Bayern München: Die neue Generation

In de kwartfinale alleen maar goede ploegen. Inter is de volgende te nemen horde, moet te doen zijn. Thuis tegen Mainz gelijkspelen is toch vervelend, alhowel je terug komt van een achterstand. Volgende pot dus tegen BVB, toppers zijn altijd toppers. Of je nu in vormt bent of niet, zulke duels leveren altijd wat extra’s op en je hoeft je ploeg waarschijnlijk niet te motiveren.

Jammer van het gelijkspel tegen Mainz inderdaad! Inter is zeker niet direct een makkie maar moet te doen zijn.

Opzicht nog wel een loting waar je tevreden over mag zijn, je ontloopt in elk geval PSG, Juventus, City en Atlético (die ik allen wel als titelkandidaat zie). Denk dat je wederom de favoriet bent en eigenlijk ook wel aan je stand verplicht bent de halve finales te halen. Succes ook tegen Dortmund, verwacht een nipte (2-1) overwinning.

Bedankt voor de reacties!

Met Inter hebben we inderdaad niet de allerzwaarste loting, echter heerst er wel een lichte crisis na twee gelijke spelen in de competitie en daarbovenop komt ook nog de uitslag van de topper tegen Dortmund.

Uitslagen:

Freiburg-Bayern 1-8
9min Coman (Müller) 0-1
12min Coman (Müller) 0-2
30min Goretzka 0-3
34min Ravet (vrije trap) 1-3 ongelofelijk hoe Neuer niet ingrijpt
40min Goretzka (Coman) 1-4
44min Lewandowski (Coman) 1-5
51min Lewandowski 1-6
79min Lewandowski (Coman) 1-7
83min James (Lewandowski) 1-8
Na de 0-7 tegen Gladbach en de 1-9 tegen Dynamo Dresden in de beker is dit de derde monsterzege van het seizoen. Freiburg het slachtoffer van het feit dat we twee wedstrijden op rij niet hadden gewonnen en dat goed moesten maken. Momenteel hebben we na 27 wedstrijden 89 keer gescoord. We hebben dus nog zeven duels om de grens van 100 te halen.

Bayern-Dortmund 0-2
3min Phillip 0-1
81min Morales (Pulisic) 0-2

In de volgende update reizen we af naar Milaan voor de eerste kwartfinale. Lukt het om ons te herstellen, of komt de vormcrisis op het verkeerde moment?

Jammer van het resultaat tegen BVB… maar van een vormcrisis kan je toch niet echt spreken als je in 5 wedstrijden, 2x gelijkspeelt, 1 verliest en tussendoor met 1-8 en 6-1 wint?

Ik heb veel vertrouwen dat je in Milaan een goed resultaat mee naar München neemt!

Jammer van het resultaat, helemaal als ik je stukje lees en het er op lijkt dat je zeker had kunnen winnen op basis van kansen! Tien punten los op de nummer twee is echter nog steeds heel prima en denk niet dat je dat nog uit handen gaat geven. @robin-vg voor een club als Bayern zou ik drie keer puntverlies in vijf wedstrijden wel een vormcrisis noemen, ook al heb je twee van die monsterscores er nog tussenin zitten.

Eens, maar ik vind crisis meteen zo’n hard woord haha, zou eerder spreken van een een ‘dipje’.

Ja daar heb je ook wel weer gelijk in, was misschien wel een betere woordkeus geweest!

Het is te hopen dat de kansen er tegen Inter wel in gaan anders kan het nog weleens lastig gaan worden. In de Bundesliga lijkt het wel gespeeld, tien punten voor en waarschijnlijk ook een dik doelsaldo moet voldoende zijn.

Bedankt voor jullie reacties!

@robin-vg @tomcleanmountain Vormdipje was inderdaad een beter woordkeuze geweest op dat moment. Ben wel benieuwd welke benaming jullie geven aan de situatie na de eerste wedstrijd tegen Inter.

Uitslagen:

Inter-Bayern 2-1
15min Icardi (Naingolan) 1-0
28min Keita (Perisic) 2-0
61min Boateng (Coman) 2-1 Corner waar Handanovic volledig mistast

Düsseldorf-Bayern 0-1
37min Rafinha (Davies) 0-1

Jammer van de nederlaag maar ik vind het nog niet eens zo’n slechte uitgangspositie door de uitgoal die je hebt weten te maken. Je hebt aan een 1-0 overwinning in eigen huis genoeg dus er is zeker nog geen man overboord, tegen Dusseldorf lijkt het moeizaam te zijn gegaan al gok ik dat je daar met een B-team speelde als ik zo kijk.

