EA SPORTS FC 26 - Algemeen

Leeds kan ik ten zeerste aanbevelen. Een aantal leuke spelers zoals Gbonto, Aaronson. In de spits lopen wel drie lochte spelers. Nmecha, Calvert Lewin en Piroe. Keer wat anders dan Atleti. Ook om het spel te leren kennen lijkt mij Leeds een goede keuze. De lat ligt dan niet te hoog

1 like

He topper,

Ik ben door tijdsgebrek nog niet begonnen. Vanaf dinsdagavond heb ik 1,5 week vakantie dus dan maak ik een keuze met wie ik begin.

Ik ben tegen mijn broer (online seasons) vaak Atleti en vind dat echt een heel fijn team.

Waarom hoor ik het geluid van de commentatoren niet meer???

Volgens mij moet je “muziek altijd aan” op uit zetten. Dan zou het weer terug moeten zijn.

Die instelling wijzigt volgens mij als je muziek luistert via spotify bijvoorbeeld.

1 like

@larsCF Het is opgelost :slight_smile:

1 like

Is er een manier om een story van categorie FC25 te veranderen naar FC26, zodat ik mijn story kan verder zetten? Of moet ik een nieuwe story aanmaken met categorie FC26?

Even een Moderator prive bericht sturen die zou dat kunnen aanpassen

2 likes

De Premier League kalkoen is dit jaar mager, met een wedstrijd, normaal wel 4 wedstrijden vandaag, nou ja volgend jaar beter

Dit is de reden:

Voor het eerst heb ik zelf een club gemaakt voor een career en een RTG gestart. Begonnen in de Engelse League Two met fictieve spelers, die meteen verkocht en jeugdspelers ingebracht. Geleidelijke weg omhoog gevonden met een 17e plek, gevolgd door een 7e plek met promotie via play-offs, een 14e plek in League One en een promotie naar de Championship na een 2e plek.

Heb zo snel mogelijk de fictieve spelers verkocht en het team volledig jeugd gemaakt. Op één speler na, een typische leider als CV, die blijft. Verder heb ik twee keepers transfervrij aangetrokken, gezien mijn jeugdkeepers veel te veel fouten maakten. Hierdoor nog geen andere transfers verricht. Elk jaar merkte ik dat de groei van de jeugdspelers steeds meer echt een verschil ging maken doordat je van ± 55 ALG naar 70 ALG gaat. De stap in de Championship is echter wel wat hoger doordat ook Premier League teams terugvallen. Tot nu toe sla ik biedingen op toptalenten af, ook al zouden die qua realisme verkocht moeten worden. Anders sta ik steeds met 60 ALG spelers aan de aftrap. En juist deze talenten vormen natuurlijk een beetje de feeling die je met zo’n eigen ploeg krijgt.

Twijfel alleen nu om gericht te versterken en hoe dat te doen. Zouden jullie bijv. enkel regens of jeugd elders scouten of bijv. ook reguliere spelers? Twijfel een beetje of het leuk is om een bekendere naam in het team te krijgen als de rest uit jeugd bestaat.

2 likes

Wow, respect voor het concept & de tijd die je er zult in gestoken hebben. Alvast een mooi parcours dat je met je team aan het afleggen bent!

Om op je vraag te antwoorden, ik volg je wel over het idee van de combo bekende spelers & je jeugdspelers.

Is het geen optie om jonge, talentvolle (en onbekende) spelers van topteams te huren of zelf te strikken, dat past dan wel nog binnen jouw concept?

Langs de andere kant, als je wil groeien & wedijveren in de Championship, moet je ergens versterken met kwaliteit 

1 like

Netjes! Hoe heet je club? Is die nog gelinkt aan een Engelse stad bijvoorbeeld?

Bij zulke carriĂšres vind ik het vaak leuk om goed de free agents in de gaten te houden. Max 2 per seizoen contracteren bijvoorbeeld. Op dat niveau komen veel free agents voor je selectie in aanmerking en je gaat spelers gebruiken die je anders niet zo snel zal gebruiken. Wat oudere spelers onder andere.

