EA Sports FC 24 - Speler Gezocht

Ik denk aan een carrière met AS Monaco, maar zoek nog een interessante coach.

Qua oud-spelers weet ik dat Fabregas nu een jeudteam traint en dat Giuly tot voor kort assistent-coach bij Lyon was. Wild card: Wenger heeft er in het verleden gecoacht, maar die lijkt niks meer te gaan doen na Arsenal.

1 like

Joachim Löw
Andre Villas Boas

1 like

Ik zoek voor Lyon in de winterstop van seizoen 1 of de zomer van seizoen 2 een talentvolle jonge spits.
Het is de bedoeling dat deze zich in de schaduw van Lacazette kan ontwikkelen en hem uiteindelijk op moet volgen.
Het liefst met de Franse nationaliteit.

Verder hou ik me aanbevolen voor jonge talenten die jullie bij Lyon zien spelen.

Ik wil Lyon via de jeugd weer opbouwen naar een echte top club.

Speel je console of pc? Er is net namelijk een hele update geweest met waanzinnig veel real faces. Heel wat italianen en Italiaanse competitie

Qua Fransen misschien eens kijken naar Wahi (die kan er op kortere termijn staan), Cho, Ilenikhena of Bonny. Daarbuiten misschien Zivkovic of Mazilu?

Op PS5. Heb ik deze update dan ook meteen in een lopende career save of dat niet?

Nee dat heb je niet.

1 like

Daar was ik al bang voor. Is er ergens een lijst met spelers die daarbij zitten, zodat ik kan kijken of. het het waard is om mn carrière opnieuw te beginnen?

Frans:

• Teli ( Bayern Munchem)
  • Mara ( Southampton)

Alternatieven:

• Jutgla ( Club Brugge)
  • Dallinga ( Toulouse)
  • Balikwisha ( Antwerp FC)
  • Saito ( Sparta Rotterdam)
  • Talles Magno ( New York City)

Hier heb je een lijst ik vind voor je AC Milan carrière dit toch wel een heel interessante!

1 like

Thierry Henry, dat zou toch geweldig zijn

Hij heeft natuurlijk wel al Monaco gecoacht en dat was niet echt een succes…

1 like

Zal VanDeVoordt van Genk realistisch zijn voor Fulham?

Nee, die heeft al bij Leipzig getekend voor volgend seizoen.

In mijn carrière met Barcelona ligt de focus tijdens de eerste zomerse transferperiode hoogstwaarschijnlijk op het definitief vastleggen van João Cancelo en João Félix, zeker na de winterse komst van Pepe Reina (Villarreal CF) en Martín Zubimendi (Real Sociedad). Door de nog altijd zorgwekkende financiële situatie staat daar tegenover het vertrek van spelers als Sergiño Dest, Julián Araujo, Clément Lenglet, Marcos Alonso en Raphinha. En zelfs na het vertrek van het vijftal lijkt er weinig ruimte voor aanvullende investeringen, maar de prioriteiten lijken me duidelijk:

Een vervanger van Marcos Alonso
Zonder de 33-jarige vleugelverdediger blijven alleen Alejandro Balde en Álex Valle over voor de linksbackpositie. In een ideale situatie versterkt Barcelona zich met een talentvolle speler die als ‘valse’ vleugelverdediger op de linkerflank uit de voeten kan:

• Valentín Barco (Boca Juniors)
  • Sergio Gómez (Manchester City)
  • Mika Mármol (UD Las Palmas)

De voornaamste reden achter het zoeken naar een ‘valse vleugelverdediger’ is overigens het aflopende contract van Arnau Martínez in de volgende zomer. Met zijn komst heeft de club namelijk op rechts zowel een naar binnen trekkende vleugelverdediger als een overlapping vleugelverdediger. Datzelfde zou ik graag willen doen op de linkerflank.

