Vind het zeker geen verkeerde optie. Is niet de typische valse 9, maar zou wel wat broodnodige power toevoegen aan het aanval en middenveld.
Oihan Sancet heeft nog een contract tot medio 2032 bij Athletic Club en zal waarschijnlijk alleen haalbaar zijn als zijn clausule van tachtig miljoen euro op tafel komt te liggen. Realistisch is zijn komst misschien niet, maar begrijp wel waarom je zoekt naar een speler zoals hij. Zoek je naar een valse spits met scorend vermogen, dan begrijp ik dat je bij hem uitkomt. Zoek je naar een realistische versterking, dan zou ik hem overslaan.
Begonnen met Spurs.
Voor de komende transferperiode ga ik geen aankopen doen. De selectie is al vrij aardig.
Ik zit alleen met mijn middenveld. Maddison op 10.
Erachter Bentancur en Gray.
Back ups zijn Bissouma en Sarr.
Ik wil in de winter of volgend seizoen een topper halen op het middenveld.
Heb namen in gedachten, maar hoor graag van jullie of het realistisch is:
- Locatelli
- Reijnders
- Zubimendi
- Kokcu
- Florentino
Ik zoek voor Chelsea een realistische concurrent voor Nicolas Jackson. Het liefst met een real face.
Ik antwoord nu puur op realisme, niet kijkende naar real face:
- Gyokeres ( Sporting CP)
- Brobbey ( Ajax)
Wellicht Jonathan David van Lille?
Victor Osimhen, Samu Omorodion, Jonathan David en Ivan Toney zijn de namen waar ze de afgelopen 3-4 maanden aan gelinkt zijn. Ik zag ook wat geruchten over Christantus Uche, maar die lijkt me nog verre van klaar voor zo een stap.
Zelf ben ik van plan om ook vanavond te beginnen met Chelsea en zal waarschijnlijk voor Osimhen gaan, maar ik ben dan ook echt een fan van hem.
Geef je Bergvall nog speel minuten? Ik zet ook vaak Kulusevski op 10 als Maddison na een uur er doorheen zit met mijn full gassfussball
Bergvall heb ik verhuurd.
Kulevski staat bij mij wissel en laat ik inderdaad vaak invallen, hetzij het op 10. Hetzij het op RW.
Osimhen is heel seizoen 1 verhuurd aan Gala.
Benieuwd hoe je dat aanpakt
Voor seizoen 1 heb je wel genoeg opties en anders voor het starten van de carrière aanpassen of gewoon met Galatasaray beginnen en met Icardi en Osimhen de Süper Lig aan flarden schieten😍
De aanhoudende doorstroom van middenvelders uit La Masía naar het eerste elftal doet me twijfelen aan de transfervrije komst van Joshua Kimmich (Bayern München). Speelminuten op het middenveld worden steeds onwaarschijnlijker, waardoor het steeds logischer lijkt om een aanvallend ingestelde vleugelverdediger aan te trekken. De vraag is echter: welke spelers zijn in staat om die rol te vervullen in de basiself van Barcelona?
Frimpong wordt veelvuldig genoemd bij Barça, zal een directe versterking zijn voor de basiself. Dan zou je afhankelijk van de wedstrijd kunnen afwegen of je met Koundé of Frimpong speelt.
Zelf heb ik Vanderson (Monaco) en Tiago Santos (Lille) op m’n short list staan voor de rechtsback-positie
In m’n CM ben ik op zoek naar een potentiële opvolger van Lewa. Haaland is voor S2 nog onrealistisch, ondanks dat Laporta hem als toptarget heeft.
Ik zit zelf te denken aan de volgende namen:
- Gabriel Jesus
- Darwin Nunez
- Brian Brobbey; als stand-in in eerste instantie
- Lautaro Martinez
- Gyokeres (Sporting)
- Benjamin Sesko (RB Leipzig)
Ik neig persoonlijk het meest naar Gyokeres of Sesko als potentiële doelpuntenmachines voorafgaand aan een eventueel Pré-Haaland-tijdperk
Voor komend weekend wil ik denk ik een nieuwe CM starten. Neig naar HSV of Sevilla opbouwen. Wil met Barça nog even wachten tot de spelers wat verder geüpgraded zijn. Hebben jullie spelers (of coach) suggesties voor de beide teams? Mag vanaf S1 zijn, maar ook S2/3 als Sevilla meer geld zou hebben en HSV in de Bundesliga uitkomt. Zoek een beetje een combi van oude bekenden, talenten en goede spelers onder de radar.
