EA Sports FC 24 - Speler Gezocht

Zoek jij in je carriere het ontbrekende puzzelstukje voor je elftal of iemand voor in de breedte? Vraag het hier :wave:

Het klinkt waarschijnlijk weinig verrassend, maar mijn eerste carrière zal weer zijn met Barcelona. De financiële situatie is nog altijd zorgwekkend, waardoor er twee seizoenen lang met restricties zal worden gespeeld en daarna langzaam weer toegewerkt gaat worden naar een jaarlijks transferbudget van zestig miljoen euro (de gulden standaard onder de eerste jaren van Joan Laporta bij de club). In principe lijken de versterkingen in de eerste seizoenen no-brainers:

  • João Cancelo (Manchester City, speelt op dit moment al op huurbasis voor Barcelona);
  • Martín Zubimendi (Real Sociedad);
  • João Félix (Atlético Madrid, speelt op dit moment al op huurbasis voor Barcelona);
  • Nico Williams (heeft een aflopend contract bij Athletic Club).

Mijn uitdaging ligt echter bij het aantrekken van transfervrije spelers of versterkingen op huurbasis. Laten we eerlijk zijn, zelfs met de verkoop van Sergi Roberto, Sergiño Dest, Julián Araujo, Clément Lenglet, Marcos Alonso, Ferrán Torres en enkele jeugdspelers lijkt er hooguit ruimte te zijn voor versterkingen van vijf á tien miljoen euro. Kortom, voor mijn carrière met Barcelona ben ik nog op zoek naar relatief goedkope versterkingen voor de breedte van de selectie (transfervrij of op huurbasis):

  • Een derde doelman met de nodige ervaring op het hoogste niveau, maar in deze fase van zijn carrière genoegen zal nemen met hier en daar wat speelminuten;
  • Een stand-in voor João Cancelo na het vertrek van Sergi Roberto;
  • Een stand-in voor Alejandro Balde na het vertrek van Marcos Alonso;
  • Een multifunctionele aanvaller;

Leuk om te zien dat ook jij weer met Barcelona start. Ik ben zelf van plan om er in ieder geval alles aan te doen om de Joãos binnenboord te houden. Vooral Cancelo is cruciaal voor de tactiek van Barcelona. Ik denk dat momenteel de grootste probleempuntjes van Barcelona de CVM en de opties in de aanval zijn. Oriol Romeu doet het verrassend goed tot nu toe, maar ik dacht er aan om Arthur Vermeeren als concurrent erbij te halen in de winter (al twijfel ik nu ook daar over omdat het meer een type Frenkie dan een type Busquets is). De aanval moet waarschijnlijk versterkt worden door Jadon Sancho die op een zijspoor is beland in Manchester en al langer een speler is waar Xavi van houd.

Met het aantrekken van Baskische spelers ben ik heel voorzichtig, aangezien ze altijd loyaler blijken te zijn dan we vervangen, maar ook ik zie in Zubimendi de ideale CVM. Als back-up op links dacht ik er aan om Miranda transfervrij over te nemen in 2024. Hij komt uit de jeugd van Barcelona en heeft een ander profiel dan Baldé. Rechtsback is een minder dringende positie, maar een Arnau Martínez of Frimpong kan ervoor zorgen dat Cancelo ook makkelijker op links kan spelen. Aan de derde doelman had ik eerlijk gezegd nog niet gedacht, maar de eerste naam die me te binnen schiet is Guaita, die nu op de bank zit in Vigo. Je kan ook gek doen en Jason Steele aantrekken.

1 like

Een spits die ik in FIFA 23 haalde was Benjamin Sesko, is vooral een goede speler als je met de lange bal speelt.

1 like

@Imparator, wat kan ik zeggen? Humans are a creature of habit. Sluit me volledig aan bij je opmerking dat het behouden van de João’s de hoogste prioriteit dient te genieten. Zelfs als dat betekent dat er spelers als Raphinha (de speler die de meeste marktwaarde vertegenwoordigd die geen cruciale rol heeft in het elftal) verkocht moeten worden. Zelf dacht ik eraan om Raphinha voor de hoofdprijs te verkopen en vervolgens te vervangen door Nico Williams (transfervrij) en Sávio (op huurbasis met optie tot koop). Daarmee maak je genoeg financiële middelen vrij om andere posities te versterken.

