EA Sports FC 24 - Speler Gezocht

En als CV heb je met Thiaw en Kalulu toch opvolgers voor Kjaer klaar staan in de basis? Als talent kan je nog kijken naar Chiarodia, geboortejaar 2005 en real face, best is hem dan ook uit te lenen zoals je met Pafundi deed.

Mocht je nu al iemand willen aantrekken zou ik kijken naar iemand met een aflopend contract. Dan is de prijs een stuk lager.

  • Mario Hermoso
  • Presnel Kimpembe
  • Victor Lindelof
  • Elustondo

Opvallend dat Kjaer in de basis staat. Zoek je dan ook iemand die die plek echt gaat overnemen, gezien je zowel de beschikking hebt over Tomoro, Kalulu en Thiaw die allen een prima potentie hebben? Anders is op den duur Scalvini een optie (19/86, zal duurder zijn) of Buongiorno (77/85). Zie dat Luiz Felipe ook de Italiaanse nationaliteit draagt. Hij is nu in SA, maar mogelijk wilt hij nog wel eens terug gezien zijn leeftijd (26).

In het verlengde daarvan: Ruben Neves is pas 26 jaar. Mogelijk dat die ooit ook wel terug naar Europa wilt. Wat vind je van Torreira, Thiago, Jorginho?

1 like

@Begiristain @Aron1997

Misschien heb ik het een beetje raar verwoord:

Momenteel speel ik met drie centrale verdedigers, met Tomori, Kjær en Thiaw in de basis. Achter die drie staan inderdaad Kalulu en momenteel Pellegrino, maar mocht Kalulu straks Kjær uit de basis spelen is laatstgenoemde dus de enige vervanger die ‘basiswaardig’ is…

1 like

Ik was vergeten dat je met 3 centrale verdedigers speelt, dan kan 1 vd bovenstaande namen wel interessant zijn, vooral die eerste 2 omdat die linksbenig zijn. Dat heb je nog niet in je selectie.

Wat doe je eigenlijk met een Pulisic of Chukwueze, Jovic en Okafor?

1 like

@Raindog, in eerste instantie lijkt het inderdaad een stap achteruit voor spelers van dat kaliber. Het is duidelijk nog lastig om een balans te vinden tussen ambitieuze en realistische versterkingen. Giorgio Scalvini is overigens in beeld als vervanger van Perr Schuurs, die ik waarschijnlijk voor tientallen miljoenen aan een club in de Premier League zal verkopen. Heb je toevallig suggesties voor versterkingen die wél realistisch zijn in het eerste seizoen?

@josolympia, niet is zo’n vreemd idee om in eerste instantie Terracciano naar Torino te halen en pas in het tweede seizoen een poging te wagen voor Spinazzola. Ga ook verder onderzoek doen naar de andere namen die je noemt, dat lijken me op het eerste oog exact suggesties die een heel eind in de goede richting zijn. Dank je!

@Jesse, precies om die reden blijf ik twijfelen over een carrière met AC Milan. Aan de ene kant is het in mijn ogen de mooiste club van Italië, aan de andere kant moet de selectie echt volledig op de schop om er een interessante carrière van te maken. Met alle respect voor de huidige selectie, maar er zitten zoveel nietszeggende spelers tussen die ik gewoon niet bij AC Milan vind passen. Vooral het middenveld is in mijn ogen echt matig. Weet ook niet precies waar je zou moeten beginnen. Giorgio Scalvini lijkt me trouwens een no-brainer voor AC Milan; typische Italiaanse verdediger met een enorme potentie.

Zelf blijf ik twijfelen tussen Torino en AC Milan. Met een club als Il Grande Torino duurt het even voordat je echt ambitieuze versterkingen kan doen, terwijl bij AC Milan echt de volledige selectie op de schop moet om er weer een beetje identiteit in te krijgen. En in hoeverre is het realistisch om meteen flink te investeren in de selectie bij AC Milan? Zou een terugkeer van Gianluigi Donnarumma bijvoorbeeld realistisch zijn (aangezien hij niet direct past bij het spel wat Luis Enrique in Parijs wil gaan spelen) in het eerste seizoen? Verder denk ik aan Giorgio Scalvini, Manuel Locatelli, Tommaso Baldanzi en een Italiaanse spits. Weet het nog niet helemaal, misschien moet ik mezelf gaan beperken tot maximaal vijf versterkingen per transferperiode.

1 like

Grappig hoe een ieders beeld anders kan zijn. Ik vond Milan dus best een goede transferperiode hebben doorgemaakt, haha. Omdat ze vrijgekomen gelden hebben aangewend om de volledige selectie te versterken. Specifieke kwaliteiten zoals een Chukwueze/Pulisic, maar ook aankomende spelers zoals Reijnders en Musah. Breedte was jaren een probleem en de titel was bijv. echt net aan. Nu staat er een breder team. Wel ben ik het met je eens dat het niet altijd met de identiteit van de club overeenkomt en dat niet elke aanwinst op den duur nuttig is.

Ik heb altijd heel gemixte gevoelens bij AC Milan. Het is natuurlijk één van de grootste en meest legendarische clubs ter wereld, maar anders dan een Ajax of Barcelona hebben ze nooit echt een onderdcheidende indentiteit opgebouwd, terwijl ze hier wel een kans tot hadden onder Sacchi.

1 like

Ja ik heb exact hetzelfde. Vind uberhaupt de Milanese clubs met daarbij een beetje Juventus te niet-italiaans ofzo…
Alle 3 de clubs kopen kopen kopen, met vele schulden en zonder echt ( Italiaans) beleid.
Als ik het vergelijk met bijvoorbeeld AS Roma, Lazio of Napoli.

