EA Sports FC 24 - Team Gezocht

ben zelf met lyon bezig maar vind franse en afrikaanse kern ook makkelijk te vormen
daar is achterin wel verjonging nodig bij de start, al zijn er op rb en cdm wel 2grote talenten oja een uit belgie gehuurde aanvaller ook de moeite waard voor toekomst, heb je met cherki een uitstekende cam
ik heb zelf
lafont
merlin
tel bijvoorbeeld aangeschaft
en lacazette al vervangen door en-nesery
en van mijn oude kern afscheid genomen

west ham en valencia ken ik minder, daar waar ik in engeland en spanje andere teams support

1 like

Ik zou deze doen @Begiristain - West Ham heeft recent succes gehad en dat was incidenteel. Op de lange termijn is het onwaarschijnlijk dat ze permanent een topclub worden; ze zullen het binnen Londen op de lange termijn altijd afleggen tegen Arsenal, Tottenham of Chelsea.

Valencia daarentegen is in de afgelopen seizoenen 9e, 13e, 9e en 16e geeindigd, maar dat was rond de eeuwwisseling echt een grootmacht met een landstitel en twee Champions League-finales. Daar kun je écht iets nieuws neerzetten en ze terugbrengen naar de top. Dat geldt ook voor Lyon. Maar indien ik moet kiezen tussen Spanje en Frankrijk, kies ik voor het eerste voetballand.

1 like

ik kies dan ook eerder voor spanje, oja koeman had ook nog een coppa met valencia ,
en ik weet niet wat lyon europees deed t.t.v ligue dominantie

Ik zou persoonlijk voor Valencia CF kiezen. Een vrij jonge selectie + de La Liga licentie inclusief alle stadions.
De Ligue 1 is vrij saai imo.
Premier League kan wel, maar dan zou ik voor Everton gaan.
Die club moet je écht helemaal renoveren.

1 like

Zat ook aan Everton te denken, maar dacht bij hen: daar moet echt vrijwel alles opnieuw. Not sure of ze daar budget voor hebben.

Allen goede punten over Valencia. Lastige keuze: wil ook nog eens met Barça in La Liga en keek nog even naar de basis, daar zitten wel al redelijk wat spelers in die ± 75 zijn en groeien naar 82/83, dus daar zou je ook niet meteen iets nieuws voor kopen.

Merk dat ik voorheen veelal voor het lange verhaal ging en nu even twijfel welke clubs passen in het beeld waarbij er op korte termijn versterkingen moeten komen. Veel clubs zitten of al goed (Arsenal als voorbeeld) of zitten in de goede richting (Villa/Newcastle).

Nee man, Valencia! Grootste club in de regio in een relatief grote stad, gevallen topclub, cool stadion in een gelicenseerde competitie, relatief jonge en verspaansde selectie (waar ze van oudsher maar wat graag talenten haalden uit Argentinië) en ze terugbrengen richting de traditionele top drie van Spanje.

Everton is misschien van oudsher een stabiele premier league club, maar wanneer hebben die voor het laatst iets gewonnen, of Champions League gespeeld? Dan is het ook niet aannemelijk om dat in je carrière to gaan doen.

Althans, zo denk ik dan: op het moment dat het mij lukt met West Ham of Everton top 4 te spelen, is het spel te makkelijk geworden; onder normale omstandigheden hoort dat niet zo te zijn.

Echter: Ajax, Valencia, Lyon - dat zijn traditioneel gezien topclubs in hun land en daardoor regelmatige Champions League deelnemers. Indien je succes zou boeken, valt dat niet uit de toon: eerder is het een herstel van glorie. Zo kijk ik ernaar.

1 like

mestalla heb ik bezocht toen ik in 19 in valencia was, maar heb toch ook wel een zwak voor villarreal(vond de spandoek onderzeeer geweldig illustratie) in spanje naast barccelona .

Ik ben Beatles-fan dus “Yellow Submarine” doet het bij mij altijd goed, maar nu worden we kampioen in het uitbreiden van steeds groter wordende keuze: uit de oorspronkelijke drie…

  1. West Ham
  2. Lyon
  3. Valencia

…kies ik zonder twijfel voor de laatste

die eerste houd ook niet op: for ever blowing bubbels,

licencie valencia,
out of my comfertzone lyon

Overigens @Begiristain , Borussia Monchengladbach dan?
Vallen de laatste jaren ook tegen en moet dus ook redelijk verbouwd worden.
Ben er zelf ook mee begonnen en kan het je zeker aanraden.

  • Genoeg te regelen/fixen
  • Bundesliga stadions en licentie
  • Mooie club & mooi stadion
  • Realistische selectie en budget.
1 like

dat vind ik het mooie aan de bundesliga, je hebt meerdere projecten van kampioens teams over de jaren, en niet alleen maar het black burn rovers of leicester city wonder

Het is dat ik nu nog niet in de Bundesliga wou beginnen, maar BMG is zeker een hele goede optie!

