EA Sports FC 24 Nieuws

Drop hier nieuws of geruchten over FIFA 24.

Nieuws/ geruchten bevestigd door het gerenommeerde Youtube kanaal ReFIFA:

  • EAFC heeft een partnership met de Uefa. Dit houdt in de (waarchijnlijke) toevoeging van Euro 2024, Uefa Youth league en de Nations League. Dit houdt ook in de toevoeging van de Allianz Arena, wegens het EK in Duitsland.
  • Het vrouwen wk 2023 wordt toegevoegd
  • Er is een partnership met Barcelona. Camp nou keert terug.
  • Nieuwe stadions: Ibrox stadium, Celtic Park, Bologna stadion, Fiorentina stadion, Luton town stadion, Bochum stadion, Almeria stadion, Greuther Furth stadion en het befaamde Stadio Olimpico.
  • Er komen meerdere vrouwen competities bij, waaronder de Engelse en Franse.
  • Je kan in je carriere je eigen kit en stadion maken

Blijven de huidige licenties behouden van de Duitse en Spaanse competities? Inclusief stadions?

De Allianz arena zal fifagewijs weer enkel tijdens de EK-wedstrijden kunnen bespeeld worden en weer niet door Bayern München zelf.
Ik durf er geld op zetten. :grinning:

Ja en ook bij de Premier league.

Best wel veel nieuwe cut scenes, vraag is alleen of dit snel gaat vervelen. Transfers zoals bij fifa23 waren in het begin een leuke toevoeging maar na een transferwindow heb je het wel gezien

Kleine weinigzeggende trailer. Heb wel het idee dat deze 3D-modellen en faces er anders uitzien dan in FIFA 23. Maar is dat het werk van CGI / Photoshop of zijn ze in-game ook anders? Even afwachten.

Donderdag volgt de volledige onthulling, aldus EA.

Zo zeg, wat vonden we van de ‘onthulling’? Ik vroeg me vooral af waarom Haaland z’n pyjama aan had.

Ik vind het een niets zeggende trailer. Volgens mij 3 sec. in game materiaal.

Hier een wat langere video. Toch maar afwachten hoe de gameplay aanvoelt.

Voor de carrière modus liefhebbers, met dank aan Infinity FC (oude FIFA Infinity)

Manager Career new features:

  • Total Management System :man_office_worker:
  • Match Ready Training :man_running:
  • Touchline Cam / Spectate Mode :movie_camera:
  • Dynamic Moments :sparkler:
  • Upgradable Staff :necktie:

Player Career new features:

  • The Player Agent :male_detective:
  • Personality + PlayStyles :grinning:
  • ‘Play as Player’ Cam :movie_camera:
  • Dynamic Moments :sparkler:
2 likes

Zijn die dingen 100% bevestigd, of zijn het nog geruchten? Ziet er op zich wel goed uit.

@Raindog Bevestigd door de pre-order informatie, zie EA SPORTS™ FC 24 - PS4 & PS5 Games | PlayStation (US) :wink:

Binnenkort meer info:
image

1 like

Uitgebreide toelichting:

Ik vind het er toch wel erg smooth uitzien.

Ik moet het nog maar eens zien met deze editie van Fifa/FC. Nieuwe animaties en cutscenes, allemaal hartstikke leuk en ziet er strak uit maar na de eerste paar games kijk je er toch niet meer naar om. Gameplay verwacht ik 0,0 van want na release word toch heel de gameplay weer naar de tering geholpen door UT. Jaar in jaar uit presteert EA het om toffe gameplay bij launch compleet te ruineren omdat ze achterlijke kaarten uitbrengen in UT waardoor heel de gameplay weer getweaked moet worden.

Mijn voorspelling; een hoop hype voor alle UT kids met de concentratieboog van 1 seconde en weer 0 diepgang in career mode. Rinse & repeat van de afgelopen 10+ jaren…

1 like

Sluit ik mij helemaal bij aan. Leuk dat HyperMotionV, maar als ik na 10 minuten career mode Harry Maguire als linksback bij PSG zie ben ik er vaak wel weer klaar mee…

1 like

Binnen 28 uur (maandag om 17u dus) is er een career mode deep dive! EA SPORTS FC 24 | Official Career Deep Dive - YouTube

Ben best enthousiast over de nieuwe toevoegingen voor Career! Coaches is sowieso eentje die we al langer wilden zien, alleen hoop ik dat er niet te veel content vastzit achter de duurste coaches. De nieuwe playstyles zien er ook veelbelovend uit. En eindelijk zijn er pre-match reports, zodat we tenminste weten hoe we tactisch kunnen aanpassen. Ik hoop wel dat die uitgebreider wordt met betere coaches, al zag ik niet meteen een scout staan.

Ik ben hier totaal niet enthousiast van geworden. Nieuwe features betekent over het algemeen nieuwe bugs. Het lijkt mij ook heel tijdrovend om spelers ‘match fit’ te krijgen, nog een stukje erger dan het nu al is.

En het belangrijkste, het beroerde transfersysteem is dus wederom niet aangepast.

Ik denk dat ik dit keer toch echt over ga op Football Manager…(en/of FIFA23 met de 23/24 updates en mods).

Sluit ik mij volledig bij aan.

Eerste wat we zien is verschillende stijlen in tactiek wat gebracht word als iets nieuws? Volgens mij zit dit verdomme al 80 jaar in de game dat we park the bus en andere tactieken selecteren…
Ik zet mijn vraagtekens bij coaches, dit oogt als een verbetering maar EA kennende is het meer looks en uiterlijk en valt het dus uiteindelijk zwaar door de mand als verdieping van career mode. Komt op mij over als de vervanger van de trainingen die je doet op het begin van het seizoen om vervolgens alles te simmen.

EA moet ook afstappen van het sharpness/fitheid dingetje, er word totaal geen rekening gehouden met hoelang en waar je je in het seizoen bevind. Fitheid en moeheid moeten tegen het einde van een seizoen een rol gaan spelen of als je een hoop wedstrijden in het seizoen speelt. EA heeft zeker niet opgelet en naar het afgelopen seizoen gekeken met een WK in Qatar, bomvolle speelschema’s en overal vermoeide/geblesseerde spelers…

Laatste dingetje; het is 2023 en waarom is het nog steeds niet mogelijk om online een career mode met vrienden te starten? Het interesseert EA gewoon geen moer wat de community wilt… Elk jaar weer een luie cashgrab met weinig toevoeging, breng het spel dan gewoon elke 5 jaar uit met ieder seizoen een betaalde update van selecties en tenues.

Hierbij nog een wat langere omschrijving van de wijzigingen aan de Career Mode

1 like