Champions League

:grimacing::grimacing::grimacing:

Pijnlijk. Is het tijd om Simeone te vervangen? Op zich wel een leuk idee voor een carrière: met pakweg Pochetino deze groep vechters aan het voetballen krijgen, met eerherstel voor Felix. Moest ik al niet met Betis aan de slag zijn, ik begin er vandaag nog aan!

1 like

Inderdaad pijnlijk, vooral ook dat iedereen roept dat het een einde van een tijdperk zou zijn.

Wat mij betreft, hoeft hij niet te vertrekken. De man is ‘n legende bij ons, al moet hij misschien eens voor de figuurlijke spiegel staan & zijn eigen visie in vraag stellen.

Want met deze spelersgroep zou je zo’n frivool voetbal kunnen spelen. Zoals jij idd aangaf, wat zou ‘n andere trainer met deze groep kunnen verwezenlijken …

Morgen loting om 12u voor de 1/16 finales. Wie mag onze Belgische vertegenwoordiger loten:

  • Napoli
  • Bayern München
  • Spurs
  • Chelsea
  • Real Madrid
  • Man City
  • Benfica

0 stemmers

Hoe gek het ook klinkt; Chelsea us op dit moment het zwakste team uit die lijst.

1 like

Benfica it is! Lijkt haalbaar, maar kan gevaarlijk tegenvallen …

In deze vorm is Club kansloos. Benfica heeft twee keer PSG in bedwang gehouden en staan nog ongeslagen boven aan in Portugal.

1 like

Flinke loting wel. Ook een keer wat andere wedstrijden dan de laatste jaren.

RB Leipzig (Dui) - Manchester City (Eng)
Club Brugge (Bel) - Benfica (Por)
Liverpool (Eng) - Real Madrid (Spa)
AC Milan (Ita) - Tottenham Hotspur (Eng)
Eintracht Frankfurt (Dui) - Napoli (Ita)
Borussia Dortmund (Dui) - Chelsea (Eng)
Internazionale (Ita) - FC Porto (Por)
Paris Saint-Germain (Fra) - Bayern München (Dui)

En in de Europa League:
FC Barcelona - Manchester United
PSV - Sevilla
Ajax - Union Berlin (koploper Bundesliga)

1 like

Het kan ook dus voor Barça of Man Utd ook meteen eindstation zijn … :grimacing:

Ik ben een beetje teleurgesteld.
Ik denk dat we redelijk wat mindere tema sin de kwartfinale gaan zien.

Ploegen als Milan, Tottenham, Porto die zomaar naar de kwartfinale zouden kunnen gaan, terwijl ploegen als Liverpool, Real, Dortmund, Chelsea, PSG of Bayern er zomaar al kunnen uitliggen.

Ik vind dat juist top. Het moeten niet altijd dezelfde zijn die doorgaan.

2 likes

Ik heb toch liever dat zeker in de kwartfinales enkel de allerbeste ploegen nog overblijven.

Als je daar staat ben je de beste ploeg. Niet omdat Real Madrid de meeste CL titels heeft dat ze daarom ook ieder jaar maar bij de laatste 8 moeten zitten. Heerlijk deze loting

1 like

Real ging even doorduwen op Anfield! Heb de wedstrijd niet gezien: Liverpool zwak of Real superieur?

Wat is dat toch met die Madrilenen en de UCL? Zo gaan ze er weer niet ver van zijn …

Binnen een kwartier stond het 2-0, toen kwam de Vini trein op stoom en stond het door een fout van Alisson 2-2. Tweede helft was Real heer en meester en kwam Liverpool er sporadisch aan te pas. Modric is zo ongekend goed

1 like

Je zag vooral duidelijk kwaliteitsverschil in het middenveld van Real en jongens als Henderson en Fabinho. Bij Real zat er veel meer lijn in. Je ziet bijv. ook zo’n Nunez die een dribbel aangaat, oogkleppen op doet en zich helemaal stuk loopt, terwijl een Benzema de bal laat gaan. Liverpool zakte uiteindelijk door de ondergrens en Real is beter op elkaar ingespeeld, niet dat ze weergaloos speelden. Uiteindelijk sterk over de streep getrokken door Real door prima spel.

Denk ook wel dat Liverpool te laat is gaan doorselecteren. Real Madrid heeft dat beter voor elkaar met Militao, Alaba, Camavinga en Rodrigo oa. Het blijft altijd lastig zulke momenten te bepalen maar Liverpool gaat te lang door met dezelfde mensen en puur nieuwe spelers kopen zoals Gakpo en Nunez wil niet altijd zeggen dat het goed blijft gaan. Soms is het ook gewoon einde tijdperk

Ja, ben ik wel met je eens. En de aankoopmomenten waren ook niet top: Gakpo en Diaz zijn bijv. in de wintertransferperiode gekocht. Vind het altijd wel krom als Klopp aan het woord is over transfers. Wijst nu met z’n vingertje naar concurrentie en heit feit dat hij minder zou spenderen. Maar de jaren daarvoor is behoorlijk met geld gesmeten en nu is het team niet goed doorgeselecteerd.

Men spreekt altijd over Mbappé, ik heb het toch meer voor deze kerel:

Jongste tot 30 goals - 22y 236d
Snelste tot 30 goals - 25 wedstrijden
Alleen de 3e speler die 5 scoort in een #UCL-game

Haaland.

Rare kerel ook, en dat bedoel ik vooral positief. Hoe hij tijdens zijn vakantie gewoon met een tractor gaat rondrijden in Noorwegen ipv naar LA ofzo te trekken: sympathiek!

1 like