Keek voor Sevilla bijvoorbeeld naar Marmol, De Gea, James en Reguilon, naast natuurlijk de diverse Spaanse talenten.
Voor HSV wil ik een wat Noord-Europese focus, met Duitsland, Nederland en de Scandinavische landen. Dacht bijvoorbeeld aan Sem Steijn van Twente, Kitolano, Serdar, Tresoldi en best wat opties voor keepers: Unnerstal, Olij, Nubel, Ortega, Urbig. En in S2/3 misschien Moukoko.
HSV zou ik doen. Misschien wel mijn favoriete club in Duitsland. Wel eens het stadion bezocht, maar een wedstrijd staat nog zeker op mijn lijst.
Wat betreft aankopen: inderdaad rondkijken in Noord Europa en landen als Polen, Oostenrijk en Zwitserland. Tevens de Balkan kan ook.
Voor in S1 Steijn halen of een Olij acht ik niet realistisch. Wellicht in S2 of S3 als je een vaste Bundesliga club bent, is dat realistisch.
Sevilla ook zeker een optie. Moet heel veel aan gebeuren. Overigens is de Gea net sinds augustus 2024 bij Fiorentina, dus die kan je niet halen in S1.
@robin-vg, volgens mij lopen we daarmee tegen de grootste uitdagingen aan met de huidige selectie van Barcelona; een rechtervleugelverdediger en een opvolger van Robert Lewandowski.
Jeremie Frimpong (Bayer Leverkusen) is een goede suggestie, maar is in mijn ogen vrij ééndimensionaal (in de zin dat hij alleen in een specifieke rol volledig tot zijn recht komt). Denk dat een completere speler misschien beter tot zijn recht komt bij Barcelona. Neem de rol van Rico Lewis (Manchester City) onder Pep Guardiola; binnen door ‘underlappen’, buiten om ‘overlappen’ of zelfs als extra middenvelder. Tiago Santos (LOSC Lille) lijkt me daarom een interessante speler. Pedro Porro (Tottenham Hotspur) zou dat bijvoorbeeld ook kunnen. Heb je nog meer suggesties?
Wat betreft de opvolger van Robert Lewandowski, daarvan zou ik me afvragen of je al in het tweede seizoen al een vervanger zou moeten halen. Wacht je nog wat langer, dan wordt de komst van Erling Haaland misschien realistischer. Zelf neig ik als voornaamste alternatieven naar Benjamin Sesko (RB Leipzig), Lautaro Martínez (Internazionale), Alexander Isak (Newcastle United), Mathys Tel (Bayern München) of Dusan Vlahovic (Juventus).
Misschien komt die nog tekort voor het basis elf van Barcelona, maar Arnau Martínez zou ook nog een interessante optie kunnen zijn.
Namen die mij nu zo te binnen schieten als rechtsback:
- Arnau Martinez (Girona); betreft toch een groot Spaans talent met veel potentie.
- Anderzijds vindt ik Geertruida ook een interessante optie. Denk dat hij bij Leipzig nog niet zijn plafond heeft gehaald en kan zowel als CV, RVV als C(V)M spelen. Wellicht een optie vanaf 2026.
- Mazraoui blijf ik toch ook nog een geschikte Barça-speler als hij z’n Ajax-vorm uit 2018/‘19 weet te halen.
- João Cancelo; al acht ik de kans niet realistisch dat hij terugkeert.
Vind Pedro Porro niet balvaardig genoeg voor Barça denk ik.
Ja eens @josolympia. Aankoopsuggesties ook gebaseerd op S1 t/m 3.Overigens wel aanrader om een wedstrijd in dat stadion mee te pakken. Erg mooie sfeer.
@Erreala, in de afgelopen edities heb ik al meermaals Arnau Martínez (Girona) naar Barcelona gehaald. Eerlijk gezegd geen behoefte om dat nogmaals te doen. Absoluut een goede suggestie trouwens!
@robin-vg, interessant. João Cancelo (Al Hilal) blijft natuurlijk interessant, maar denk inderdaad dat zijn terugkeer niet erg realistisch is. Lutsharel Geertruida (RB Leipzig) lijkt me qua profiel relatief soortgelijk aan Jules Koundé, terwijl ik zoek naar een echte vleugelverdediger. Noussair Mazraoui (Manchester United) is interessant, maar vraag me af of hij het niveau heeft om in de basiself van Barcelona te spelen.
@Begiristain, daar kan ik me in vinden. De uitdaging is echter: vleugelverdedigers die wél balvaardig genoeg zijn voor Barça zijn schaars. Zijn er nog andere namen die je te binnen schieten?