EA SPORTS FC 25 - Speler Gezocht

Zoek jij hulp bij het aantrekken van spelers? Gebruik dit topic.

Ik zoek voor een Ajax carriere die ik ga opstarten in FC25 een realistische en creatieve speler voor de linksbuiten (rechtsbenig) en eventueel ook beschikbaar als creatieve CAM. Nu Bergwijn weg is, is Godts de enige pure linksbuiten en ik zie het niet zitten om te experimenteren met bijvoorbeeld een Akpom, Wijndal of Baas als linksbuiten, namen die de afgelopen weken in de media werden genoemd. Daarnaast acht ik Van Axel Dongen en Banel nog niet rijp genoeg om meer minuten te maken bij Ajax. Belangrijk is dat deze speler de ontwikkeling en speeltijd van Godts niet in de weg zit maar bij een eventuele blessure of om Godts rust te geven er wel meteen kan staan. Zelf zat ik te denken aan de volgende spelersprofielen:

• een Nederlandse en/of oud Eredivisiespeler.
  • een speler huren van een Europese topclub
  • een (jonge) speler uit Zuid-Amerika, Scandinavië of Oost-Europa die op termijn de vaste rechtsbuiten moet worden van Ajax als opvolger van Berghuis/Traoré. Deze hoeft niet per se als CAM te kunnen spelen, maar wel op beide vleugels uit de voeten kunnen

Ik hoor graag als jullie mooie namen weten of andere ideeen hebben over spelers(profielen) die in dit plaatje passen

1 like

Karl Jesper Karlsson huren van Bolonga. Zover ik weet is hij niet ingeschreven voor CL bij de club. Kent de Eredivisie goed van AZ.

Ajax is zelf bezig geweest deze transferzomer om Mike Tresor van Burnley/ Kamaldeen Sulemana van Southampten proberen te huren, dus ook realistische opties.

1 like

Voor Lille ben ik op zoek naar aanvallende versterking. De basis staat er wel, maar qua invallers zit het krap. Ik mis ook lengte om in een slotfase iets te forceren. Anderzijds is er ook ruimte voor een cam, waarbij ik Gomes dan een rij achteruit schuif. Iemand die in beide profielen past zou handig zijn, maar twee spelers mag ook. Ik speel in 4231.

Mogelijk Daniel Felipe Ruiz of Gustavo Sá?

1 like

CAM: Gedson Fernandes ( Besiktas) , Diop ( Nice) of Konstantelias ( PAOK)
SP: Ioannidis ( Panathinaikos) , Bonny ( Parma) of Fila ( Slavia Praag)

1 like

Als ik Owuso-Oduro wil, zit die in no time bij (fake) inter :thinking:

Grappig feitje, ik ken zijn moeder

Kan het kloppen dat veel transfers nog niet actueel zijn? Dit weerhoud mij vooralsnog te starten met bijvoorbeeld Ajax (Klaassen) dit was voor mij de reden om te starten met Man Utd. Hier de 1e transferperiode uitgezet en tijdens de 1e wedstrijd tegen City staat daar Rabiot in de basis… Deze is volgens de laatste update nog transfervrij. Wanneer verwachten jullie met echte up to date selecties te kunnen spelen?

Is Sancet (Athletic Bilbao) een realistische optie om als een soort hangende spits te spelen bij Barcelona (zoals Havertz bij Arsenal)? Ik ben aan het overwegen om Lewandowski na 1 seizoen (misschien 2) te lozen en zoek dus een vervanger.

Liefst dus een speler met lengte, die zowel als targetman als meevoetballende spits kan fungeren. Spaans is mooi meegenomen. En liefst iemand die direct in de basis kan.
Ik dacht ook aan Gabri Veiga of Marc Guiu maar daar is nog wat werk aan.

