Dat heb ik ook ervaren. Ik heb aangeleerd bij dit spel te tackelen, meer vanaf de zijkant dan frontaal of in de rug.
Voor de rest heeft het vaak te maken met de enorme verschillen tussen de aanvallers met veel snelheid en acceleratie en de veelal logge verdedigers.
Wat ook niet helpt is dat hoe smal je ook de verdedigingslinie maakt, het gat tussen de twee centrale verdedigers altijd aanmerkelijk blijft. Of je moet met 3 of 5 verdedigers spelen, of met een inzakkende controlerende middenvelder zodat twee verdedigers drie worden, of je moet met een ontzettend hoge lijn spelen met falsebacks.
Ik zou willen dat het verbeterd wordt in de volgende versie van het spel. Ook vind ik dat het qua overtredingen en scheidsrechters wat echter mag, meer tackles, meer onderbrekingen, kaarten voor onsportief of provocerend gedrag: dat soort dingen. Het voelt op dit moment te soepel en te netjes.
Soms twijfel ik of de scheids rood op zak heeft, dan word ik van achter gemaaid, en dan word het afgedaan met geel, terwijl ik geblesseerd ben, en mijn man eraf moet; maar het contact voelt en ziet als rood maar word niet als dusdanig beoordeeld
Jongens, ik blijf sukkelen met de camera. Ik zit meer in het menu om nog maar eens een aanpassing te doen dan dat ik effectief speel, en ik word er gek van. Merken jullie trouwens ook dat een andere camerastandpunt echt een enorm verschil geeft in gameplay en zelfs responsiveness?
Na maanden EA FC in de kast te hebben laten liggen wil ik graag weer starten. Ik ben alleen op zoek naar de sliders die het meeste speelplezier kunnen geven.
Welke sliders gebruiken jullie om het spel niet te traag te laten worden, maar wel genoeg uitdaging en realisme kan brengen? Simulation-sliders vind ik te traag en verveelt snel. De reguliere sliders vind ik onrealistisch met korfbaluitslagen
Ik speel het liefst potjes van zo’n 5-6 min per helft en normaal het niveau op legendarisch/ultiem
Ik gebruik sinds jaar en dag de Operation Sports (OS) Silders als basis. Soms is het meteen goed, soms werk ik het nog een beetje bij.
Ik speel 9-10 minuten per helft en voer meestal de foutenmarge van passing, schieten en aanname (first contact) zoveel mogelijk op. Op die manier, als je een helft daadwerkelijk in controle bent van een wedstrijd weet je dat je ook echt goed bezig bent.
Ik heb de laatste tijd de sliders gebruikt van een Youtuber genaamd Lambzy. Die speelt zijn wedstrijden met manual controls en langere helften, maar heeft ook sliders die je kan gebruiken voor kortere helften en met assisted controls. Werkte voor mij goed, alleen heb ik toevallig net een potje 6-4 verloren en mijn verdediging was gatenkaas, dus ik ga ook weer op zoek naar andere sliders
Jullie nog tips hoe ik ALG’s kan laten groeien in CM? Ik heb bijv. bij Barça alle mogelijke trainers aangenomen, allen 5*, goede verdeling. Een Cubarsi, wie toch een potentie van 90 heeft, speelt continue in de basis, groeit nauwelijks. Jongens als hij, Casado, Bernal, Font, etc. zijn nauwelijks beter geworden.
Live starting points.
Ik dacht ik probeer het maar eens, transfers en uitslagen zijn up-to-date, wat kan er mis mee zijn.
Ik start met Ipswich Town, doelstellingen bestuur zijn niet echt realistisch, want deze zijn, eindig in de middenmoot.
Nu staan ze 17de, dus begin er maar aan!
Eerste wedstrijd is tegen seizoensrevelatie Nottingham Forest dus direct een serieuze test.
Uitslag 1-3.
Realistisch, dat wel!
Kom ik na de persconferentie te weten dat ik dan ook direct ontslagen word,…
Ik heb gisteren de sliders van Lambzy geprobeerd. Deze ochtend heb ik de sliders van Careermodeking gebruikt en ook de controller-settings o.a. veranderd naar competitief. Met Liverpool een wedstrijd op Anfield gespeeld tegen Leicester met 2-1 gewonnen en uit tegen Real Madrid kansloos met 2-0 verloren.
Deze middag een ploeg verzinnen om een CM mee te starten!
Ben een CM gestart met Coventry City en de sliders bevallen mij zeer goed. Speel nu rond de 5 minuten per helft. Maar denk dat je deze ook wel voor langere wedstrijden kan gebruiken
Wat ik ook weleens doe is gewoon een gemiddelde trekken van een drie- tot vijftal van die sliders.
Of juist de meest extreme: ik bedoel, zoals je op EA het spel over en weer ziet gaan, is altijd sneller dan de werkelijkheid, dus sprint-, pass- en schotsnelheden altijd zo laag mogelijk. Korfbalscores vermijden dus keeper en dekking zo hoog mogelijk en linies zo dicht mogelijk op elkaar en eerste balcontact gaat bij mij op 90 of hoger (of, bijna altijd fout). Nou, dan leg je een vijftal sliders naast elkaar en kies je of de gemiddelde of de meest extreme waarde van die groep.
Maar dat is alleen als je houdt van het spelen van lange helften: 10-15 minuten.
Heeft iemand toevallig sinds de laatste update ook last van haperingen tijdens het spelen? Meestal na een minuut of 10… En iemand een idee hoe je 't oplost?
Ik speel op PC. Vooraf had ik geen problemen.