Bij Inter vind ik dat niet erg, omdat hun hele raison d’être is om buitenlanders in Milaan van een club te voorzien, omdat destijds bij AC Milan alleen Italianen mochten spelen en ik vind Inter wel z’n charme hebben met al die 30-plussers die nog één laatste keer voor de glorie spelen.

Juventus is een beetje het Real Madrid van Italië dus zij komen er ook nog mee weg, maar AC Milan zou eigenlijk het Ajax/Barcelona van Italië, moeten zijn maar het is ‘maar’ nog een andere (sub-)topclub.

@Begiristain, interessant inderdaad hoe de perceptie kan verschillen. Begrijp me niet verkeerd, het is echt geen onaardige versterkingen. Het zijn in mijn ogen alleen spelers die gewoon niet passen bij een club van de statuur van AC Milan.

@Imparator, daar sluit ik me helemaal bij aan en tegelijkertijd is dat juist een interessante reden om die onderscheidende identiteit te gaan bouwen in een carrière. Jammer genoeg moet daarvoor de volledige selectie op de schop, maar dat is een recept voor een langere carrière. Daarom lijkt het me juist interessant om te bouwen aan een jonge Italiaanse kern, aangevuld met buitenlandse sterren die het niveau omhoog kunnen krikken.

Ja, dat ben ik wel met je eens. Anderzijds is de club qua niveau niet in de buurt van haar statuur en zal het die weg nog echt moeten bewandelen.

Heb je reeds een keuze kunnen maken?

1 like

En waarom niet Atalanta? Staan qua kern wel een pak verder dan Torino maar hebben de stap naar absolute topclub nog niet gezet. Ze hebben ook de reputatie dat ze (jonge) spelers beter maken.

1 like

@Begiristain, ga er nog even over nadenken. Het interessante element van een carrière lijkt me juist het terugbrengen van een club naar hun (vroegere) statuur. Dat is precies wat Il Grande Torino interessant maakt, dat was voor de Tweede Wereldoorlog namelijk de grootste Italiaanse club (tot de volledige selectie om het leven kwam tijdens een vliegtuigongeluk). Maar realistisch gezien staan zij nóg verder van hun vroegere statuur dan AC Milan. Begin daarom te neigen naar een carriére met Milan.

@Raindog, interessante suggestie. Geweldige moderne club, maar zoek juist naar een club met historie. Atalanta won eenmaal de Italiaanse beker, werd vijfmaal kampioen op het tweede niveau en eenmaal op het derde niveau. Niet echt een statuur om naartoe terug te werken. Zonder twijfel een interessante carrière, maar niet precies waar ik naar zoek.

Ik zou een carrière met PSV willen beginnen. Graag zou ik een nederlandse kern samenstellen met eventueel wat belgen erbij. Ook dacht ik aan het terughalen van enkele (jeugd)spelers. Wie zien jullie daar voor in aanmerking komen?

Nederlands:

  • Matusiwa ( CDM, Stade de Reims)
  • Dallinga (ST, Toulouse)
  • Olij ( GK, Sparta Rotterdam)
  • Reis ( CM, Hamburger SV)
  • Summerville ( RW, Leeds United)
  • Hilgers (CB, FC Twente)

Belgen:

  • Vrankcx ( CDM, VFL Wolfsburg)
  • Motazo ( CDM , AS Monaco)
  • Verschaeren ( CAM, RSC Anderlecht)
  • Debast ( CB , RSC Anderlecht)
  • Oyen ( LM , Genk)
1 like

Hmm… qua oud-spelers nog best een lastige vraag. Denk ik noem er zo wel een paar, maar aantal zijn nog te goed of gewoon niet meer op niveau om het team echt te versterken. Misschien een Aboukhlal of Wijnaldum?

Qua andere spelers zomaar wat gedachtes: Vermeeren (Is dat realistisch? Krijgen hier weinig mee van de Belgische competitie), Meijer, Dallinga (al heb je nu 2 goede spitsen, waarvan Pepi de toekomst heeft en Van Duijven er ook nog aankomt), Van Bommel, Engels (Augsburg), Reis, Rijkhoff (zelfde verhaal als Dallinga), Zirkzee (same story), Manhoef (krijg je z’n pa erbij :wink: ), Mbuyamba, De Roon.

1 like

Voor Vermeeren worden al biedingen van meer dan 30 miljoen verwacht dus dat waarschijnlijk niet.

Bedankt voor de opties, vond het zelf ook een lastige vooral ook omdat ik dan eigenlijk nog eens uitsluitend met real faces wil spelen :smiley: :innocent:

Zelf was ik tot volgende namen gekomen:

  • Januzaj
  • Batshuayi
  • Vranckx
  • Ramazani
  • Rosario
  • Andreas Pereira, in België geboren Braziliaan die nog bij psv in de jeugd speelde, al is die wel basisspeler in de PL.
  • Bazoer, al weet ik niet of dat na zijn transfer naar Ajax nog kan
  • Brenet
  • Locadia, al twijfel ik of die het gewenste niveau kan halen.
  • Van Hecke

Bazoer komt eigenlijk uit de jeugd van Psv. Alleen daar moest hij centraal achterin. Zelf wilde hij als middenvelder spelen waardoor hij Psv verliet voor Ajax. Na paar mislukte avonturen kwam hij bij Vitesse juist als ccentrale verdediger weer tot leven.

Van Ajax naar Psv (met een omweg) gebeurd relatief vaak. Recentelijk nog Dest, Lang en ook El Ghazi. Andersom gebeurd het wat minder, Bergwijn bijvoorbeeld.

1 like

Bazoer is niet het niveau wat PSV nastreeft.

Tgoh, misschien niet maar kan denk ik wel nog mooi van pas zetten omdat je hem zowel centraal in de verdediging kan zetten als op iedere plek in het middenveld.