1 like

Dan inderdaad Sancet.
Anders wellicht de Ketelaere of Hlozek

1 like

@JohnColtrane, volgens mij zoeken we naar exact hetzelfde type spits voor Barcelona. In mijn carrière heb ik ervoor gekozen om Lamine Yamal en Nico Williams te herenigen, waardoor de zoektocht naar een complementaire spits is gestart. Dacht zelf aan een ‘type Ibrahimovic’: lang, sterk, technisch vaardig, in staat om uit te zakken en als aanspeelpunt te fungeren. Die zoektocht is lastiger dan gedacht, maar ben vooralsnog met de volgende namen gekomen:

• Benjamin Sesko (RB Leipzig);
  • Alexander Isak (Newcastle United);
  • Viktor Gyökeres (Sporting CP).

Mocht je het criterium van een aanspeelpunt loslaten, dan kan je zelfs uitkomen bij spelers als Xavi Simons (RB Leipzig), Lautaro Martínez (Internazionale) of Paulo Dybala (AS Roma).

@JohnColtrane @Joostvans

Ik ben zelf ook dichtbij het einde van S1 beland en ben net als Joost van plan om Iñaki Williams te halen op links. Ik twijfel echter of ik überhaupt een spits wil halen. Lewandoswki scoort er nog op los, ondanks dat zijn rating omlaag aan het gaan is en het is nog maar de vraag of er überhaupt genoeg geld is voor 2 grote aankopen.

Buiten de door Joost genoemde namen dacht ik ook nog aan Victor Osimhen. Napoli heeft een afkoopclausule van €75.000.000 opgenomen in zijn contract na hem aan Galatasaray te verhuren en bij zijn tijdelijke club speelt hij in een opvallend dienbare rol met 2 goals en 4 assists in 4 wedstrijden. Het voornaamste probleem met hem is echter dat hij in het spel duurder is dan Gyökeres en Sesko, wat in het echt natuurlijk niet het geval is en het is dus nog maar de vraag of ik hem kan betalen, maar IRL is die juist wel betaalbaarder dan de andere twee namen.

Een andere naam die ik ook onlangs aan mijn verlanglijst heb toegevoegd is Samu Omorodion. Hij lijkt de toekomstige spits van het Spaanse nationale elftal en dan heb ik de ‘front 3’ van Spanje voor mij spelen, maar in het spel is zijn overall en potentie een stuk minder en ook als back-up is hij geen optie, omdat ik Vitor Roque nog een kans wil gunnen.

1 like

@Imparator, blijf zelf steeds in dezelfde richting denken als ik een spits probeer te vinden die complementair is aan Lamine Yamal en Nico Williams. Álvaro Morata leek op het Europees Kampioenschap een perfecte match, waardoor ik steeds bij lange, sterke en technische spitsen uitkom. Zlatan Ibrahimovic was volgens mij het ideale profiel geweest, maar dat soort spitsen zijn ontzettend zeldzaam.

Waarschijnlijk ga ik zelf in de eerste seizoenen nog door met Robert Lewandowski, en geef spelers als Ansu Fati en Vitor Roque een kans in de spits. Blijf zelf trouwens ook Xavi Simons (RB Leipzig) een intrigerende speler vinden om naar Barcelona te halen, maar denk dat de voorhoede meer behoefte heeft aan een aanspeelpunt voorin. Benjamin Sesko (RB Leipzig) is misschien mijn persoonlijke favoriet, maar heb ook weer geen zin om met Olmo, Simons en Sesko drie (ex-)spelers van RB Leipzig rond te hebben lopen.

1 like

Is mammedashvilli nu slacchtoffer van de cpu instelling? bij liverpool, bij aanvang seizoen 2 of is toch de oudere Allison goedkoper

Ik snap er helemaal niets van.

Cpu zal op basis van rating de hoogste keeper kiezen, maakt dat dat de ander voor onder zijn waarde wegens reserve rol gekocht zou kunnen worden, dat was mijn opvatting, maar blijkt in praktijk toch tegen te vallen

Opstellingen van de AI zijn weer als vanouds. Derde doelman van West Ham op doel. Kudus reserve enz enz.

Ja inderdaad, ik had bij een andere engelse club ook de 2e of 3e keus op het doel staan

@Imparator @Joostvans
En wat vinden jullie van Sancet? Of is dat te weinig een echte spits?