- Ik vermaak mij nog met deze FIFA
- 1-2
- 3-4
- 5-6
- 7-8
- 9-10
1 = vermaak mij zeker nog
10= ik verveel mij al op deze FIFA
1 = vermaak mij zeker nog
10= ik verveel mij al op deze FIFA
Ik merk dat ik deze editie het minst speel van allemaal. Normaliter speel ik 3 seizoenen per club en dan heb ik tussen de 3 en 5 clubs.
Nu heb ik een seizoen met Ajax gespeeld en ben ik met live points met United begonnen, op het moment dat Amorim het over nam. Werd uit eindelijk kampioen. Vervolgens win ik de Super cup van Engeland en Europa. Daar gaat mijn interesse.
Beneluxers! Het ondenkbare is gebeurd: ik heb kunnen scoren via een kopbal! Iets wat tijdens een wedstrijd onmogelijk leek, scoren met het hoofd.
Elke voorzet werd altijd gevolgd door een omhaal of directe trap, maar nu zag ik meteen dat het anders was: kopbal bij de eerste paal én binnen!
Zo gek, ik heb daar helemaal geen problemen mee gehad deze editie. Misschien omdat ik met manual controls speel? Dat wil ik meteen ook aan @Spoon0612 aanraden, dat maakt het een pak moeilijker en geeft je misschien weer een uitdaging.
Wat ook wel helpt voor koppen is om eerst het duel aan te gaan met L2 om daarna bij het contact met de bal L2 en R2 ingedrukt te houden.
Eerste vier duels van het seizoen ; Chelsea, Arsenal, Liverpool, Manchester City. Jeetje wat een drama spel zeg.
Ik kwam deze video tegen voor de gamers die een realistische carrière modus willen:
Wellicht is hiermee nog iemand geholpen?
Even duiden:
januari 2025. Twee dagen ver in de transferwindow. Er werd op een speler X , die ook op mijn scoutingslijst staat & ik misschien volgend seizoen wel wil kopen, een bod uitgebracht.
Ik krijg de melding dat ik snel moet reageren of ik de speler mogelijk kwijt speel aan het andere team.
Stel dat ik dit laat gebeuren, dan is de kans groot dat ik in de zomer de melding ga krijgen wanneer ik hem probeer bij z’n nieuwe club los te weken, dat speler X nog maar net veranderd is & niet te koop is?
Mijn vraag: is dit nog zo of kan ik hem binnen 6 maand toch benaderen? Want nu past hij nog niet in m’n plannen …
Tussentijds kun je al iemand aankopen, ondanks dat de transfermarkt gesloten is. In jou geval zal hij dus voor de andere club gaan kiezen waarschijnlijk omdat bij jou de transfer window nog open is, gaat het om een directe transfer.
Wat je wel kan doen is de onderhandelingen starten. Eruit komen met de club en vervolgens de speler in de onderhandelingen met hem afwijzen. Dan is het aanbod van die andere club van tafel. Vervolgens zou je per 1 februari wel al de transfer kunnen rondmaken zodat hij na het seizoen, in de zomer bij je team aansluit.
Da’s slim gezien! Maar maak ik dan op 1 februari weer kans om te onderhandelen met de speler, als ik hem al zo afgewezen heb? ![]()
Volgens mij kan je een week na de afwijzing weer een nieuwe aanbieding doen.
Ga dat dan eens proberen! Bedankt voor de hulp, hombres!
Speel net mijn meest bizarre wedstrijd ooit. 1-2 voor bij rust in het Parc de Princes stadion tegen PSG. De Franse kwamen op voorsprong uit hun enige schot op doel in de eerste helft. Na rust staat het binnen twee aanvallen 3-2, ik maak weer 3-3 uit een vrije trap. Vervolgens word het 4-3, 5-3, 5-4 en uit eindelijk ga ik er met 7-4 af.
PSG heeft 8 schoten op doel, waarvan 1 rebound. 3 ballen strak naast de paal. 3 steekballen waar mijn backs gewoon stil staan en je met je cv niet meer kan knijpen. Onana die bij 3 tegendoelpunten aan de grond genageld blijft. Sowieso ben ik klaar met Onana. Nooit een bal klem en geen echte punten pakker. (Tot dat je tegen hem speelt dan is het prime Buffon, van de Sar en de Gea in 2).
Ik heb nu toch een half vreemde strafschop te pakken, de cpu pakt mijn corner, maar de keeper schiet bij de uit trap tegen de hand van zijn eigen verdediger aan en de scheidsrechter geeft de strafschop
Is zoiets bij iemand ook wel eens zo gegaan?
Nee. Ergens mooi, dat je zo’n maffe, unieke situatie meemaakt.
Op zulke momenten denk ik: was de echte scheids iets meer als een AI-bot - Hands is altijd hands: geen discussie. Aangeschoten niet, handen dichtbij het lijf niet. Bal op de hand of onderarm is altijd hands. En ja, dat betekent dat de tegenstander de hand van de verdediger zal opzoeken, net zoals we nu al de benen opzoeken om een ingooi of corner te versieren. Dat wordt dan onderdeel van het spel, so be it.
Ik neig momenteel om FIFA23 te gaan spelen, het menu in EAFC25 staat me steeds meer tegen. Daarom ben ik verder gegaan met m’n carrière met Lens en Marcelo Bielsa. Hebben meerdere hier last van om maar geen carrière vast te houden met EAFC25?
Funny. Ik heb juist het tegenovergestelde.
Met het uitgebreide menu ben je juist sneller geneigd, alles wat beter in de gaten te houden als manager in een manager career. Vroeger met dat hap-slik-weg menu ging ik vaak te snel van wedstrijd naar wedstrijd, nu telt ook wat er tussen de wedstrijden gebeurt.
Dat is wel een toegevoegde waarde, alleen het menu is zo onoverzichtelijk en donker dat het niet echt uitnodigt voor mij persoonlijk. Ik ga het dan nog een keer proberen op eafc 25. ![]()
Ik ben het me je eens hoor @DavinEland . Verschrikkelijk menu, en daarnaast ook nog eens donker ja.
Ik heb er in het begin ook heel veel moeite mee gehad, maar inmiddels kan ik er doorheen kijken.
Ik kan niet begrijpen dat je anno 2025 zo’n menu kunt produceren.
Kijk naar FIFA 12,13 en 16. Lekker licht en open menu’s . Daarnaast ook nog eens simpel, máár goed.
Ik snap soms EA écht niet, maar goed…
Uberhaupt waar bepaalde onderdelen zich bevinden in de menu’s en hoe meldingen etc. lopen is al bizar, haha.