Het lijkt me daarna inderdaad prioriteit om een verdedigende middenvelder aan te trekken, wat in mijn ogen Martín Zubimendi zou moeten zijn. Arthur Vermeeren is overigens geen vreemde gedachte, hij wordt namelijk intensief door de club in de gaten gehouden omdat hij nou eenmaal een speler is die bij de club past. Sluit ook niet uit dat ik hem op enig moment in mijn carrière naar de club haal.

Het enige hoofdpijndossier zijn de vleugelverdedigers. Weinig budget, maar wel flinke tekortkomingen in de breedte van de selectie. Sergi Roberto kan op zich nog wel als stand-in voor João Cancelo, maar Marcos Alonso is echt aan vervanging toe. Juan Miranda (transfervrij) is een interessante opmerking, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht!

@AAHG, absoluut een interessante speler! In mijn carrière ga ik waarschijnlijk Vitor Roque handmatig creëren, dus zou pas later in de carrière in de markt zijn voor een vervanger van Robert Lewandowski. Maar Benjamin Sesko is dan zeker interessant!

1 like

Naar aanleiding van de suggestie van @Imparator denk ik een oplossing te hebben gevonden voor de vleugelverdedigers. Onder de streep zal het uiteindelijk beleid afhangen van de transfersom die andere clubs bereid zijn om neer te leggen voor Raphinha, maar het idee is als volgt:

Bij het ontvangen van de absolute hoofdprijs

  • Sergi Roberto blijft nog twee seizoenen stand-in van João Cancelo, waarbij Arnau Martínez transfervrij wordt aangetrokken wanneer zijn contract in 2025 afloopt bij Girona;
  • José Gayà wordt voor een flinke transfersom overgenomen van Valencia.

Bij het ontvangen van een acceptabele transfersom

  • Iván Fresneda wordt voor een bescheiden transfersom overgenomen van Sporting CP;
  • Juan Miranda wordt transfervrij overgenomen van Real Betis aan het einde van het eerste seizoen.

Of een combi van beiden. Arnau Martinez transfervrij, Sergi Roberto speelt volgens mij toch al voor een laag salaris. En dan Miranda transfervrij. Kent de club vanuit de jeugd en een dure Gaya neemt toch plaats achter Baldé.

In geval van nood kan je altijd nog Koundé/Araujo doorschuiven naar rechts en Cancelo naar links. Met bespaarde gelden kan je eventueel later kiezen voor een linkspoot a la Hato, die centraal en links uit de voeten kan, om eens een voorbeeld te noemen.

2 likes

Hato is eigenlijk wel een goede voor in de toekomst bij Barcelona. Hebben nu geen linkspoten in de selectie buiten Iñigo Martínez en die zie ik er ook niet langer dan twee jaar spelen.

2 likes

Interessante suggesties, @Begiristain en @Imparator! Het blijft inderdaad zoeken naar manieren om de selectie op een verstandige manier te versterken. Investeren in een ‘linkspoot á la Hato’ klinkt eigenlijk meteen logisch, het liefst heb je namelijk een defensief ingestelde tegenhanger van Balde op de linkerflank (zeker als Cancelo op de andere flank al behoorlijk aanvallend is ingesteld). De vraag is alleen welke spelers met dat profiel haalbaar zijn, want ik denk eigenlijk meteen aan spelers als Lisandro Martínez en Piero Hincapié.

Hincapié krijgt momenteel nauwelijks spelminuten bij Xabi Alonso’s Leverkusen, wat wel zorgwekkend is.

Ik heb net een stukje van Villareal - Girona meegepakt en is Aleix García geen optie? Speelt normaal meer als een 8, maar heeft dit seizoen de rol van Romeu overgenomen en is ook nog eens een Catalaan. Guido Rodríguez is ook een goede optie als je een traditionele verdedigende 6 wil.