Ondanks het uitzoek werk vooraf, is het toch geen West Ham, Lyon of Valencia geworden, haha. Heb wat testpotjes gespeeld en het was het nog net niet helemaal. Ben een beetje gevallen voor de visuals van Ajax (beeld met Cruijff voor een wedstrijd, heel nice), dus op dit moment zit ik in 2024 met Ajax, haha. Beetje doorgeselecteerd uit de Mislintat-tijd, wat oude bekenden teruggehaald, een gerichte aankoop gedaan en maximaal jeugd aangetrokken in de jeugdopleiding. Dat gaat echter iets sneller dan verwacht, heb al heel aantal spelers met 82-92 potentie en zelfs eentje met 92-94 potentie.

Ik ga er denk ik nog een CM naast doen met Liverpool of Newcastle. Klein beetje doorkijken naar S2 is daar nog wel wat ruimte om de basis dan wel de breedte van de selectie te versterken. Leuk om er even bij te doen. Later is bijvoorbeeld Barça nog eentje op mijn lijst. Helaas zonder echt stadion en hopelijk dan ook met Vitor Roque.

newcastle goede keus lijkt me.
is mijn top flight engeland keus, hebben dit jaar 130? mil startbudget i.p.v die slappe 30 mil waar ik het vaak mee moest doen, voor de overname : doelstelling reduceer salaris met 100/150duizend was een eitje verkocht alle 6/7 oude verdedigers(50,000 p,p) en haalde daar jeug of goedkopere voor terug

doe ik ze niet komt dat door villarreal en engelse r.t.g (macclesfiefd town

is je 92-94 potentie cf in de geest van cruyff?

ik heb met die talenten altijd dillema, zelf houden of tot 80 uitlenen

Nee, hij is volgens mij een LM. Maar snel en linksbenig, dus heb hem naar RVA veranderd. Zit nog in de opleiding, is pas 16.

arjan robben van ajax met ergwijn op de andere kant

Naast mijn Ajax CM, waar ik wat meer op jeugd focus, wil ik er nog een Premier League team bij doen. Veel teams voldoen niet helemaal aan mijn wensen op dit moment, maar ik denk dat Newcastle en ook Liverpool nog wel ruimte voor ontwikkeling bieden. Wat zouden jullie doen?

Newcastle: spelen erg goed, maar niet hele brede basis. Onder meer door het wegvallen van Tonali (wat ik voor de CM niet erg vind). Als je even 1-2 jaar verder kijkt hebben ze op CV enkel Botman. Linksback moet een nieuwe basisspeler komen. Op het middenveld houd je nog Bruno en Joelinton over, naast een Longstaff enzo. Voorin is er ruimte voor een rechtsbuiten en een back-up spits.

Liverpool: basis staat redelijk, maar daarachter is nog ruimte om door te selecteren. 2e rechtsback, betere 2e linksback. CV iemand erbij. Op het middenveld heb je Mac Allister, Szoboszlai, Gravenberg, Jones. Endo is reeds 30 en Thiago zal ook niet al te lang blijven. Dan is er best ruimte voor een 1/2 middenvelders. Voorin redelijk wat keuze met Nunez, Gakpo, Jota, Diaz en Salah. Denk dat op korte termijn er wel een rechtsbuiten kan achter Salah (Elliot is het ook nog niet echt) en een back-up spits achter Nunez (echte spits, mocht je niet opteren voor een Gakpo/Jota op die plek).

Beide stadions en shirts natuurlijk prachtig (al had ik van St. James Park iets meer verwacht op EAFC). Liverpool zit iets vaster in het Klopp voetbal. Newcastle’s spel onder Howe is natuurlijk erg goed.

Wat zijn je eisen? Zoek je een (gevallen) middenmotor, (sub) top club, een club uit het rechterrijtje?
Nog eisen qua competities, licenties etc?

Ben wel benieuwd

Op zich niet al te veel. Beetje basis (zoals Everton moet echt helemaal opnieuw), wat ruimte voor paar aankopen zodat ik iets meer wat geld kan spenderen dan zoals bij Ajax. Mooie visuals qua stadions en shirts. Liefst vanaf middenmoot tot top. Dus vandaar dat ik uit deze twee ga kiezen. De andere teams zijn redelijk goed qua basis.

Als je een middenmotor wilt die je moet opbouwen en dan langzaamaan een topclub kan worden in de betreffende competitie:

Premier League: Everton, Crystal Palace of Wolverhampton
La Liga: Valencia CF , Real Betis of Getafe
Bundesliga: Wolfsburg, Frankfurt of Monchengladbach

Als je meer een subtop wilt waar je het huidige beleid moet aanpassen of geheel vernieuwen en sneller wilt doorstoten naar de top ( tov een middenmotor), dan is Liverpool of Newcastle inderdaad een optie.
Bayer 04 of Real Sociedad zijn ook zeker opties.

1 like