Bayern München: Die neue Generation

Bedankt voor jullie reacties!

We hebben de sterke ploegen in de vorm van Juventus en Tottenham ontlopen, maar het werd ook niet de meest ideale loting.

Loting%20CL%20laatste%20zestien%20AS%20Roma

Daarnaast zijn er ook meer ontwikkelingen in München.

Dan nog wat uitslagen:

Hannover-Bayern 2-4
3min Füllkrug (Wood) 1-0
17min Gnabry (Thiago) 1-1
24min Lewandowski (Thiago) 1-2
35min Füllkrug (Korb) 2-2
61min Gnabry (Ribéry) 2-3
78min Goretzka (Gnabry) 2-4
Geen geweldige pot, maar wel gewonnen.

Hoffenheim-Bayern 1-4 (DFB-Pokal, laatste zestien)
16min Sanches (Davies) 0-1
33min James (Tolisso) 0-2
60min Tolisso (Kimmich) 0-3
64min Sanches (Martinez) 0-4
79min Belfodil (Nordtveit) 1-4
In een andere opstelling en met veel grote namen op de bank of tribune werd er kinderlijk eenvoudig gewonnen van Hoffenheim. In de kwartfinale gaan we op bezoek bij Dynamo Dresden!

Frankfurt-Bayern 2-0
45min Rebic (Gacinovic) 1-0
55min De Guzman (Geraldes) 2-0
Ongelooflijk! Kevin Trapp veruit de beste speler van het veld. De eerste helft was misschien wel de beste die ik gespeeld heb sinds FIFA 19, maar de bal wilde het doel maar niet in. Vlak voor rust de 1-0 tegen was zwaar tegen de verhouding in, net als de 2-0, al was Frankfurt goed aan de tweede helft begonnen. Dat we in het restant helemaal niet scoren is enkel te danken aan Trapp die legendarisch was.

Mooi dat Robben nog even blijft. Hij wordt natuurlijk wat ouder, maar kan nog altijd van waarde zijn. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Ribéry, al begrijp ik ook wel dat je hem laat gaan. Verder prima resultaten op Frankfurt uit na dan. Misschien maar eens overwegen om Trapp weg te kapen haha.

De weg naar de halve finale ligt open zo te zien, daar Dynamo Dresden niet echt een obstakel mag vormen. Robben blijft dus belangrijk al had ik het ook gesnapt als je zowel Robben als Ribery had laten gaan. Denk dat het tijd is voor een frisse wind in München. Wel een pijnlijke uitglijder tegen Frankfurt, al lag het met name aan het keeperswerk van Trapp. Valt wel op dat je nog steeds redelijk wat goals tegen krijgt, problemen achterin lijken dus nog steeds niet opgelost.

Jammer van het verlies tegen Frankfurt. Voorderest wel twee goede overwinningen op Hoffenheim en Hannover. De halve finale is inderdaad al binnen handbereik, maar je moet natuurlijk nooit onderschatten.

Dank voor jullie reacties!

@db1512 de problemen in de verdediging zijn nog steeds niet helemaal opgelost inderdaad. Vooral in de omschakeling zijn we ontzettend kwetsbaar. Ik merk wel dat het iets beter staat met de aanpassingen die ik gedaan heb, dus ik hoop dat dit zich uiteindelijk in clean sheets kan uitbetalen.

De grootste problemen zijn echter niet voor ons, maar onze rivaal Dortmund:

Dortmund%20uitlachen

Het plaatje is niet helemaal geworden zoals ik voor ogen had. Zo had ik per ongeluk alle reacties verwijderd voordat ik er erg in had, maar goed, de boodschap lijkt mij duidelijk! :wink:

In de volgende update leggen we onze eerste speler vast, al komt deze ons pas later versterken.

Dat is niet best zeg, toch jammer dat je grootste concurrent nu eigenlijk al afhaakt. Is er een ander team dat nog bij je in de buurt kan blijven? Gezien de informatie die je over je aanwinst al geeft verwacht ik een transfervrije speler en dan is Adrien Rabiot in mijn ogen de meest voordehand liggende keuze.

Dortmund is zo te zien niet in goede doen, wat alleen maar gunstig is voor jou. Ik denk net als db1512 dat Rabiot volgend seizoen transfervrij aansluit.

Dramatische uitslagen van Dortmund inderdaad! Hoe ziet de top drie er op dit moment uit?

Bedankt voor jullie reacties!

De dramatische prestates van Dortmund zorgen er niet voor dat we zomaar ver voor staan. Bayer Leverkussen heeft evenals ons 37 punten, maar wel een wedstrijd meer gespeeld.

Daarnaast hebben we zoals gezegd onze eerste versterking binnen en dat is geen verassende naam meer.

Ook is er tegen RB Leipzig gespeeld:

Bayern-Leipzig 5-1
26min Coman (Robben) 1-0
38min Robben (Coman) 2-0
41min Lewandowski (Kimmich) 3-0
44min Cunha 3-1
67min Coman (Goretzka) 4-1
78min James (Gnabry) 5-1
Leipzig probeerden ons onder druk te zetten, maar dat ging vaak mis voor ze met een pijnlijke nederlaag tot gevolg.

Goede score tegen Leipzig. Ik denk dat Rabiot een goede aankoop is. Heeft een goede techniek en ook een aardig fysiek.

Prima aankoop. Ik ben alleen benieuwd of hij zich in de basis gaat spelen, aangezien je ook nog spelers als James en Thiago hebt. Verder een uitstekend resultaat tegen Leipzig.

