EA SPORTS FC 25 - Algemeen

Net de Rush Deep Dive gezien. Was eigenlijk totaal niet geïnteresseerd, maar er zijn wel wat dingen die me aanspreken. Zo zou deze 5vs5 mode in career geïntegreerd worden om youth players te testen/beter te maken. Echt duidelijk was het niet, maar het lijkt me wel een leuke mini-game. De penalty’s na een gelijkspel zijn geïnspireerd op die van de MLS in de jaren '90: alleen op de keeper afgaan met een klok die aftelt. Ideaal om op afwerking te oefenen! Ik hoop alleen dat deze mode ook full manual gespeeld kan worden.

Al bij al heb ik toch al best veel positieve dingen gezien over FC25. Altijd afwachten of het in praktijk ook ergens naar lijkt natuurlijk, maar ik heb er wel al zin in.

Meer informatie over Ultimate Team vind je hier: EA SPORTS FC 25 - Football Ultimate Team Deep Dive

Later deze week volgt nog nieuwe over de carrière modus.

Ik had al geen verwachtingen wat betreft career mode en dat was ook terecht.

Sliders settings wordt verkocht als nieuwe feature en voor de rest echt niets gezien waarvan ik enthousiast word.

Messi heeft een transferwaarde van 48 miljoen en verdient volgens EA 48K p/w. Ofterwijl, transfers en financiën zijn nog steeds complete bullshit.

Sluit ik mij volledig bij aan. Ik had 0,0 verwachtingen en elk jaar ben ik wederom teleurgesteld dat ze het niet kunnen opbrengen om noemenswaardige verbeteringen te introduceren. Laat ik dan de bugs en fouten maar achterwege laten, want het is ronduit lachwekkend dat ze claimen dat de sport authentiek word gepresenteerd…

Meer informatie: EA SPORTS FC 25 | Pitch Notes - Career Mode Deep Dive

Ik moet zeggen dat ik Starting Points wel echt een geweldige toevoeging vind! Wel jammer dat het alleen voor de vijf grootste competities geldt, maar het is een begin. Morale Sweet Spot vind ik een kleine maar goede extra. Ook mooi dat je nu je jeugdscout naar meerdere posities tegelijk kan laten zoeken, maar vooral die introductie van Rush in Youth Academy vind ik een leuk idee. Vrouwenvoetbal wil ik ook wel eens proberen. Lijkt me moeilijker om echt ‘in te komen’ omdat ik er amper spelers van ken, anderzijds is FIFA spelen wel dé manier om ze beter te leren kennen.

@Bundesliga; dat er bij de sliders al presets zijn om realistischere gameplay te hebben vind ik wel een goede. Ook benieuwd wat die AI behaviour juist gaat doen voor gameplay.

Na de deep dive te hebben gelezen moet ik toegeven dat starting points een leuke uitdaging kan bieden. Zeker aan het einde van een seizoen om een bepaald team bijvoorbeeld te redden van degradatie of toch kampioenschap/europees voetbal te behalen. Buiten dat denk ik dat die vernieuwde interviews 0 toevoegen, voelt als een inspiratieloze reskin van het huidige systeem waar je na een paar interviews weet wat je wel/niet kunt zeggen. Las wel ergens dat de intro’s waarbij teams het veld betreden terugkomt?

M.b.t. de sliders, in hoeverre gaat EA dit bijhouden? Ze kunnen al geen eens een realistische atmosfeer in stadions creeëren… Daarnaast wordt er sinds jaar en dag de realistischere gameplay compleet naar de tering geholpen voor onze FUT kiddo’s die niet langs hun tegenstanders kunnen sprinten…

En dan hebben ze het ook nog over team chemistry (één kort zinnetje).

Alsof het uitmaakt in EAFC of je nou met 11 spelers van dezelfde nationaliteit samen speelt die al lang samenspelen of met 11 wildvreemden… :rofl:

Weet nu al dat ik dat 5x5 veel te tijd rovend ga vinden. Verder vrij weinig nieuwe dingen. Pre match is gewoon een bug geweest want zat er voorheen in. Interviews waren al jaren hetzelfde. Ben weer huiverig, ondanks dat ik het toch altijd weer koop

Die opdeling van gameplay in arcade en realistisch duidt er toch net op dat ze zich bewust zijn hiervan en er op inspelen? Eerst zien wat het geeft, maar vind het wel een goede stap.

heb ik nu goed vernomen dat we tot 4 posities kunnen zoeken op een jeugd scout

Wat mij betreft de beste aankondiging van EA FC 25; De Kuip zal eindelijk aanwezig zijn in de game!

3 likes

Dat is niet meer dan een terechte toevoeging idd eindelijk, ik snap niet waarom de kuip zolang op zich heeft laten wachten in dat opzicht

Ziet er wel heel strak uit!

Hebben mensen, hier ideeen en suggesties hoe ik het beste met de afkoopsom van spanje om kan gaan,

Respecteren jullie die regel ongeacht speler
of wel in de ene cattagorie(30+) maar niet bij een ander(hot talent)

In Spanje ben je verplicht een afkoop clausule in het contract op te nemen, dus realistisch om dit toe te passen. In het spel kun je altijd nog onderhandelen nadat een club de clausule heeft betaald.

Hebben we in deze editie van fc meer dan voorheen invloed op onze start instellingen bij careermode.

En zijn klagende spelers weer net zo mild als voor fc24 , ik vond het dit jaar erg lastig iedereen tevreden te houden

Kon middels interviews toch heel makkelijk. De rol die je hen geeft (cruciaal, belangrijk, rotatie) is ook van belang in speel tijd

Ik geloof dat bij een hsv carriere keus Vukovic voor 4 jaar geschorst zal zijn.