Ja lastig. Zou denk ik inderdaad voor een snellere back met diepgang gaan, omdat je met Koundé en eventueel Araujo prima uit de voeten kunt als je meer stabiliteit nodig hebt. Persoonlijk zou ik denk ik gewoon Hector Fort proberen, gezien je met de anderen reeds volwassen kwaliteit hebt.
@Begiristain, Héctor Fort lijkt me op langere termijn zeker een speler om rekening mee te houden. Het probleem is alleen dat hij op eenzelfde manier als Koundé en Araujo redelijk defensief is ingesteld voor een vleugelverdediger. Een snellere back met diepgang lijkt me inderdaad geen overbodige luxe, zeker omdat Koundé en Araujo zich dan op hun posities in het centrum kunnen richten.
Wat betreft versterkingen voor HSV en Sevilla, dan denk ik dat je moet gaan zoeken naar jongere spelers die het niveau omhoog kunnen tillen tot een stabiele subtopper. Nelson Weiper (FSV Mainz 05), Can Uzun (Eintracht Frankfurt) en Dennis Seimen (VfB Stuttgart) lijken me bijvoorbeeld versterkingen voor HSV. In het geval van Sevilla zou ik inderdaad gaan voor de lijn die Monchi in voorgaande jaren heeft aangehouden: jonge talenten of spelers die net tekort zijn gekomen voor de wereldtop. Lastig om specifieke spelers te bestempelen, maar uit de volgende namen kan je denk ik wel opmaken in welke richting je zou kunnen denken. Joan García (Espanyol), Rodrigo Riquelme (Atlético Madrid), Pepelu (Valencia CF) of Alberto Moleiro (UD Las Palmas). Denk dat je vooral moet zoeken naar talentvolle spelers uit de middenmoot van de Ligue 1, La Liga of Serie A. En die zijn er gelukkig meer dan genoeg.
Ik volg amper het Duitse voetbal, dus een coach voor HSV laat ik aan anderen over.
Spaans voetbal daarentegen, Sevilla dus: een coach. Dacht aan namen (categorie oud/exspelers voor eventueel s2?) zoals Sergio Ramos, Rakitic, Navas, Kanouté, …?
Of namen van hedendaagse coaches: Bielsa, Rudi Garcia, Quique Setién, Rafa Benitéz, Van Bommel, Sarri, …
Dacht ook aan oud-speler Simeone, maar als hij als Atleti ooit verlaat, zal hij nooit een andere club in Spanje coachen. Maar in “jouw universum” kan dat misschien wel.
Wat dacht je van Ferdi Kadıoğlu speelde tot vrij kort vaak als soort Inverted Wingback vanaf links voor het Turkse NT en Fenerbahçe, maar wordt nu bij Brighton meermaals vanaf rechts gebruikt. Hij past ook in het profiel wat jij zoekt aangezien hij destijds doorbrak als aanvallende middenvelder bij N.E.C.
Een andere (Turkse) optie is Barış Alper Yılmaz die nog aanvallender is ingesteld dan zijn landsgenoot en eigenlijk voornamelijk echt als winger gebruikt wordt, maar afgelopen weekend speelde hij weer op beide backposities.
Tino Livramento van Newcastle lijkt me ook nog een interessante optie, al zie ik een Engelsman bij Barça nog steeds niet snel gebeuren.
Bedankt mannen! Grappig, ik had Rakitic ook in m’n hoofd, maar dan voor HSV. Hij heeft een Bundesliga verleden en voor Sevilla dacht ik dan aan Navas inderdaad. Las online dat hij tevens UEFA opleidingen doet. Namen waar ik zelf nog aan dacht als je een speler met een face zou willen gebruiken: Vertonghen, Neuer of Alaba (gaan geruchten dat hij niet echt terugkomt). Van Nistelrooy zat ik ook aan te denken inderdaad. Mogelijk dat ik gewoon voor een naam ga en dat namaak.