Ik sluit me bij de bovenstaande woorden aan. Ik vind een 2-1 niet zo’n hele slechte uitgangspositie. Een 1-0 in München kan al een volgende ronde betekenen👌🏻 Volledige focus op die pot en je bent door. Ik denk dat het bereikt gaat worden!

Ik ben het ook eens met de heren dat het nog zeker kan als je goed de focus erop legt.
Tegen Düsseldorf heb je zakelijk de 3punten meegenomen waar opzich niks mis mee is ondanks de misschien wel zenuwen op een gelijkmaker etc.
Succes in de return tegen Inter!

Bedankt voor jullie reacties!

De return tegen Inter is gespeeld!

Uitslagen:

Bayern-Inter 4-3
5min Vecino (Nainggolan) 0-1
30min Coman (Lewandowski) 1-1
61min Lewandowski (Coman) 2-1
73min Brozovic (Vecino) 2-2
75min Icardi 2-3
80min Lewandowski (Coman) 3-3
91min Lewandowski (Coman) 4-3

Bayern-Werder 4-1
7min Boateng (Robben) 1-0
27min Goretzka 2-0
55min Kruse 2-1
62min Müller (Coman) 3-1
74min Gnabry (James) 4-1

In de volgende update ontvangen we Wolfsburg voor de halve finale van de DFB-Pokal, vervelend weetje vooraf, beide wedstrijden in de competitie werden niet gewonnen van Wolfsburg (1-0 nederlaag en 2-2 gelijkspel)

Erg zonde dat je dan op basis van uitdoelpunten uit de CL vliegt… Tegen werder wel weer een zeer goed resultaat! Hopelijk kan je volgend seizoen verder komen!

Knotsgekke wedstrijd, jammer dat je eruit ligt. Volgend seizoen nieuwe ronde nieuwe kansen!

Wat een gekke wedstrijd die je helaas op basis van uitdoelpunten verloren hebt, volgend jaar een nieuwe kans!
Dan maar in eigen land kampioen worden en de beker pakken en het seizoen nog leuk eindigen.

Bedankt voor jullie reacties!

De uitschakeling was erg vervelend, maar we moesten door want de halve finale van de DFB-Pokal stond op het programma en dat bleek geen makkie, al hadden wij Corentin Tolisso.

Uitslag:

Bayern-Wolfsburg 3-2 halve finale DFB pokal
6min Weghorst (Roussilon) 0-1
24min Guilavogui (Arnold) 0-2
81min Tolisso (Gnabry) 1-2 Mooiste goal van het gehele seizoen, weergaloze knal
87min Gnabry (Lewandowski) 2-2
91min Lewandowski (Goretzka) 3-2
In de finale wacht Werder Bremen

Na het behalen van de finale was het tijd voor de kampioenswedstrijd. Op bezoek bij Nürnberg zou één punt volstaan voor de titel.

Nürnberg-Bayern 0-1
80min Gnabry (Coman) 0-1

In de volgende update wordt een mooie mijlpaal bereikt.

De titel is binnen en door onze scoringsdrift hebben we ook een andere mooie mijlpaal bereikt.

100%20goals

Uitslagen:

Bayern-Hannover 5-2
12min Lewandowski (Robben) 1-0
17min James (Sanches) 2-0
29min Sanches (Robben) 3-0
37min James (Robben) 4-0
48min Wilson (Escudero) 4-1
55min Füllkrug (Haraguchi) 4-2
92min Gnabry (Müller) 5-2, 100ste treffer!
Eenvoudige overwinning. Helaas krijgen we twee wereldgoals om de oren, maar aangezien de defensie aan het begin van het seizoen al veel tegentreffers kreeg is dit wel passend. Voor volgend seizoen is vaker de 0 houden wel een van de prioriteiten.

Leipzig-Bayern 1-5
26min Lewandowski (Coman) 0-1
34min Coman 0-2
44min Werner (Sabitzer) 1-2
54min Gnabry (Goretzka) 1-3
73min Goretzka (James) 1-4
94min Lewandowski 1-5