Career Mode FIFA 20

De titel zegt het al, met welke club start jij een carriere mode. Zoals altijd zal ik er een met Ajax doen maar dat is meer om af te wisselen en ook om te kijken naar de nieuwe talentjes zoals Dest, Gravenbergh en Ekkelenkamp.

In Fifa19 speelde ik met Everton, Parma, Valencia en Arsenal en dus was ik op zoek naar een Duitse club voor fifa20. Ben afgelopen seizoen bij FC Schalke - Manchester City geweest en heb mij wat meer verdiept in de club uit Gelsenkirchen en ga daarom met hen startte in fifa20. Een grote club met hoge ambities maar met tegenvallende resultaten. Een leuke kern met aardig wat talent en maar weinig echte uitblinkers, genoeg werk aan de winkel dus.

Benieuwd naar jullie clubs en dan ook vooral met welk argument/reden.

Ik ga, zoals altijd, beginnen met Ajax. Ik ben bang dat het me weer te eenvoudig afgaat (wat zeker in de Eredivisie niet eens per se onrealistisch is) en dat ik vrij snel het plezier kwijt raak.

Dan ga ik beginnen met Viirorul Constanta. Na een artikel op Voetbalzone heb ik interesse gekregen in die club en op FIFA kan ik de filosofie ook echt uitvoeren; jong talent ontwikkelen en verkopen. Ik wil dat aanvullen met het halen van ervaren spelers uit de Balkan en hier een daar wat talent uit Zuid-Amerika. Ook de afvallers uit competities als de Eredivisie wil ik oppakken, zoals daar nu ook twee Nederlanders spelen. Het doel is uiteraard om van Viitorul de absolute topclub van Roemenië te maken en een rol te gaan spelen in Europa. Ik wil eigenlijk een soort Dinamo Zagreb worden; meedoen in de CL/EL groepsfase en bekend staan om het vele talent dat er speelt.

Omdat Viitorul veel slechtere ratings heeft dan Ajax, verwacht ik hiermee meer uitdaging te hebben. Ook is de selectie niet in balans als ik kijk naar de tactiek die ik zou willen hanteren, wat nog meer uitdaging moet geven.

Tof idee, met Viitorul!

Ik heb al een heel lijstje met clubs waar ik mee aan de slag wil, maar ik ga toch starten met Anderlecht. Met Kompany als leider al die jonge talentjes ontwikkelen lijkt me geweldig, en die paar ervaren spelers als Chadli en Nasri maken het ook leuk.

Zoals altijd zal Ajax mijn eerste club zijn. Wel zal ik moeten zoeken na de gepaste moeilijkheidsgraad, maar met ultimate en alles handmatig zal er een mooie uitdaging inzitten. Begrijp dan ook niet waarom sommige mensen denken dat de Eredivisie zo easy te winnen is met Ajax, je kan het zo moeilijk maken als jezelf wilt. Het doel is het succes van afgelopen seizoen door te drukken en definitief aan te sluiten bij de top van Europa met zowel talent als ervaren krachten, waar Blind, Tadic en Promes mooie voorbeelden van zijn.

Verder ben ik benieuwd na de nieuwe Romeense competitie, maar zal ook zeker een club uit Duitsland (Werder Bremen, Schalke 04 en/of Hoffenheim) aanbod komen bij mij. Vooral omdat de Bundesliga nu ook bijna alle stadions telt.

Ik start zeker met KV Mechelen na een jaar afwezigheid in FIFA zijn ze eindelijk terug :slight_smile:

Verder staan bij mij Bayer Leverkusen en Hertha zeker op de lijst. In Engeland begin ik dan weer met Leicester City hebben een jonge getalenteerde ploeg.

Sinds fifa 10 ben ik altijd begonnen met een Liverpool carrière. Dit jaar zit ik echter enorm te twijfel. De huidige selectie is al erg goed, en met een paar slimme aankopen voor de bank moet je in staat zijn alles te winnen. Ik ben bang dat de uitdaging al snel weg gaat.

Ik zit er ook aan te denken om met Norwich, Sheffield of Aston Villa te beginnen. Bij die clubs ligt toch een grotere uitdaging. En ik kan daar makkelijk 4 seizoenen (of misschien zelfs meer) plezier aan hebben. Ik ga sowieso in de PL beginnen. Vorig jaar heb ik daar alleen met Liverpool twee seizoenen in gespeeld, en persoonlijk vind ik het toch de meest interessante competitie.

Die ploeg van Liverpool is echt heerlijk geworden. Al denk ik dat in de PL er toch altijd uitdaging genoeg is als de ploegen met hun sterkste elftal spelen.

Reikhalzend uitkijkend naar FIFA 20, ben ik al sinds de competities gestart zijn twee teams aan het volgen:

Atlético Madrid, mijn favoriete team waar ik normaliter altijd mijn carrière start. Nu het team een face lift heeft ondergaan door te verjongen, met transfers zoals João Félix, Trippier, Hermoso & Llorente, lijkt het mij ‘n leuke uitdaging om ‘n sterk team neer te zetten die kan meestrijden in LaLiga & Champions League!

