Demo FIFA 19

Bij mij staat er dat er dit:

“Je content wordt eenmalig gedownload zodra je je PS4™ hebt ingeschakeld. Je kunt je PS4™ ook zodanig instellen dat deze automatisch op updates en in de wachtrij geplaatste downloads controleert terwijl deze zich in de rustmodus bevindt.”

Ik vrees dat ik dus moet wachten tot ik thuis ben om de download in gang te zetten haha

Ik heb net m’n eerste match achter de rug, met Tottenham verloren van Dortmund. De enige goal was een enorm hard schot, heb ik nooit gezien in FIFA18. Verder is het nog vroeg om er veel over te zeggen, maar ik vind wel dat de animaties er beter uit zien, zowel bij duels als bij skillmoves. Er zijn een aantal dingen veranderd qua controls, daar ga ik nog aan moeten wennen. Positief is wel dat je op assisted settings nu met L1+R1+pas een manuele pas kan geven, dat gaat me online van pas (!) komen.

Ook de graphics zijn toch wel weer wat beter, en het is leuk om de CL-animaties te zien. De nieuwe commentators zijn wel verfrissend.
Wat vinden jullie?

Hallo allemaal.
Ik wil ook de demo spelen maar voor de Xbox one. Zie ik hem niet in de store staan.

Check dit: https://www.reddit.com/r/FIFA/comments/9firlp/xbox_demo_how_to_get_it_now/

Ik vind dat schieten veel beter aanvoelt, al heb ik dat timed finishing-ding nog niet echt geprobeerd.

De store doet het bij mij ook niet…

Met de laptop gaat het downloaden prima, half uurtje wachten… Was te verwachten met mijn wifi haha.

Hallo alemaal. Er staat bij mij steeds dat de FIFA 19 demo niet beschikbaar is
Als je er op klikt staat er het volgende de FIFA 19 demo is niet beschikbaar.

Wat nu.?

Ook maar via de PS App gedownload, 12 minuutjes nog

Ik heb net 2 potjes gedaan!
De gameplay is wel oké alleen zag ik dat je niet meer op de counter kan spelen en het schieten met 2 x drukken heb ik afgezet want vond het veel te moeilijk!

Hoe vonden jullie dat schieten met 2x drukken?

Dat timed finishing is echt wennen en moeilijk heb het gelijk uitgeschakeld

Moet wel ff wennen hoor. Champions League is toch wel erg donker moet ik zeggen, mijn laatste fifa was fifa 16 maar dit was toch wel erg tof moet ik zeggen.

EA Sports heeft nog een trailer gelanceerd voor de demo, welke echt gaaf is als je het mij vraagt:

Ik heb gisteren 2 potjes gespeeld op de demo.
het passen vond ik anders aanvoelen maar wel beter. Je moet beter mikken om de pass succesvol bij je teamgenoot te krijgen. Ook komt niet elke harde pass zomaar in de voeten van je medespeler terecht.

Het getimed schieten vond ik echt bijzonder lastig. Heb dus op gegeven moment elke x maar 1x schieten ingedrukt zodat je normaal schiet. Om de hymne van de CL te horen voor de wedstrijd was wel gaaf.

Heb ook wat in de tactieken zitten pluizen en vind het wel heel goed gemaakt dat je nu eigk 4 verschillende tactieken kan instellen. Je kunt dan zelf kiezen welke tactiek je gebruikt afhankelijk van de stand. Erg goed gedaan

Gisteren ook voor het eerst de demo gedaan. Wat mij opviel is de kopbalsterkte ten opzichte van fifa 18. Zoveel power. Crosspassen in de lucht zijn dan weer veel moeilijker en lopen met de bal ook wat het voor mij veel interessanter maakt. 2 matches gedaan. 1 0 gewonnen en 0 0 gelijk. Zoals evert en youri zouden zeggen . " mij defensie staat als een huis " .

Haha. Mij viel het ook op dat koppen veel beter is dan in FIFA18. Nuja, het is nu gewoon weer mogelijk, in 18 had voorzetten echt weinig zin en leverden corners zelden gevaar op, nu scoorde ik m’n eerste twee goals met de kop. Ik vind ook dat de niet-bestuurde spelers (zowel alle tegenstanders als eigen spelers) veel meer urgentie in hun loopacties hebben, zowel aanvallend als verdedigend. Je ziet backs echt terugsprinten als ze in de rug gepakt worden, en vleugelspelers vooruit vliegen als je diep speelt.

Het belachelijke is dat ik voor de demo van FIFA18 ook heel enthousiast was, en ik kan me nu niet meer voorstellen ooit FIFA18 nog op te zetten omdat de demo van 19 zo veel beter is. Ook de aannames zijn veel beter, vooral R1+richting van de pas is erg efficiënt om ruimte te maken voor een schot.

Heeft iemand enig idee hoe je ingame, dus niet in het menu, de trainer afzet? Vroeger was dat R3, maar da’s nu de bal opwippen (ook leuk!). Ik heb de trainer nodig om full manual te spelen, maar met de trainer aan is het niet mogelijk om die quick tactics aan te passen (het level van de trainer wordt dan aangepast, heb ik helemaal niets aan).

Hallo. Allemaal.

Ik heb ook de demo gedaan en wat mij opvalt is dat het spelen een beetje lijkt op FIFA 18 maar er zitten ook wat veranderingen in.
Zo vind ik het verdedigen ook goed wat ik heb 3 potjes gespeeld geen 1 tegen gekregen.

Het aanvallen gaat iets minder maar ik vind het jammer dat de afstandsschoten er moelijker in gaan. Dat ging in FIFA 18 wat makkelijker.

Groetjes Kevin88.

Raar, ik vind afstandsschoten net veel beter aanvoelen. Nu heb je echt het gevoel dat er kracht achter zit, in FIFA18 leek de bal altijd wat richting doel te zwabberen.

@Raindog, de trainer uitzetten was ik ook even naar op zoek. Ik had dit gevonden door op opties te drukken en dan naar de trainer optie te gaan en daar kan je de instellingen uitzetten. Niet meer via de R3 optie dus…

Overigens kan je ook in het trainer menu instellen wat je alleen wilt zien. Wil je alleen hulp krijgen bij het schieten dan kan dat ook dacht ik zo te zien.

Have fun

1 like

Ja, dat had ik al door, maar als ik toch naar het menu moet om de trainer af te zetten kan ik evengoed daar m’n tactieken veranderen. Het is gewoon lastig dat ik niet én met custom tactics én met de trainer kan spelen.

@Raindog, vast een kwestie van even wennen allemaal :wink: