EA Sports FC 24 - Algemeen

Ik zie regelmatig nu topics worden gemaakt voor vragen/opmerkingen over EA FC 24.
Laten we voortaan deze topic gebruiken voor dat.

Dus heb je vragen/opmerkingen omtrent EA FC 24? Stel ze hier. :wave:

1 like

ik dacht dat een keeper zijn handen mocht gebruiken, maar heb het idee dat ik een bokser in vermomming heb, het ouderwets bal vangen en er dan 6 seconde op gaan liggen lijkt hij verleert,

noted: de keeper bij cpu denkt wel eens aan oprapen terwijl jou spits de bal heeft
wat ervaren jullie, en is dit aan te passen?

Klopt, en als de doelman uitgooit dan gaat dit harder en sneller dan uittrappen. Heel bijzonder.

Ik erger me echt door aan de keepers deze editie. Ballen vanuit de korte naar de lange hoek zijn bijna altijd een tegendoelpunt. Ballen kort naast het lichaam verwerkt hij nauwelijks goed. Of ik nu Ramaj of Rulli onder de lat heb of speel met Martinez van Aston Villa. Alle ballen worden weg gebokst, balbehandeling lijkt weinig effect te hebben

1 like

voor hen die met sub top team spelen, wanneer komt 80 rating spelers in beeld als deze niet standaard in je team zitten?

Niet. Ik kijk nooit zozeer naar rating, eerder naar budget. Als een speler een waarde of salaris heeft, die boven mijn plafond uitsteekt, dan gaat het niet.

Ik ben nu aan het tweede seizoen met Ajax begonnen in mijn career. En ik probeer de best mogelijke spelers te halen die niet duurder zijn dan € 10,000,000,-, niet meer verdienen dan 25k (en ook gevoelsmatig bij Ajax passen) en op dit moment is de beste speler die ik op de kop heb weten te tikken iemand met een rating van 75 en eentje van 74.

Marktwaarde en salaris zijn de beste parameters om het spel voor jezelf realistisch te houden. Anders kun je bij wijze van spreken bij RKC geld oppotten en Messi halen en hem in Waalwijk laten afbouwen.

Welke sliders gebruiken jullie op dit moment?
Halverwege het seizoen met LOSC sta ik op een mooie derde plaats.
Realistisch, dat wel, maar win soms wel eens met een 8-0, of een 7-1.
Tegen PSG kreeg ik natuurlijk thuis wel een ferme pandoering met 0-5.
Voorlopig staat bij mij alles nog 50-50.

OS Sliders v6

instellingen voor kortere of langere helften, voor lage of normale speelsnelheid.

1 like

Vind het ook schrijnend dat Ea niks doet aan de ontbrekende line up. We zijn inmiddels twee maanden verder en er is niets veranderd.

1 like

ik nei naar een rechten kwestie wat dat aangaat

Ze hebben alle licenties, dus dat kan het probleem niet zijn

Ik vind aanvallende corners vrij overpowerd. Leg ze tussen de eerste paal en penalty stip en vaak zat kopt mijn kopsterke spits Cvancara em binnen.

Hebben jullie ook moeite met verdedigen?
Ik heb inmiddels 2 carrieres gehad , met Fulham en Monchengladbach.
Met beide clubs na een paar seizoenen gestopt omdat ik niet mijn doelstellingen behaalde, mede door het defensief falen.
Ik speel Ultiem, misschien is dat de reden. Maar hebben jullie tips hoe te verdedigen?

Ik ben over gegaan naar een drie mans defensie. Vooral steek ballen van de cpu zijn dodelijk deze editie. Speel je al met sliders?

Ik had mijn fifa 23 op legendarisch staan, echter bij fc 24 heb ik het idee dat verdedigen geen doen is, ik heb nooit sliders gebruikt dus weet daar ook mijn fijne afstemming niet, maar wereldklasse worden weer jantjes

Ja, precies hetzelfde hier. Legendarisch is best te doen, met uitzondering van het hart van de verdediging, daar snijden ze vrij makkelijk doorheen: dus daar was een mannetje extra nodig.

Ik reken mijn keeper ook wel weer aan dat hij loopt te stompen i.p.v vangen al zal het ook aan fc 24 liggen

Met alle respect, maar ik ga niet mijn systeem aanpassen omdat EA het verdedigen moeilijk maakt.
En over de sliders: geen idee, nog nooit gebruikt/ toegepast. Mijn engels is ook niet al te best dus vandaar dat ik ook niet sliders-filmpjes kijk op Youtube.

Ik blijf het lastig vinden om sherpte/conditie te managen, en krijg vaak bericht dat ik blijf schuiven, hoe is dat bij jullie

Ik speel altijd met sliders, zodat zowel spelverloop als resultaat mogen toch ietwat de realiteit benaderen.

En het is niet dat ik mijn systeem overhoop gooi, want het gaat meer om tactiek: ik vind het altijd fijn om over de vleugels te spelen en of ik dit nu met 3 of 4 verdedigers afstop is me om het even.

@fcfan in het voorseizoen richt ik me op fitheid, één of twee weken voor de eerste competitieve wedstrijd switch ik naar scherpte. Zodra ik een basiself heb, gaan die richting gebalanceerd. Mijn reserves blijven richting scherpte leunen.