1 like

@Imparator, volgens mij lopen er überhaupt interessante spelers rond bij Girona dit seizoen. Arnau Martínez, Aleix García, Ívan Martín en Sávio om er een paar te noemen. Denk inderdaad dat Aleix García geen onverkeerde versterking zou zijn voor de breedte van de selectie, hij staat zonder twijfel op de verlanglijst. Martín Zubimendi blijft overigens (qua profiel) de meest geschikte versterking trouwens.

Verder is je opmerking over Piero Hincapié interessant, had namelijk niet verwacht dat hij weinig zou gaan spelen onder Xabi Alonso. Vrees dat ik simpelweg de markt voor linksbenige (vleugel)verdedigers in de loop van het eerste seizoen in de gaten moet gaan houden. Worst-case scenario blijft de (te dure) José Gayà nog altijd een optie.

Ik zoek voor Anderlecht in S2 een vervanger voor de gestopte Vertongen en een jonge centrale middenvelder die de concurrentie met Rits en Delaney aan kan gaan.

Mogelijk Xavier Mbuyamba? Heeft gespeeld voor Barça en Chelsea, nu uitkomend voor Volendam. Werd in de transferperiode gelinkt aan Italiaanse clubs. Geen linkspoot, moet je een linksbenige CV zoeken.

1 like

Bedankt, maar ik zoek iemand met dat ervaring die er meteen staat.

Ondanks dat er mogelijkheden waren om de gevestigde orde in de Bundesliga, Ligue 1 en Serie A aan te vallen lijken er verrassend weinig clubs die ambitieus hebben geïnvesteerd in hun selectie. Bayer Leverkusen lijkt eerder de uitzondering dan de regel. Kortom, weinig interessante kandidaten voor een carrière:

  • Borussia Dortmund (nietszeggende versterkingen en weinig doorstroom van jeugdspelers)
  • RB Leipzig (te weinig historie en uitstraling)
  • Hamburg SV (geen enkele potentie meer om snel terug te keren op het hoogste niveau)
  • Olympique Lyon (nietszeggende versterkingen en de club lijkt langzaam haar identiteit te verliezen onder de nieuwe eigenaar)
  • AS Monaco (weinig ruimte voor groei in de selectie)
  • AC Milan (club lijkt langzaam haar Italiaanse kern te verliezen onder de nieuwe eigenaren)
  • Napoli (geen officiële licentie en tegelijkertijd geen Italiaanse kern van de selectie)

Kortom, het lijkt me in deze editie interessant om een carrière te starten met een sleepling giant (i.e., historische topclub met tegenvallende resultaten, enorme achterban en een aantal jonge spelers die het potentieel hebben om uit te groeien tot wereldtoppers). Aan de hand van een financiële overname kan er dan ambitieus versterkt worden op de transfermarkt. Zelf dacht ik aan een club als Torino; historische topclub van het volk in Turijn, met Ricci, Buongiorno en Ilic een paar interessante spelers en zou wellicht qua statuur zich kunnen gaan meten met de Italiaanse top. Natuurlijk heeft de club nog flinke versterkingen nodig, zelf dacht ik aan Giorgio Scalvini (Atalanta Bergamo), Leandro Spinazzola (AS Roma), Fabio Miretti (Juventus) en Tommaso Baldanzi (Empoli) als spelers waarmee er een nieuwe succesgeneratie gebouwd kan worden. Hebben jullie nog suggesties?

En andere optie zou bijvoorbeeld AC Milan kunnen zijn, waarbij de gehele selectie op de schop gaat. Op termijn zou je dan kunnen denken aan investeren in Italiaans toptalent en de terugkeer van Gianluigi Donnarumma, Manuel Locatelli en Sandro Tonali.

@moderators, deze reactie mag trouwens worden verplaatst naar het Team Gezocht topic. Heb het zelf geprobeerd, maar dat lukte niet door foutmeldingen.

