Heeft iemand al een volledig seizoen achter de rug als het onverwacht event, pas op met verkopen want er vloeit niks terug naar je transfer budget, en hoe is dit aan te pakken.
Seizoen 2 had ik een gehalveerd budget wat op 31 augustus weer volledig was omdat de actie van de bank onterecht bleek.
Punt 2, mijn teammanagement loopt vast als ik team 2 of 3 wil openen (het spel suggereert dat ik team 1 heb opgevraagd) maar als ik mijn teams open op teamformulier staat alles wel correct op papier. is dat een bug
Weet iemand of je de zeepbellen aan het begin van de wedstrijd bij West Ham kan uitzetten? In het echt is het prachtig, maar in ea fc is het een beetje too much…
Met live starting points kan West Ham nu een best leuke carrière zijn.
Op welke sliders spelen jullie momenteel? Ik heb even een maandje niet gespeeld ivm een reis, maar zit nu wat te klungelen met de sliders. Die van OS voelen niet helemaal top voor mij. Ik zoek wat meer uitdaging zonder dat de CPU alles erin schiet of dat ik mezelf saboteer met bijvoorbeeld veel pass error. Ik speel al op manual zijn de default settings van authentic gameplay misschien goed momenteel?
Ik vind sinds de twee laatste updates dat het spel gigantisch is veranderd. AI verdedigd veel te goed, kan geen passeer beweging meer maken. Heel erg kick and rush gevoel. Sliders hebben hier in heen effect. Alleen bij pass error maken ze wel eens de verkeerde pass en shot error te hoog scoren ze niet meer
Als je 3 team formulieren hebt moet je die doormiddel van D-pad in de game toch kunnen activeren. Als je tijdens de wedstrijd op pijltje omlaag drukt krijg je 4 verschillende tactieken.
Nu heb ik
4-3-3, 4-4-2 3 en 4-2-3-1 als tactiek maar tijdens een wedstrijd kan ik deze nooit selecteren en moet ik het handmatig aanpassen. Wat doe ik fout?
Hier nog maar eens een uitleg dat OVR niet zoveel zegt en eigenlijk alleen voor de AI van belang is, doe er je voordeel mee! Scouten wordt zo echt leuk…
Volgens mij doe je niks verkeerd, maar zijn de tactieken in de wedstrijd niet meer afgestemd, op wat we zelf afstemmen. in tegenstelling tot een paar spellen terug waar die verschillende tactieken wel in de wedstrijd werkte; extreem verdedig, verdedig, neutraal, aanval en extreem aanval; met elk een eigen formatie
Goede video. Ben zelf ook helemaal niet zo bezig met playstyles en kenmerken, maar blijkbaar wel zeer nuttig. Wel simuleer ik redelijk wat, waardoor een hoge OVR toch benodigd is.
Zoals beloofd in mijn story op het forum zal ik de sliders delen die ik momenteel gebruik. Hiermee krijg ik realistische en afwisselende resultaten en beleef ik heel veel plezier aan het spel. De tegenstanders hebben vaak wat meer balbezit, maar het zorgt juist dat ik realistische uitslagen heb en zelf niet te veel scoor en het een uitdaging is soms om uberhaupt kansen te creëren. Ik merk bovendien veel verschil tussen Eredivisiewedstrijden en Champions League wedstrijden, die wat moeilijker zijn (zoals het zou moeten zijn). Alle assistance qua passen etc staat op semi, met uitzondering van schieten, die staat op volledig manual.
Vraagje, hoe dealen jullie met al die verzoeken van spelers om meer speeltijd te krijgen? Om de paar dagen krijg ik weer een verzoek, terwijl ik best wat rouleer qua spelers.
En voor je het weet vragen er een paar een transferverzoek aan die je niet kan terugdraaien. Heel storend…
Zijn er manieren om dit uit te zetten? Zijn de spelers op mijn bank misschien van te hoog niveau? Tips zijn zeer welkom.
Ik vind dit persoonlijk helemaal niet storend, maar juist realistisch. Je hoort managers vaak genoeg zeggen dat spelers tevreden houden zo’n beetje het grootste onderdeel is van hun baan.
Daareentegen moet wel gezegd worden dat blessures amper bestaan in dit spel, waardoor het wat lastiger wordt.
Je moet met het aantrekken van spelers en geven van contracten goed in de gaten houden welke rol je ze geeft: te veel spelers met important of crucial gaat je dus in de problemen brengen.
Wat ik zelf doe is dus rouleren en soms ook gewoon kiezen tussen speler A of B en accepteren dat die ene speler gaat vertrekken.
De rol is heel bepalend. Cruciaal en belangrijk horen echt elke wedstrijd te spelen. Daar naast is een kleine selectie ook een must. Ik hanteer 23 spelers en dan nog jeugd spelers. Laatst genoemde hoeven nauwelijks te spelen. Maximaal 5 spelers met de cruciale rol.
zo was Bruno Fernandes zelfs gepikeerd omdat hij niet speelde speelde in de League Cup, tussen twee top duels in. Meestal werkt een interview (gesprek) met de speler ook vaak.
Ik vind het inderdaad ook niet storend. Als er iemand van de bank aangeeft graag te willen spelen, laat ik hem vaak spelen of invallen en dan fantaseer ik er zelf bij dat de eigenlijke basisspeler een kleine blessure heeft/die dag ziek is. Juist omdat we zo weinig blessures zijn. Op die manier voel ik me toch wat gedwongen om af en toe een B-keuze of zelfs C-keuze te laten spelen en meer gebruik te maken van de jeugd