Champions League

Beneluxers, vanavond start er een nieuw seizoen van het Kampioenenbal! Het leek me wel leuk om een topic te maken waar de UCL het gespreksonderwerp is!

Misschien kunnen we van start gaan met ‘n gewaagde blik in de toekomst?

:crystal_ball: Dus, laat maar komen die voorspellingen!

:trophy: Winnaar: _______
:soccer: Topschutter: _______
:a: Meeste assists: _______

City
Topscorer: Haaland
Assists: De Bruyne
Beste keeper: Courtois

1 like

Eerste wedstrijd en meteen al sensatie: Dinamo Zagreb wint thuis met 1-0 van Chelsea! :crazy_face:

1 like

Nieuws dat ik niet snel zag aankomen: Tuchel ontslagen bij Chelsea?! :face_with_raised_eyebrow:

Tuchel heeft maar een korte houdbaarheid bij zijn clubs. Vind het nog al kort door de bocht om nu al in te grijpen of de spelersgroep moet een andere mening hebben gehad.

Winnaar : PSG
Denk dat ze dit jaar onder Gaultier gaan verrassen.

Topscorer : Haaland

Assists : Messi

1 like

Ja, blijkbaar! Maar na wat hij verwezenlijkt heeft met de club, heeft hij alleszins niet veel krediet gekregen …

En wat moet Lukaku nu denken? :wink:

Napoli ontbindt z’n duivels tegen Klopp & zijn mannen … :exploding_head:

Nou, misschien is Jürgen Klopp ook nog wel een mogelijkheid voor die toekomstige Dortmund carrière op FIFA23? :stuck_out_tongue:

2 likes

Ontslag is misschien voor velen verrassend maar dit hing al veel langer in de lucht. Onder Tuchel werd er aanvallend bijzonder weinig gecreeërd en met nederlagen tegen Leeds, Southampton en nu ook Dynamo Zagreb was ik wel klaar met de beste man. Tijdens de wedstrijd tegen Zagreb en vooral na de 1-0 achterstand zag je al dat de spelersgroep de coach liet vallen en er niet meer voor ging.

1 like

Ik volg Chelsea te weinig, waardoor het idd verrassend binnen kwam! Straf dat ‘n spelersgroep zo het lot van ‘n trainer kan bepalen …

Ik heb een seizoenskaart en zit/sta regelmatig op de tribune van Stamford Bridge. Afgelopen jaren meerdere trainers gezien die de spelersgroep bijna of helemaal kwijt zijn geraakt. Spelers die ontevreden raken omdat ze niet spelen op hun beoogde positie ook mede veroorzaakt door het ontbreken van een technisch directeur die als spreekbuis fungeert tussen coach en directie om de gewenste spelers aan te trekken. Ik wil niet alles op Tuchel en de club schuiven maar sommige spelers hebben de mentaliteit van een aardappel, ze verdienen bakken met geld elke week en ze kunnen het vervolgens niet opbrengen om voor hun plekje in het team te vechten.

Verwacht wel dat ze met Potter een aardige trainer in huis hebben gehaald, bij Brighton deed hij het boven verwachting met verzorgd en aanvallend voetbal. Dit alles blijft natuurlijk afhankelijk van de beslissing die de directie moet gaan nemen op TD vlak.

Ben dan wel benieuwd naar wie de aardappelen zijn binnen de selectie.

Lukaku is wel de grootste na vorig seizoen met zijn blessure/covid besmetting en vervolgens achterlijke comments in de media over een terugkeer naar Inter. Daarnaast ook Pulisic en Werner die mentaal zwak overkomen in en buiten het veld.

Club Brugge maakt (opnieuw) naam in Europa.
Wat een geweldige prestatie vanavond!

1 like

Een weergaloze prestatie, die op alle vlakken af was! :ok_hand:t3:

Wat @Aron1997 in ‘n andere topic zei, klopt wel degelijk. Ik was gisteren toeschouwer, vanuit het Atleti-vak & kon het na afloop even niet echt vatten: een Belgisch club klopt, zonder in problemen te komen, een Spaanse grootmacht.

Plus het feit dat het niet alleen 9/9 haalt, maar ‘n doelpuntensaldo van 7 - 0, maakt het des te straffer. Uiteraard hoop ik dat ze samen met Los Rojiblancos doorstoten, al gaat men nog ferm wat tandjes mogen bijzetten. Gisteren was het echt ontgoochelend …

1 like

Zie net dat Club de geschiedenis herhaald heeft: winnen tegen een Europese topclub & in eigen land verliezen tegen een promovendus! Herinner je Milan & OHL in 2003 …

Al was Atleti ook niet echt overtuigend, ze pakken 3 punten & daarmee is alles gezegd.

Benieuwd wat het woensdag gaat geven …

Nieuwe stunt: Maccabi Haifa wint met 2-0-cijfers tegen het grote Juventus! Voetbal kan toch mooi zijn …

1 like

Andermaal een prestatie om u tegen te zeggen, specifiek Simon Mignolet! Na 4 wedstrijden & telkens de 0 houden, nu al gekwalificeerd zijn. Proficiat aan Club Brugge!

Atleti daarentegen moet nog vol aan de bak. Hopelijk een gelijkspel straks tussen Leverkusen & Porto.

2 likes

Het kan verkeren, zei Bredero! Een onherkenbaar (Europees) Club …

Nu moet Atleti écht vol aan de bak voor ‘n 6 op 6. Eerst met Leverkusen beginnen … :muscle:t3::red_circle::white_circle: