EA SPORTS FC 25 - Algemeen

Praat hier over de komende EAFC 25.
Stel ook gerust vragen of stel je irritaties aan de kaak.

EA FC 25 NEWS | NEW CONFIRMED Licenses, Stadiums & Gameplay LEAKS :white_check_mark: (youtube.com)

AS Roma en Napoli keren volledig gelicenseerd terug.
EA verliest daarintegen Inter als volledige licentie. Of AC Milan niet gelicenseerd is, is nog onbekend.

EA FC 25 NEWS | NEW CONFIRMED Gameplay Features, Licenses & HUGE LEAKS :white_check_mark: (youtube.com)

Nieuwe cover van EA FC 25 is bekend.

1 like

Ziet er wel strak uit! Wie is die vrouw?

Geen idee.
Het is maar een cover maar vind het wel jammer dat dat diverse geneuzel er weer bij moet.
Maar goed, laten ze deze editie eerst maar eens goed verbeteren qua game.
Want die fc24 is echt bizar matig voor deze tijd.

Éen vrouw op de cover van een spel waar ook vrouwenvoetballers deel van zijn “diverse geneuzel” noemen :expressionless:. Het is niet alsof er een regenboogvlag en iemand met een veel te hoog BMI opstaat ofzo.

1 like

Blijkt te zijn: Aitana Bonmatí. Winnaar van de gouden bal voor vrouwen voor beste speelster van de wereld.

Is er al iets over CM bekend gemaakt in EAFC25?

1 like

De eerste trailer en korte nieuwtjes

5v5 Rush

Team up in 5v5 Rush, a new way to play with friends in Football Ultimate Team™, Clubs, and Kick-Off with fast-paced small-sided gameplay.

More info

FC IQ

An overhaul of tactical foundations across the game delivers greater strategic control and more realistic collective movement at the team level. FC IQ also utilises a new AI model, powered by real-world data, to influence player tactics through all-new Player Roles.

Football Ultimate Team

Select your favourite Player Item and team up with friends in 5v5 Rush matches. Switch up your style of play with the click of a button by employing Manager Items, and find the perfect synergies between your Player Items based on specific Player Roles.

Manager & Player Career

Live out the biggest storylines from the real-world with Live Start Points** (arriving as a post-launch update); rewrite the stories of past ICONs with today’s teams in Player Career; and play an authentic Women’s Career experience using a club or player from the top five women’s leagues. **To be released with a post-launch update.

Clubs

Play, win, and progress with friends in more ways than ever before. Connect with club mates in your new Clubhouse and see friends’ avatars when they enter the mode. Take your club to new heights with Facilities, and showcase your skills in Clubs Rush.

1 like

Live start points klinkt erg veelbelovend! Ik vermoed en hoop dat het ons de mogelijkheid geeft om op de real life momenten in te stappen in career mode, met de standen van die moment. Ideaal voor wanneer een trainer vervangen wordt of als een topclub het niet naar behoren doet, om het schip dan alsnog recht te trekken. Hopelijk nemen ze blessures en schorsingen hier ook in mee, en duurt het geen twee weken voor ze alles klaar hebben.

Ik las ook dit nog bij de disclaimers:
Voor pc (EA app): Tekst- en audiocommentaar in andere talen dan Engels en de geselecteerde taal in de EA app moeten apart worden gedownload.

Eindelijk weer met het commentaar van het land waar ik een carrière heb spelen! Bizar dat dat de vorige jaren plots niet kon. Ik ben blij dat ze geluisterd hebben naar mijn gezaag.

Weten jullie al met welke club jullie willen beginnen met career mode? Ik denk zelf aan Como 1907. Vooral met de nieuwe spelers bij de club.

Een aantal nieuwe dingen zien er niet verkeerd uit, maar wat voor mij de belangrijkste wijzigingen zouden moeten zijn:

  • Financiën: Dit is al jaren totaal onrealistisch, kleine en middelgrote clubs hebben véél te veel geld. Ook moet het salarisbudget weer gescheiden terugkomen.
  • Transfermarkt: Moet ik dit nog toelichten? Transfers zijn veelal onrealistisch, onlogisch, etc. Met een paar drukken op de knop heb je in no time een speler binnen, maar natuurlijk…
  • Opstellingen: Hier zit ook totaal geen logica in, zelfs de keepers worden gerouleerd…

Mochten deze dingen weer al niet worden aangepast, dan blijf ik lekker bij Football Manager.

Deze link op reddit bleek helaas een 1 april grap, maar zo zou career mode moeten zijn: https://www.reddit.com/r/FifaCareers/comments/1bt3k6w/fc25_leaked_screenshots/

Deportivo la coruna lijkt me een leuk project

Wat meer informatie over verschillende onderdelen: EA SPORTS FC™ 25 Pitch Notes - Community Update

Uiteraard komen de grote onderwerpen binnenkort nog individueel aan de beurt voor een verdere toelichting.

Zeer eens.
Iedereen heeft het (terecht hoor) over uitgebreider trainen van jeugd en nog wel wat dingen die het realistischer maken, maar wél tijd kosten.

Laten ze eerst maar eens bepaalde basis, simpele dingen aanpakken. Dus die financiën, onrealistische transfers en opstelling.
Maar ook: ontwerp je eigen shirt elk seizoen.
Zo moeilijk kan zon toevoeging toch niet zijn als je de sponsors en merken behoudt?

Ik moet zeggen dat ik heel erg uitkijk naar de nieuwe game! De nieuwe features klinken vooralsnog heel goed en heb positieve reacties gehoord van mensen die de game al hebben gespeeld. Me eens dat de financiën, transfers en opstellingen ook wat aandacht verdienen. Aan de andere kant, zouden ze een verbetering hiervan aankondigen als (nieuwe) feature in de game?

Stadion van Napoli komt in EAFC25
EA SPORTS FC 25 - Annuncio SSC Napoli (youtube.com)

1 like

Ik lees : eindelijk 9 wissels. Wat heeft dat lang geduurd zeg.

1 like

Meer informatie via: EA SPORTS FC 25 - Gameplay Deep Dive

1 like

Lijkt veelbelovend! Nog een dikke twee maanden.