De Youth Academy: Tips & Tricks

Ik hoop echt dat er een fifa komt waarbij je het uiterlijk van jeugdspelers kan aanpassen. Een 17-jarige die kaal is, is niet top natuurlijk…

2 likes

klopt al was het maar het kapsel. mijn 2 grootste talenten in men jeugd zijn kaal met een baard, alsof dit in België de standaard is :smiley:

2 likes

Deze jeugdspeler kwam via de scouts binnen als centrale middenvelder van 62 ALG, volgens mij heb ik er later nog eens een screenshot van toegevoegd in mijn manager story. Twaalf maanden en twee positiewisselingen later is hij misschien wel één van de beste jeugdspelers die ik ooit op FIFA heb gehad. Zodra zijn finishing, shot power en long shots omhoog gaan zal hij alleen maar beter worden.

2 likes

Ik heb een Servier van 17 bij Wolfsburg en die lijkt wel 35

1 like

Dat is normaal. Ik breng al 20 jaar door in het Slavische deel van Europa (Polen en Balkan, met name) en na al die jaren oog ik nog steeds als de jongste… :rofl:

1 like

wou net zeggen, die zagen er 9 van de 10, 10 jaar ouder uit :smiley:

Is trouwens wel slim gezien om deze spelers op sofifa te creeren, zo hou je makkelijk hun gegevens bij en zie je ook meteen op welke positie hij welke rating zou hebben, is hij ondertussen nog steeds 15 bij je of is hij ondertussen al wat ouder?

@Aron1997, inmiddels speelt hij alweer bijna twaalf maanden in het eerste elftal. Maar als je kijkt wat hij op 16-jarige leeftijd al heeft gepresteerd… Niet normaal! Hij is tweemaal genomineerd voor Speler van de Maand, eenmaal Speler van de Maand geworden en door een aantal belangrijke doelpunten nu topscorer van de Copa del Rey. Ben benieuwd wat zijn zeventiende levensjaar gaat brengen voor Barcelona!

1 like

Net een 15 jarig talent gescout, 74/94. Nu vraag ik me af wat ik hier best van maak. Momenteel heb ik linksachter aangeduid omdat hij snel is, een redelijke voorzet heeft in verhouding met zijn algemeen en verdedigen ook goed is. Als 2e optie dacht ik aan CVM. Spits of juist centrale verdediger zou ook nog kunnen.

@Aron1997, dat hangt natuurlijk af van de bezetting op de andere posities. Zelf zou ik een keuze maken tussen CB, CDM of ST, vooral vanwege die low/low workrates. Een LB met low/high workrates blijft vooral achterin hangen en dat is nou net niet wat ik van mijn vleugelverdedigers wil zien. Dus je zou een CB of CDM met low/high workrates kunnen maken of een ST met high/low workrates (als een soort target man) kunnen maken.

1 like

Op de CVM heb ik al een echte topper lopen, op de andere posities nog niet, misschien dat ik er eerst een LA van maak zoals het nu is en er dan een centrale verdediger van maak omdat ik daar het dunst bezet ben in het A elftal wanneer ik daar mijn beste CV moet laten gaan.

Wat is z’n lengte? Dat is wel belangrijk.

1.86 best groot dus.

In principe zou die overal kunnen spelen inderdaad, vooral kijken waar die de meeste kans heeft om door te breken.

Ik denk dat linksback of cvm wel het beste is.

ja op de CVM heb ik al een andere topper in de jeugd (69 rated, 17j potentie 83-94) . Deze zal dus beginnen op linksback maar wellicht doorgroeien tot centrale verdediger.

1 like

Als je een spits wil scouten, waarop kan je dan het beste gaan zoeken? want dat vind ik tog wel het moeilijkste om te vinden bij de jeugd.

Zoek op Fysiek voor een sterke aanvaller of op vleugelaanvaller voor een snelle nummer 10. Als je specifiek op een positie zoekt zoals Aanvaller dan komt je scout nog vaak met een middenvelder of verdediger aan.

Verder kun je soms een speler beter van positie laten wisselen omdat hij daar sneller groeit, door even zijn statistieken te bekijken.

1 like

Mijn ervaring is het beste met vleugelaanvallers. Je krijgt dan weliswaar geen spelers die spits als positie hebben, maar ze hebben wel goede statistieken voor een spits. Vaak hebben ze goede stats voor afmaken, schotkracht en positionering. Wat mij al jaren opvalt (en irriteert) is dat de jeugdspelers en regens die spits als positie hebben vaak belabberde statistieken hebben voor die positie. Gelukkig kunnen we nu de posities van spelers wijzigen.

1 like

Ik kreeg net deze via vleugelaanvaller in Argentinië.

Net deze fantastische jeugdspeler opgepikt. 5,5 miljoen al waard.

1 like