EA Sports FC 24 Nieuws

In de deep dive lijkt het net dat sharpness/fitness een heel nieuwe invulling heeft gekregen, waar ik me alvast veel meer in kan vinden dan het huidige systeem.

Ik denk dat het ‘Match Fit’ krijgen van spelers een leuke toevoeging is. Nu kun je een speler kopen inpassen in je systeem. Of een net herstelde speler meteen weer 90 minuten laten spelen.

Ik speel al jaren Football Manager en als ik het dan beu ben om de full experience van voetbal te beleven stap ik over naar FIFA. Football manager gaat meestal zoveel tijd inzitten en je moet aan alles denken, bij fifa is het meestal verstand op 0 en gaan.

Helemaal met je eens wat betreft FM/FIFA. Voor mij is FM soms ook gewoon te uitgebreid. De kracht van FIFA is misschien juist wel dat het eenvoudig en niet te diepgaand is.

Maar naar mijn mening zijn er een aantal punten dat echt aangepast zou moeten worden, zoals transfers, financiën en het rating-systeem (dynamisch systeem).

Denk dat het voornaamste is dat je op een meer realistische manier de mogelijkheid krijgt om een carrière op te bouwen met transfers (ook van de andere clubs) en groeimogelijkheden voor je eigen club. Dit kan dan zijn door bijv. het aannemen van betere stad, het upgraden van trainingsfaciliteiten en het uitbouwen van een stadion of jeugdafdeling bijvoorbeeld. Dan houd je het in zekere zin overzichtelijk, maar wel diepgaander en logischer dan het nu is. (deels hadden ze dit in het verleden al een beetje…)

1 like

Is er al bekend waar je de game “relatief” goedkoop kunt halen?

Official Matchday Experience Deep Dive

EA moet het echt bij NBA en NHL houden. Zij maken football weer soccer… Check rond 5 minuten, een normale redding wordt gevierd als een CL overwinning? Weten ze daar in Canada uberhaupt wel hoe voetbal in Europa wordt beleefd?

NBA is van 2k en niet van EA en wat er nuit zien zou het serieuse veranderingen gebeuren qua supporters en career mode

Ik weet dat ik er eigenlijk niet op moet rekenen na jaren van teleurgesteld worden door niet-kloppende geruchten, maar stiekem zou het toch wel heel mooi zijn om De Kuip in FIFA uhh EAFC te zien.

Eigenlijk ook best gek dat zulke iconische stadions er nog altijd niet in zitten. Engeland heeft het geluk dat er steeds nieuwe bij komen voor de promovendus en de degradanten behouden hun stadions. Mocht de Kuip erbij komen heeft de ED er al drie. Net zoveel als Ligue 1.

In dit filmpje zitten nieuwe stadions maar geen Kuip

Dit filmpje is net zo speculatief als de rest van de berichtgeving, even afwachten dus.

Ik zit persoonlijk niet echt te wachten op mix van mannen- en vrouwenteams. Die evolutions klinken wel gaaf.

Dit is al een aantal jaar aan de gang. Je ziet bij sommige Premier League wedstrijden vlaggen in het publiek bij clubs waar je nooit een vlag tijdens de wedstrijd ziet. EA staat los van de realiteit, een hoop opsmuk op 10 jaar oude code. Tijd dat ze deze game vanaf de grond opnieuw opbouwen. EA FC24 de tenue en selectie update t.w.v. 60+ euro…

Ik heb gelezen op de officiele site dat ze de National League erin hebben, de 5de divisie van Engeland (hoofdzakelijk profclubs)

Wanneer worden er eens stappen gezet om de eerste divisie erin te brengen en de tweede divisie van Belgie?

Af en toe verschijnen er wat leaks uit de EAFC beta. Ik vond deze toevoeging aan de game wel verrassend:

(Even klikken op de tweet voor de video, zolang deze nog beschikbaar is)

Dit is natuurlijk een soort easter egg, maar elke nieuwe animatie in de game juich ik toe. Benieuwd hoe het gebruik van AI hiervoor gaat zorgen in EAFC.

EA kenende zullen straks bij elke situatie wel spelers over de boarding vliegen, haha.

Deze stadion zijn tot nu toe bevestigd

1 like

Nu ben ik toch weer teleurgesteld dat De Kuip er niet tussenstaat :sweat_smile:

Wie heeft dat nieuws dan gemeld dat de Kuip in de Game komt?

Deze Twitteraar https://twitter.com/FUTZONEFIFA/status/1688321007835033601

1 like

Zie veel Beta spelers die in CM geen of hele kleine veranderingen zien. Het is dus zoals de laatste jaren, alles is nagenoeg hetzelfde. Nu heb je dan dat je de camera positie kan veranderen. Maak je een eigen team kun je met het zelfde systeem een stadion maken. Zo ook de keuze uit trainers.

Ben zelf de laatste tijd GTA Online aan het spelen en ik denk dat ik daar voorlopig bij blijf

1 like