Goede transfer al denk ik wel dat er nu iemand plaats moet gaan maken voor de Fransman, ik ben benieuwd wie van je huidige middenvelders hier hinder van gaat krijgen. Denk dat het weleens een van de Spaanse jongens (Martinez of Thiago) kan zijn die het kind van de rekening wordt.

Bedankt voor jullie reacties!

Zoals jullie al zeggen is het middenveld vrij druk bezet. De Spanjaarden zijn inderdaad opties voor de spelers die geslachtofferd kunnen worden, maar ook James is enkel geleend van Real Madrid en het is alles behalve zeker dat hij hier volgend jaar ook nog speler is.

Zelf hebben we naast de aankoop van Rabiot en de verkoop van Wagner geen transfers meer uitgevoerd. Wel is er één ploeg actief geweest die alles op de Champions League lijkt te gooien.

Transferperiode%20winter%202019

Een overzicht van de grootste transfers van deze winter:
Toptransfers januari 2019:
Carvajal van Real Madrid naar Chelsea voor 67 miljoen
Rakitic van Barcelona naar Juventus voor 66,6 miljoen
Immobile van Lazio naar Liverpool voor 63,1 miljoen
Reus van Dortmund naar Juventus voor 57,5 miljoen
Danilo van Porto naar Manchester City voor 56 miljoen
Bailey van Bayer Leverkussen naar RB Leipzig voor 55,5 miljoen
Partey van Atletico Madrid naar Wolfsburg voor 51,8 miljoen
Depay van Lyon naar Real Madrid voor 48,7 miljoen
Telles van Porto naar Manchester City voor 48,5 miljoen
Sandro van Juventus naar Liverpool voor 36,4 miljoen

Daarnaast hebben we ook nog twee competitie wedstrijden gespeeld:

Hoffenheim-Bayern 0-2
19min Müller (rebound) 0-1
41min Lewandowski (Alaba) 0-2

Bayern-Stuttgart 3-0
24min Lewandowski (Müller) 1-0
52min Lewandowski (Strafschop) 2-0
87min Süle (Kimmich) 3-0

In de volgende update wacht de topper tegen Bayer Leverkussen, wat zijn jullie voorspellingen?

Bijzondere transfers van Juve en ik weet eigenlijk niet zo goed of ze hier nu wel echt sterker door worden. In de breedte op de flank en op het middenveld natuurlijk wel maar ze raken één van de beste linksbacks ter wereld kwijt en de vervanger is momenteel nog niet van dat niveau. Ook raken ze met Mandzukic een van de weinige echte spitsen kwijt.
Zelf heb je een rustige transferperiode gehad, had eigenlijk wel wat meer vuurwerk verwacht maar dat komt dan in de zomer waarschijnlijk wel. Je boekt twee goede overwinningen ook en je houdt zowaar twee keer de nul, succes in de tweede seizoenshelft!

Mandzukic naar Hoffenheim, ik kan er nog steeds niet met m’n kop bij welke transfers er soms voorbij komen.

Sommige transfers zijn inderdaad weer echt om van te janken. Wel trouwens weer goede resultaten!

Bedankt voor jullie reacties!

De topper tegen Leverkussen is gespeeld!

Daarnaast is er ook in de beker gespeeld tegen Dynamo Dresden en schrik niet van de uitslag.

Bayer Leverkussen-Bayern 3-4
3min Havertz (Wendell) 1-0
12min Volland mist strafschop
29min Lewandowski (Coman) 1-1
60min Müller (Thiago) 1-2
73min Lewandowski (Kimmich) 1-3
77min James (Coman) 1-4
87min Thelin (Volland) 2-4
94min Volland (Strafschop) 3-4

Dynamo Dresden-Bayern München 1-9 (kwartfinale DFB-Pokal)
4min Tolisso 0-1
7min Ribéry 0-2
23min Tolisso 0-3
31min Röser 1-3
32min Davies 1-4
37min Martínez 1-5
40min Sanches 1-6
47min Rafinha 1-7
63min Meier 1-8
71min Davies 1-9
Assists: James 2x, Davies 2x, Ribéry 1x, Shabani 1x, Rafinha 1x, Tolisso 1x.
Totale afslachting voor Dynamo Dresden, wat dacht wel even met drie verdedigers te kunnen spelen. Na de negende goal hebben we kansen zat gehad op de tiende treffer maar deze bleef op wonderbaarlijke wijze telkens uit. Helaas moest Früchtl ook één tegen treffer incasseren. In de halve finale spelen we tegen thuis tegen Wolfsburg. De andere halve finale gaat tussen Werder Bremen en M’Gladbach

Als ik het zo lees ben ik het eerder met Bender eens dan met Neuer, je had in het begin gewoon twee of drie goals tegen kunnen krijgen en ook in de tweede helft had je weer op achterstand kunnen komen. Wel heel erg lekker dat je hem dan alsnog wint en dat je de Bundesliga eigenlijk al redelijk in het slot gooit. Monsteroverwinning in de beker ook, mooi ook dat mannen als Davies en Sanches hun kans krijgen.

Knap resultaat tegen Bayer, mooi om zo de competitie wellicht al heel vroeg te kunnen beslissen en je de focus op de andere toernooien kan gooien. Ook mooi dat het geluk dan aan jouw zijde ligt als het gaat om die late tegentreffers.
En altijd fijn om te zien als jeugdige spelers de kans krijgen!

Altijd lekker zo’n monsterscore tussendoor. Zeker goed op de teamgeest en voor het vertrouwen. Ook mooi dat de wedstrijd tegen Bayer gewonnen werd. Gaat die penalty erin, wordt het 2-0 en wordt het natuurlijk een totaal andere wedstrijd… KIU.