Bayern München: Die neue Generation

Gefeliciteerd met het kampioenschap! Goed om te zien dat je wel kritisch blijft op de eigen prestaties, er is zeker nog ruimte voor verbetering. Ook knap dat je meer dan honderd keer weet te scoren, ook Gnabry klopt nadrukkelijk op de deur zo te zien.

Proficiat met het kampioenschap!
Mooi dat je de 100 goals bereikt, ook goed om te zien dat Gnabry het steeds beter doet.
Ik denk dat het goed is dat je kritisch blijft om steeds te verbeteren etc.

Bedankt voor jullie reacties!

Na het kampioenschap was de beker binnen halen het volgende doel.

Bayern München pakt Duitse dubbel door eenvoudige overwinning in leuke DFB-Pokal finale
ff

Bayern München heeft voor de negentiende keer in de geschiedenis de DFB-Pokal gewonnen. In de finale trof de kampioen Werder Bremen, wat na een sterke start zoek gespeeld werd. Thomas Müller was de grote uitblinker in de finale en zorgde ervoor dat het zwakke begin van zijn ploeg en de fout van doelman Cristian Früchtl Bayern niet duur kwam te staan.

Waar vorig seizoen Bayern München de bekerfinale verloor van Eintracht Frankfurt was het nu geen probleem om de finale te winnen, al leek het daar in de openingsfase totaal niet op. Milot Rashica opende met het hoofd al vroeg de score. Fin Bartels troefde Rafinha op snelheid af waarna hij de ruimte had om een goede voorzet af te leveren. De voorzet was precies op maat voor Rashica nadat hij David Alaba verraste met een snelle loopactie.

Met de 1-0 voorsprong waren ze bij Werder Bremen maar wat blij, echter kwam de ploeg al snel onder druk te staan. Alaba raakte de lat uit een vrije trap en Leon Goretzka vergat oog in oog met Jiri Pavlenka kracht achter de bal te zetten. Na een kleine twintig minuten was het dan toch raak voor Goretzka. De Duitser klopte Niklas Moisander in de lucht en knikte via de binnenkant van de paal raak.

De gelijke stand stond niet erg lang op het scorebord. Wat al snel volgde was een erg pijnlijk moment voor de jonge Früchtl, de doelman van Bayern in het bekertoernooi. Ludwig Augustinsson poogde met een scherpe voorzet Max Kruse te bereiken. De bal leek een prooi te zijn voor de doelman, maar die greep naast de bal. Voor Kruse was het vervolgens eenvoudig om de goal te maken en opnieuw Werder op voorsprong te zetten.

Door de nieuwe achterstand waren ze bij Bayern extra getergd om het beste spel te laten zien. In de 35ste minuut was het dan ook weer raak. Müller knalde vanaf randje zestien weergaloos raak, maar ook de aanval die eraan voorafging was heerlijk. Het middenveld van de Beierse ploeg combineerde erop los en dat zorgde ervoor dat Alaba uiteindelijk de volledige vrijheid had op de linkerflank. De Oostenrijker legde vervolgens goed terug op Müller, die de gelijkmaker verzorgde.

Nog voor de thee was het ook 3-2 voor het elftal van Joachim Löw. Robert Lewandowski werd weggestuurd door Müller en na de eenzame tocht richting het doel van Werder ronde de Poolse spits koelbloedig af. Zo was er in de eerste helft al vijfmaal gescoord en waren de verwachtingen voor de tweede helft erg hoog.

FC Hollywood maakte deze verwachtingen meer dan waar. Direct vanaf de aftrap waren ze levensgevaarlijk. Kingsley Coman raakte in eerste instantie nog de paal, maar uit de corner die volgde was het alsnog raak. Op aangeven van Coman knikte Müller zijn tweede van de wedstrijd binnen en besliste de wedstrijd al vroeg in het tweede bedrijf.

