maar van 30 á 35 meter de kruising ingejaagd, wat erg zonde was. Verder opnieuw een uitstekende wedstrijd.

Staan een aantal typefoutjes in je stuk zoals Snaches, dertigjaarige en cruiciale, verder niet heel storend maar een keertje overlezen en je pikt ze er zo uit.

Inhoudelijk erg goed stuk waarin je de huidige situatie van je selectie goed weergeeft. Het is voor een trainer van Bayern ook gewoon erg moeilijk om de oude garde geleidelijk aan te vervangen zolang zowel Robben als Ribery gewoon uitstekend blijven presteren. Wel goed om te zien dat de concurrentie de beide routiniers in de nek hijgt, aangezien het feit dat in Fifa oudere spelers sneller minder worden zie ik ze dit jaar nog wel plaats maken voor Coman en Gnabry/James. Speel je trouwens 4-3-3 of 4-2-3-1? Uit je stuk neig ik toch het meest naar 4-3-3 omdat je spreekt over dat Müller de laatste plek op het middenveld heeft en ook Sanches en James daar minuten mogen maken. 4-2-3-1 lijkt mij echter beter bij deze selectie passen, al heb je dan wel erg veel middenvelders voor de twee controlerende posities.