Een extra middenvelder en een extra vleugelaanvaller?
Het lijkt steeds waarschijnlijker dat Nico Williams (Athletic Club) zijn contract gaat verlengen, al blijf ik hem in mijn carrière in de gaten houden als mogelijke versterking. Mocht hij uiteindelijk niet transfervrij haalbaar zijn, dan lijkt me Sávio (Girona, gehuurd van Troyes) een no-brainer. In dat geval is er genoeg ruimte in het salarishuis om nog een extra middenvelder aan te trekken, waarbij Álex Baena (Villarreal CF) me een intrigerende speler lijkt. Kortom, de keuze is eenvoudig; Nico Williams transfervrij aantrekken, of kiezen voor twee versterkingen met Álex Baena én Sávio?

Van de drie opties op linksback denk ik dat Gómez het best in het profiel past wat je zoekt. Hij komt uit La Masia en is van origine een aanvallend ingestelde middenvelder. Barco lijkt qua profiel te veel op Balde imo en is ook al onderweg naar the Citizens (wat Gómez ook in de verkoop zet) en Mármol is meer een centrumverdediger.

Andere interessante opties zijn Migel Gutiérrez van Girona (ook precies het profiel wat je zoekt maar minder goed aan de bal dan Gómez) en Patrick Dorgu van Lecce (één van de grootste talenten op zijn positie en misschien dat Christensen zijn mede-Deen kan overhalen om naar Catalonië te komen).

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je een nieuwe aanvaller binnen wil halen. Met Lewandowski, Félix, Ferran, Fati, Lamine Yamal en Vitor Roque heb je al 6 heel sterke aanvallers en daar zitten ook nog Guiu en Alarcón achter. Ook op het middenveld heb je Frenkie, Pedri, Gavi en Gündoğan lopen met daar achter nog Fermín en Pablo Torre, dus ook daar zou ik wachten tot İlkay echt begint af te takelen en dan een Olmo of atypische middenvelder à la Ndidi kopen.

1 like

Je hebt ook Gutierrez van Girona als linksback optie

1 like

@Imparator, wist eigenlijk niet dat Valentín Barco (Boca Juniors) op weg was naar Manchester City. Dat maakt de beslissing natuurlijk eenvoudiger, zeker als Sergio Gómez daarmee op de markt komt. Miguel Gutiérrez (Girona) heeft een verleden in de jeugd van Real Madrid, waardoor hij voor mij geen realistische optie is. Patrick Dorgu (Lecce) zal ik eerst eens moeten scouten, in ieder geval een interessante suggestie!

Versterkingen op het middenveld en in de voorhoede zijn trouwens voornamelijk met het oog op de breedte van de selectie. Fermín López, Pablo Torre en Aleix Garrido zijn ongetwijfeld spelers met potentie, maar in een systeem met vier middenvelders (i.e., 3-2-4-1) wordt de spoeling toch relatief dun. Op het moment dat Ilkay Gündogan de club gaat verlaten zullen spelers als Dani Olmo, Xavi Simons en Florian Wirtz in beeld zijn, maar in de tussentijd lijkt me een multifunctionele middenvelder als Álex Baena (Villarreal CF) geen overbodige luxe. Dat is namelijk iemand die nu meteen al wat meer lucht kan geven aan spelers als Pedri, Gavi of Gündogan. Die jongere talenten zijn nog niet van het niveau dat ze dat nu al kunnen doen. Datzelfde geldt voor de voorhoede, waar Ferrán Torres nu echt moet laten zien dat hij van toegevoegde waarde is (anders moet hij toch echt plaats gaan maken voor andere spelers). En laten we eerlijk zijn, het lijkt me niet verkeerd om de druk op Ansu Fati en Lamine Yamal rustig op te voeren. Een speler met een ijzersterke dribbel als Sávio (Girona) lijkt me geen overbodige luxe.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk vertrouwen op de getalenteerde middenvelders (i.e., Fermín López, Pablo Torre, Aleix Garrido, etc.) en het resterende transferbudget volledig investeren in een linkervleugelverdediger. In dat geval zouden spelers als Angeliño (Galatasaray, gehuurd van RB Leipzig) of José Gayà (Valencia CF) in beeld kunnen zijn. Of je zou zelfs voor een ‘alles-in-één’ speler als Saúl Ñíguez (Atlético Madrid) kunnen gaan.