In het restant van de wedstrijd golfde het spel enorm op en neer. Früchtl maakte met een paar reddingen zijn fout goed en aan de andere kant vergaten de aanvaller van Bayern de tegenstander nog meer pijn te doen. In de 77ste minuut was het toch Coman die nog een duit in het zakje deed door de 5-2 te maken en diep in blessuretijd was het invaller Arjen Robben met het slotakkoord. De Nederlander bepaalde op aangeven van Lewandowski de eindstand op 6-2.

De teleurstelling bij Werder Bremen was groot. ‘’We starten enorm goed en komen tot twee keer toe op voorsprong. Normaal gesproken zou ik zeggen dat je dat niet weg mag geven, maar Bayern was fenomenaal. We hebben gestreden met alles wat we hadden, echter was de tegenstander een paar maatjes te groot.’’ Aldus Florian Kohfeldt

Gelegenheid aanvoerder David Alaba was trots op de prestaties van zijn team. ‘’We zijn kampioen en hebben de beker gewonnen. Daar kunnen we als team enorm trots op zijn als elftal, al weten we ook wel dat het allemaal wat beter gekund had. Het belangrijkste is dat we opnieuw de dubbel hebben gewonnen en dat is een erg knappe prestatie.’’ Aldus Alaba.

Werder Bremen-Bayern München 2-6
7min Rashica (Bartels) 1-0
19min Goretzka (Gnabry) 1-1
25min Kruse (Augustinsson) 2-1
35min Müller (Alaba) 2-2
45min Lewandowski (Müller) 2-3
51min Müller (Coman) 2-4
77min Coman (James) 2-5
93min Robben (Lewandowski) 2-6

Om dit seizoen af te sluiten heb ik nog twee stukjes klaarstaan. Ik heb echter grote twijfels over het doorgaan met deze story. Zoals te merken was heeft het even geduurd voordat ik weer een nieuwe update heb gegeven. Dit komt omdat mijn motivatie steeds verder wegzakt, maar toch vind ik het wel leuk om een story te schrijven. Nu vraag ik mij af wat jullie een goed idee vinden of leuk lijkt. Ik overweeg namelijk om een nieuwe story te maken waarbij jullie meer input zouden hebben waardoor het mogelijk interessanter is voor de lezers. Ook kan ik deze story gewoon voortzetten mocht hier genoeg animo voor blijken, mocht het beide niet het geval zijn is stoppen mogelijk de beste optie.

Ik hoor graag hoe jullie erover denken!

Leuk stukje weer, speel zelf ook met Bayern dus ik vind het persoonlijk wel leuk als je door zou gaan!

Leuk stuk weer en gefeliciteerd met de dubbel. Snap je overweging om te stoppen wel, twijfel zelf ook of ik doorga met m’n story of dat ik gewoon normaal verder ga spelen en in het realistische carrière topic twee keer per seizoen verslag ga doen.

Bedankt voor jullie reacties!

Hierbij volgen de laatste twee stukjes.

Dit zijn (voorlopig) ook de twee laatste stukjes van deze story. Op dit moment heb ik niet meer de motivatie om door te gaan met schrijven. De carrière bewaar ik echter nog wel, dan zou ik eventueel later altijd nog verder kunnen gaan.

Ik wil iedereen bedanken die gereageerd heeft en hoop dat jullie veel leesplezier hebben beleefd aan mijn stukjes!

Hele leuke story heb je neer weten te zetten en ik kan begrijpen dat je (voorlopig) stopt, eigenlijk niemand heeft hier nu nog een actieve MS wat aan de ene kant wel jammer is maar als je naar de animo kijkt wel begrijpelijk. Al met al toch een redelijk succesvol seizoen geweest met twee opvallende winnaars in Europa, al kan ik het zelf wel toejuichen dat AC Milan weer eens wat wint. Succes met je volgende carrière met AS Roma!

Sluit mij compleet aan bij db1512! Goed werk in ieder geval neergezet!