EA SPORTS FC 25 - Algemeen

Line width 25-30 (sliders) doet meestal de truc

1 like

Kopen jullie soms een beloftevolle, jonge speler om hem meteen uit te lenen?

Zo ja, hoe reageert die speler vaak op zo’n transactie?

Af en toe gedaan. Meestal ziet de speler het positief in

1 like

Tijdens wedstrijden kun je via D pad kiezen voor andere tactiek. (Voorheen defensief, ultra defensief enz) kun je deze aanpassen? Want ik wil graag 4-3-3 spelen terwijl mijn opstelling 4231 is. Ipv 3-5-2 of 5-4-1 die er standaard staat.

Heeft het in carrière modus nut om die jeugdtornooien effectief te spelen?

Ik speel die eigenlijk nooit maar gaan spelers hier sneller door vooruit of is dit niet het geval?

@Aron1997 Door een jeugdspeler te spelen, ontwikkelt deze zich ietsje sneller en gaat bovendien de potentie omhoog.

Daarom is het van belang je jeugdteam niet al te groot te maken, want dan krijg je te maken met óf teveel afwisseling (niemand ontwikkelt zich duidelijk), of je gebruikt een vaste groep (alleen een handvol ontwikkelt zich, de rest niet of nauwelijks).

1 like

Ik vind dat deze editie keepers regelmatig de bal lossen. Is dit een algemeen probleem of is dit door een bepaalde stat die niet goed is bij mijn keeper?

Met die reden heb ik Onana verkocht bij Man Utd. Je eigen doelman pareert ballen maar klem vast zit er zelden tussen. Zelfs als deze recht op de doelman afkomen.

Denk een fifa ding, zelfde als dat mijn beide cv dramatisch reageren op een actie van hun centrale aanvaller

1 like

Van de keeper word ik 2 spellen al stapel gek, stomme over tikken met de onlogische vuist,
of de contra duik naar de lange hoek om het schot op de benen te nemen in de korte hoek waar hij gewoon had kunnen klemmen als hij je juiste actie had gedaan,

Maar het helpt ook niet als jij je centrum verdediger in positie probeert te brengen en hij eerst nog een stap vooruit zet

1 like

Of speler selecteren (dicht bij de bal) vervolgens bestuur je de linksback terwijl je de rcv wilde besturen. Heel de laatste lijn open. Dat zijn echt 90% van mijn tegendoelpunten

Ja dat, of je derde middenvelder(r/l) die tussen je controleur en de naar 10 geschoven middenvelder de ene kant overbevolkt terwijl hij op zijn eigen kant beter had kunnen blijven

Vind de laatste linie echt altijd apathisch reageren. Als je ze niet zelf bestuurd doen ze niks, het spel gaat te snel om 3 spelers te sturen.

Ik had graag een manager carrière gestart met Standard met Witsel als coach. Maar waar ik hem ook als speler zet en laat stoppen het lukt me niet om Standard te kunnen kiezen? Iemand een idee hoe?

Misschien eens proberen om wel in de Belgische competitie te starten en dan even wat testen met simuleren tm een oktober/november. Ik kreeg Zidane zodoende via een Franse club in oktober al bij Marseille.

Oh dat is trouwens ook iets wat mij niet lukt? Als ik deze editie met een legend op pensioen ga stopt de carrière?

Ik hoop boven alles op een terugkeer van de vrije vorm tactieken: in vorige games waren er niet alleen vooropgezette tactieken, maar kon je ook spelers individueel schuiven: ik hanteerde vaak van die ongewone tactieken (de centrumverdedigers stonden op papier als twee defensieve middenvelders; wél een links- maar géén rechtsback, want die stond rechtshalf; centrum spits stond meer naar links, zodat de schaduwspits over rechts de zestienmeter in kon komen; dat soort dingen), maar dat kan in deze game helaas niet. Dat zou ik graag zien terugkeren.

1 like

Had je mijn uitleg bovenstaand al bekeken? Kan best zijn dat het inmiddels is aangepast, maar dat zou ook weer wat raar zijn. Het is immers gewoon een spelers-CM.

1 like

Als je nu je back als full back zet staat hij in principe op het middenveld. Als je naar tactiek gaat en ‘zonder bal’ bekijkt, kun je zien hoe je elftal staat.

Merk bijvoorbeeld dat als je op de counter speelt je spelers juist tussen de linie’s bewegen. Bij tiki taka al een stuk minder.

1 like

Hoeveel transfers doen jullie Max per seizoen om een carrière realistisch te houden? Bijvoorbeeld een RTG carrière met Hertha Berlijn?

Probeer niet meer dan 5 te doen per window. Meestal merk ik dat bij 3 of 4 seizoenen bijna je hele selectie veranderd is. Al moet ik zeggen dat met Hsv er nog wel ‘originals’ zijn in seizoen 4.

Meestal laat ik succesvolle spelers ook gaan na 2 seizoenen. Want je topscorer lang behouden is nooit realistisch

1 like