Zit er veel verschil tussen of je vanuit spelerscarrière naar managerscarrière gaat of direct als manager start? Zag laatst met Zidane dat ik bepaalde zaken niet kon aanpassen, maar nu ik even scrolde door de instellingen bij aanvang van een managerscarrière lijkt het niet al te spannend wat je mist.
Ik ben gestart met Thomas Frank, Brentford. Gesimuleerd tot halverwege november en gekeken welke vacatures er waren. Gesolliciteerd en eind november aangenomen bij Man U dat op een 6e plaatst stond.
Een mooie uitdaging en tijd om te renoveren. Er wordt gekeken naar in eerste instantie Engelse spelers. Evans en Heaton zijn bezig met hun laatste seizoen en stoppen.
Transferlijst
Lindelof, Malaica, Eriksen en Antony
Mogen weg bij goed bod (in de zomer)
Onana, Martinez, Casemiro, Ugarte en Fernandes
Als eerste kijk ik naar spelers van mijn oude club Brentford, Ajer (als backup CV) en Mbeumo staan op de lijst om mee te gaan.
Gordon (Newcastle) wil ik graag aantrekken na een vertrek van Anthony. Ferguson (Bologna) staat op de lijst als extra middenvelder.
Hieronder nog een schaduwlijst, spelers die in aanmerking komen na een aantal verkopen.
McTominay zou op termijn m.i. wel een realistische aankoop zijn. Zowel Ten Hag als de speler zelf wilden niet dat hij zou vertrekken, alleen moést United verkopen i.v.m. de Financial Fair Play.
@josemourinho ik vind de lijst over het algemeen realistisch, alleen inderdaad Thuram inderdaad niet.
@Erreala, in mijn carrière zou ik graag een ‘overlappende’ vleugelverdediger en een ‘valse’ vleugelverdediger willen hebben per positie. Met Alejandro Balde op de linkerflank denk ik dat een meer verdedigend ingestelde verdediger beter zou passen. Als Grimaldo nou eens rechtsbenig zou zijn… Dan was hij de ideale complementaire verdediger aan Jules Koundé en Héctor Fort.
@JohnColtrane, goede suggestie. Voeg ik toe aan de scoutingslijst!
@Imparator, qua profiel lijkt Ferdi Kadıoğlu nagenoeg perfect. Ik vraag me alleen af of hij het niveau heeft om die rol in de basiself van Barcelona te vervullen, in zijn eerste wedstrijden in de Premier League heeft hij namelijk geen indruk weten te maken.
Ik vond hem zelf tegen the Spurs en Wolves best wel goed, maar verdedigend is hij wel een aantal klasses minder dan Koundé (en ook meerdere andere namen die hier genoemd zijn).
@Imparator, dat hoeft in principe geen probleem te zijn. Op het moment dat de wedstrijd vraagt om een defensief ingestelde vleugelverdediger, dan speelt Jules Koundé, Eric García of Héctor Fort op die positie. Begin trouwens zelf steeds meer te neigen naar Pedro Porro (Tottenham Hotspur) als voornaamste alternatief voor Joshua Kimmich (Bayern München). Op technisch vlak zijn er wellicht verbeterpunten, maar er zijn weinig spelers met een dusdanig compleet profiel als hij. Onder Ange Postecoglou speelt hij als valse vleugelverdediger, onder Ruben Amorim was hij een ‘overlappende’ vleugelverdediger. Moet nog werken aan zijn samenwerking met Lamine Yamal, maar qua profiel komt hij behoorlijk in de buurt.
@Joostvans
Ik speel vaak met Porro en ik moet zeggen dat hij enorm makkelijk speelt als aanvallende vleugelverdediger. Hij geeft makkelijk assists en scoort ook al eens een doelpunt. 't Is nu niet direct een snelheidstrein, maar fysiek staat hij ook wel zijn mannetje. En z’n hoge uithoudingsvermogen is ook een groot pluspunt.