In jouw geval kun je bijvoorbeeld op free agents uit Engeland/Ierland/Schotland/Wales filteren. Dan komen er vast wat leuke spelers naar voor die voor de breedte of in de basis aangetrokken kunnen worden.

1 like

Prachtig verhaal @Begiristain, hopelijk mooi succes

1 like

Zijn er meer bij wie de cpu settings elke keer weer op default staan? Moet het elke keer weer opnieuw instellen als ik het spel opstart.

Daarnaast benieuwd of er mensen zijn die de unexpected events op hoog hebben staan? Ik merk dat ik het toch wel leuker vind als er meer blessures etc zouden zijn zodat ik creatiever moet zijn met mijn opstellingen enz. Ook vind ik dat ik toch te weinig blessures oploop

Bij iedere update staan de sliders op 50. Unexpected events heb ik op normaal. Wel altijd een blessure tussen je doelman en een verdediger op de training, speler met heimwee of ziek.

Ik heb dan juist een uitgeleende speler die klaagt over heimwee

@LarsCF De club is ontstaan in samenwerking met mijn trouwe partner ChatGPT, haha. Had wel een idee wat ik wilde, maar ben niet zo creatief met namen en dergelijke. Wat ik in Engeland mooi vind is als het wat nostalgisch, de oude voetbalsfeer laat zien. Dus vaak matchen hier rode shirts en tribunes dicht op het veld goed bij. Bij United (grotere variant, in het verleden), Bournemouth in deze game of Aston Villa nu de shirts wat diepere kleuren hebben (en Villa Park natuurlijk).

Veel lagere Engelse clubs staan nou niet echt bekend om hun uitstekende design skills, dus heb er zelf wat van gemaakt. Engeland kent al genoeg (rauwere) arbeidersclubs, dus wilde iets wat dat wat allure heeft van een grotere stad en/of een mooi gebied. Beetje zoals Monaco en Nice, de clubs liggen in een prachtig gebied met allure. Hoeft dan weer niet echt statig. Om die reden gekozen voor zuidwest Engeland (links onderin). Daar is nog niet echt een grote club aanwezig, mooie regio’s, ook wat strandvibes van de zuid Engelse kust. Er zijn wat plaatsjes die bekend staan om welvaart en Bristol bijv. is een oude stad met historie, een universiteit, etc. Clubnaam moest een beetje catchy en mooi Engels zijn en is uiteindelijk Westgate FC geworden. Wilde niet iets met ‘Rovers’ of ‘Town’, oid. Je hebt ook wel een prima logo met twee zwaarden in FC26. Beetje de castle-vibe van een club. Past stadionnaam The Citadel ook wel mooi bij een klassieker Engels stadion. En dan mooie tenues met bordeauxrood, zwart, crùme wit en crùme (deels met de Jordan shirts die je kan kiezen). Best classy geworden. Al met al heb je dan een beetje de Arsenal vibe van een club qua klasse, speelstijl en jeugd. Wel het Engelse qua namen en stadion. En een gebied wat er bij past en waar nog geen grotere clubs zitten.

Volg jullie wel qua uitleg. Ga denk ik inderdaad gewoon voor regens of onbekendere (transfervrije) spelers om de selectie wat op te vullen. Al moet ik zeggen dat de seizoenstart vooralsnog best prima gaat. Hoewel mijn sterspeler net voor drie maanden geblesseerd raakt.

1 like

Nice! Klinkt goed. Ben wel benieuwd hoe die tenues er dan uitzien. :slight_smile:

1 like

Ik loop tegen het probleem dat mijn ‘‘menu’ muziek, doorsijpelt in mijn wedstrijd,(maar ik wedstrijd commentaar weer niet heb) weet iemand waar dat aan kan liggen?

@fcfan Dit is daar denk de oplossing voor.

1 like