Inmiddels heb ik wat langer de tijd gehad om na te denken over versterkingen die Il Grande Torino terug moeten laten keren in de Italiaanse top (middels een financiële overname die zich richt op het vormen van een sterke Italiaanse kern):

  • Giorgio Scalvini (Atalanta Bergamo);
  • Leandro Spinazzola (AS Roma);
  • Matteo Prati (Genoa);
  • Tommaso Baldanzi (Empoli);
  • Andrea Belotti (AS Roma).

Heb geprobeerd om een balans te vinden tussen ambitieuze versterkingen en spelers die in een realistisch scenario voor een club als Torino willen uitkomen. Hebben jullie nog aanraders?

Voor Scalvini en Spinazola is het een stap achteruit, dat zie ik (zeker in S1) niet gebeuren.

1 like

Qua Italianen:

  • Terracciano ( Hellas Verona)
  • Coppola ( Hellas Verona)
  • Pobega ( AC Milan)
  • Sensi ( Inter Milan)
  • Beruatto ( Pisa)

Overige spelers die realistisch zijn en je kunnen helpen naar de top ( op termijn):

  • Dorley ( Slavia Praag)
  • De La Vega ( Lanus)
  • Villagra ( Talleres Córdoba)
  • Prass ( Sturm Graz)
  • Meza ( Huracan)
2 likes

Zoals @Joostvans al aangeeft lijkt AC Milan zijn Italiaanse kern te verliezen. Sterker nog, in het doelpuntloze Champions League duel met Borussia Dortmund van afgelopen week stonden enkel twee Italianen (Davide Calabria en Tommaso Pobega) in de basis, welke beiden werden gewisseld. In de vorm van Alessandro Florenzi kwam er wel een derde in het veld, maar dit lijkt me voor een Italiaanse topclub toch veel te weinig. Het doel is dus simpel. De club moet blijven groeien en de weg omhoog die ze ingezet hebben blijven behouden, maar wel met meer Italianen.

Ik heb een opstelling ingeslepen waarbij Oliver Giroud als aanspeelpunt in de rol van diepe spits speelt, met een beweeglijke Rafael Leāo als zwervende spits eromheen. Een blok van drie op het middenveld en met Theo Hernández die de gehele linkerflank bestrijkt. aan de rechterkant zocht ik precies zo’n type speler en ben ik uitgekomen bij Jeremie Frimpong, als enige grote aankoop in seizoen 1. Met deze twee vleugelverdedigers zou ik gemakkelijk met een 3-5-2, of een variant daarop kunnen spelen. Beide heb ik omgeturnd tot middenvelders (LM en RM), en met Bennacer op CVM heb ik daar een extra slot op de deur.

Als spelers voor de toekomst heb ik Luca Koleosho (Burnley) en Simone Pafundi (Udinese) aangetrokken. Laatstgenoemde is meteen weer uitgeleend.

Waar ik naar op zoek ben is het volgende: Op CM heb ik momenteel de beschikking tot Loftus-Cheek, Krunic, Reijnders, Pobega en Musah. Allemaal degelijke spelers, maar dit is wel de zwakste positie momenteel: Reijnders en Pobega degelijk, maar gaan niet het gewenste niveau halen. Musah jong en heeft potentie, maar is simpelweg nog niet goed genoeg. Krunic en Loftus-Cheek zijn eigenlijk qua niveau geen basisspelers, en door hun leeftijd hebben ze ook niet de potentie dat te worden.

Ik zoek dus eigenlijk een CM die nog niet persé in de basis moet, maar wel straks Krunic en Loftus-Cheek moeten gaan vervangen. Het liefst een die niet zo duur is (ik heb max. 20 miljoen), met een real face en hoge passing.

Ook zoek ik nog een goede optie voor de CV, Kjær staat nu nog in de basis, maar met z’n 34 jaar ben ik wel rustig op zoek naar een vervanger.

1 like

Als middenvelder kwam ik bij Loiodice terecht (22, 75/85)

1 like