Een groot voordeel van Porro is dat hij bij het Spaanse nationale elftal ook al met Lamine samenspeelt. Ik neig er zelf ook eigenlijk naar om het team compleet rondom Yamal heen te bouwen en dus zoveel mogelijk Spaanse/Catalaanse spelers waar hij al mee heeft samengespeeld binnen te halen (Nico Williams, Rodri of Zubimendi, Porro, etc.), spelers waar hij in de toekomst bij het NT samen mee zal spelen (Samu Omorodion, Pino, Moleiro, etc.) of oud La Masia spelers (Xavi Simons, Nico González, Mika Mármol, etc.) en pas dan te kijken naar een buitenlander en zelfs dan met de voorkeur voor een Spaanstalige zodat de communicatie makkelijker gaat.
Het voornaamste nadeel van zo een strategie is dat een type Haaland niet echt meer mogelijk is, maar ik twijfel of twee supersterren in de aanval überhaupt gewenst is kijkende naar de situatie in Madrid.
@Imparator, die neiging heb ik blijkbaar ook, getuige de versterkingen die ik tot nu toe heb binnengehaald voor Barcelona. Yarek Gasiorowski, Martín Zubimendi, Nico Williams, Xavi Simons… En nu misschien Pedro Porro. En door de terugkoopclausule in het contract van Nico González blijft hij natuurlijk ook interessant.
Daarmee wordt de komst van Erling Haaland inderdaad niet realistischer, maar denk dat je je ook af moet vragen of je nóg een ster aan de voorhoede wil toevoegen als je Nico Williams, Lamine Yamal en Raphinha rond hebt lopen. Dan is het misschien verstandiger om een complementaire spits toe te voegen, niet nóg een ster.
Het probleem is alleen wel dat elke spits die er 20 in knalt voor een grote club ook meteen een sterspeler is
Met Sesko, Osimhen en Gyökeres zijn er drie (potentiele) topspitsen beschikbaar voor rond de €70.000.000 in de zomer van 2025, maar ik zie geen van hun als stand-in fungeren van Lewandowski en het is zonde om de veteraan te laten gaan na zo een topseizoen. Ik neig er momenteel naar om Vitor Roque een kans te geven gedurende 25/26 en dan wellicht Samu Omorodion binnen te halen in S3, aangezien hij dan al inmiddels compleet doorgebroken zal zijn als eerste spits van Spanje. Dan heb ik Yamal, Williams (vervangt Torres), Omorodion en 3 van de volgende 4 namen (Raphinha, Fati, Roque, Kubo).
Op het middenveld kom ik op hetzelfde uit, maar dan Rodri ipv Zubimendi gezien de Bask zelfs Liverpool afwees voor La Real en ik daardoor denk dat de kans dat hij tekent voor een club waar hij jaarlijks tegen ze zou moeten spelen nog kleiner wordt. Bovendien lijkt me met heel het Ballon d’Or fiasco best wat animositeit bij Rodri te zijn ontstaan tegen Real Madrid, wat een mogelijke overstap naar Barca een extra dimensie geeft. Nico González zou ik ook op den duur terug willen halen, maar dan kom je op (Frenkie, Pedri, Gavi, Olmo, Xavi Simons, Fermin, Bernal, Casado, Rodri, Nico) 10! namen en dat is er van uitgaande dat Pablo Torre wordt verkocht. Lijkt me erg veel en zelfs als je Simons meer als aanvaller telt en Rodri net als Enrique op het WK als centrumverdediger gebruikt. Ik moet dus een manier vinden om die puzzel kloppend te maken.
In de verdediging overweeg ik voornamelijk Hato als back-up linksback en linksbenige centrale verdediger. Gasiorowski is zeker geen verkeerde speler, maar ik denk dat ik liever iemand binnenhaal die ook daadwerkelijk de potentie heeft om uit te groeien tot absolute topper en als ik toch nog een extra linkspoot nodig heeft kan ik altijd nog Mika Mármol terughalen. Rechtsback staat nog best wel laag op het lijstje qua benodigdheden, maar ik verwacht dat het Porro of anders toch Kadioğlu zal worden. Keeper wordt denk ik Diogo Costa, maar pas als Ter Stegen’s overall echt begint te kelderen.