Arsenal lijkt mij tegelijk ook aantrekkelijk: een ongelooflijk knappe nieuwe tenue voor dit seizoen, maar ook enkele leuke & verrassende transfers: Tierney, David Luiz, Ceballos & Nicolas Pepe. Het is van het seizoen 2016/17 geleden dat The Gunners nog deelnamen in de Champions League, waar ze roemloos uitgeschakeld werden in de 1/16de finales! Misschien het seizoen om deze grootheid terug wat prijzen te laten winnen …?

Ik denk dat ik voor het eerst in jaren weer eens in de Eredivisie ga beginnen met mijn eigen club, sc Heerenveen. Daarnaast is de Bundesliga dit jaar ook wel erg aantrekkelijk, denk dat ik daarin voor Bayer Leverkusen ga. Mooie ploeg met o.a. Havertz, Tah, Demirbay en Bailey.

1 like

Kan je wel een leuk elftal van maken, met Van Bergen, Halilovic, Ejuke, Bruin, Veerman, Kongolo.

Normaal begin ik altijd elk jaar met Ajax, maar ik denk dat ik dit jaar begin met AS Monaco. In de Champions League-editie van 2016/17 werd ik een beetje fan van ze, toen ze de halve finales haalden met spelers als Mbappé, Lemar en Bernardo Silva. Helaas zijn ze leeggekocht en ook in de Franse competitie ver teruggezakt. Het lijkt me een leuke uitdaging om ze weer naar de Franse en Europese top te brengen met jonge talenten als Pellegri, Geubbels en Diop.

Ik denk dat dat een mooie carrière zal worden! In de nieuwe FIFA is de potentie van spelers niet vastgesteld zoals ik heb begrepen. Het is dus mogelijk om jonge spelers van lagere clubs over te nemen zoals in de het verleden Fabinho van RIO Ave en Lemar van Caen.

Zover ik weet zijn potenties nooit garanties geweest, en is het altijd al een beetje afhankelijk geweest van het aantal speeltijd wat een speler kreeg. Echter is het nu zo dat ze daar meer afhankelijk van zijn dan ooit te voor en zullen jonge spelers nu ook afhankelijk worden van het vertrouwen en het plan van de trainer. Ook was het altijd al mogelijk jonge spelers bij kleine clubs weg te kapen. Wat ik zelf nog extra begreep is dat spelers ook wéér een vertrek willen forceren en hierdoor slechter kunnen gaan acteren (vroeger niet t geval). Ik ben benieuwd hoe realistisch dat opgepakt is.

Wat denken jullie van Köln als ploeg voor career mode. Een paar leuke spelers zoals Horn, bornauw, Ezihbue, Verstraete… Ook een mooi stadion en nu de bundesliga ook volledig is gelicensed in FIFA lijkt dat me een leuke keuze.

2 likes

Zeer leuke ploeg, is een ploeg waar toch wel wat potentieel met een zeer degelijke keeper en enkele talentjes!

1 like

Red Bull Leipzig carrière:

Het Beleid:
De filosofie van de Red Bull firma doorborduren het halen van jong talent tot de leeftijd van 25 jaar. Ook is het doel om ieder seizoen mee te doen op het hoogste Europese podium (Champions League). Als laatste in de filosofie is het gat tussen ons en Bayern en Dortmund verkleinen en op ten duur er misschien voorbij te streven.

Transfertargets:
Henrichs (22 jaar, AS Monaco)
Diego Rossi (21 jaar, Los Angeles FC)
Fosu Mensah (21 jaar, Manchester United)

1 like

Leuke club vind ik door al die jonge spelers. Alleen denk ik dat de 2 verdedigers die je wilt halen wat overbodig zijn. Met Konaté, Upamecano, Mukiele, Klostermann en Sarrachi heb je al 5 jonge verdedigers waarbij Klostermann met 23 jaar de oudste is. Ook Orban en Halstenberg zijn maar 26 en 27 jaar en heb je de jonge Ampadu geleend.

Diego Rossi vind ik wel een leuke speler heb ik in de vorige fifa een aantal keer gebruikt.

Ik zou ook in het 2e seizoen Håland uit Salzburg halen. Ik zie hem die stap wel maken na het vertrek van Werner.

Ik denk dat je gelijk hebt, maar schat de backs niet hoog in. Denk ook wel dat Henrichs de stap naar de Bundesliga terug gaat maken. We zullen vanavond zien hoe ik het in ga delen, maar al met al ben ik wel toe aan een nieuwe FIFA heb er erg veel zin in.

1 like

Ja ik zie Henrichs ook nog wel terugkeren naar Duitsland maar 2 verdedigers halen leek me gewoon niet nodig. Ben benieuwd naar vanavond! Gaan wij trouwens de game volledig moeten downloaden of hoe zit dat met ea access?