Het was inderdaad dit knopje
Springt muziek altijd aan “weer aan” als je een jeugd event hebt gespeeld
Sinds gisteren kom ik niet voorbij het startscherm. Op de een of andere reden loopt mijn hele laptop vast…. Iemand weet hoe dit kan?
Ik ben wel eens benieuwd hoe ieder hier deze EA editie ervaart. In mijn opinie was FIFA 11 t/m 16 prime FIFA.
Sindsdien heb ik nooit meer echt een editie gespeeld dat die tijd kon evenaren. Tuurlijk er waren wel eens prima edities, maar écht goed wat je blijft herinneren.. nee.
Er zijn nog wel eens mensen die zeggen dat FIFA 21 goed was, in die verschrikkelijk corona tijd. Maar nee, vond ik niet.
Kleine nuance: ik speel enkel Carriere, Aftrap en Seasons. Dus ik beoordeel op offline content, offline en seasons gameplay, menus, soundtracks e.d..
UT speel ik zelden en is qua gameplay ook een vak apart.
Goed, op basis van wat ik speel kan deze editie nog wel eens in geheugen blijven, want ik ben aardig positief. . De stadion aantallen zijn wederom uitgebreid. De stadion details zijn te zien, wat zeer realistisch is . In mijn inziens is de gameplay realistischer dan ooit, wat daarnaast ook nog fijn speelt.
Wat ik écht mis is:
- Een realistisch transfersysteem. Dit speelt al wel 12 jaar, als het niet meer is. Het is nog steeds dat clubs de meest rare en onrealistische transfers doen.
- Een volledige gelicenseerde Serie A. Deze competitie is een geweldige competitie, maar het ontbreekt aan Lazio, Atalanta en de Milanese clubs. Hierdoor kan ik dus nooit een carriere starten in deze competitie. Simpelweg, omdat de ontbrekende licenties mateloos irriteert.
- Licenties internationale landen. Het is het laagst aantal ooit, volgens mij.
- Nieuwe tenues in het nieuwe seizoen. Volgens mij kan EA dit wel toelaten, mits ze de sponsor behouden ivm contracten e.d.
- In seasons gelijkspellen afschaffen. Gewoon verlengen en daaruit een winnaar laten uit komen.
Welk cijfer geven jullie deze editie?
- 1-2
- 2-3
- 3-4
- 4-5
- 5-6
- 6-7
- 7-8
- 8-9
- 9-10
Dit is de eerste ea fc game die ik speel, bij fifa 22 ben ik volgens mij gestopt voor een paar jaar. Ik vind de gameplay best goed, werk wel veel met sliders maar dat is prima. Stadions en thema’s in la Liga, premier league, ligue 1 en Bundesliga vind ik echt top.
Vind dat er nog wel redelijk wat bugs inzitten, zijn wel voornamelijk kleine dingetjes.
Grootste toevoeging zou voor mij nu tenues zijn. Als je na 1 seizoen een nieuw tenue zou kunnen maken zou dat echt top zijn. Maar denk dat dat wel lastig is met de afspraken die ze met sponsors hebben hoor. Adidas, Nike, etc willen natuurlijk gewoon hun eigen tenues promoten, en de clubs ook.
Het feit dat we elk jaar zaken missen of graag zien toegevoegd worden én toch het jaar nadien de nieuwste editie kopen, zegt wel iets.
Ik speelde m’n allereerste FIFA in ‘99 & was meteen verkocht.
Elk jaar op de afspraak, altijd alleen maar carrière gespeeld vanaf die speelmode werd ingevoerd.
Elk jaar kwamen er nieuwe echte gezichten bij, stadions werden toegevoegd, de officiële licentie van de Europese competities kwamen er bij, wat er voor zorgde dat het spel (in mijn ogen) compleet was.
Mijn grootste ergernis: de terugkerend title & squad updates. Het spel is in feite “nooit” af, want ze moeten het voortdurend bijsturen door de bugs.
De squad updates zijn machtig, alleen als ze plots een speler vrijgeven waarop je zat te wachten, waardoor je je gewenste carrière moet uitstellen of, nog erger, moet heropstarten. Zeker wanneer spelers plots ‘n real face krijgen.
Ik begrijp dat ze die niet kunnen overzetten naar lopende saves, maar de keren ik heb opnieuw begonnen of zat te wachten tot …
Ik geef deze editie ‘n 7-8 gegeven, want heb pas later gestart, dus er waren nog geen frustraties van bovenstaande aard. Het feit dat ik m’n carrière deze keer minder realistisch opbouw, zal ook wel helpen!
Mijn line up bij Manchester united is helemaal messed-up. Foto van een speler komt niet overheen met de naam van de speler. Hebben meer mensen dit?
Ik zou graag het FC Barcelona van onder Guardiola zo goed mogelijk naspelen. Maar iemand een idee welke opstelling en welke spelersrollen (en eventueel sliders) ik best gebruik?
Er moet dus vrij gespeeld worden met veel positiewisselingen om overtal situaties te creëren, maar als de bal verloren wordt, moet direct hoog en risicovol druk gezet worden. Wat ik ook vaak heb: Vanaf er wat creativiteit gegeven wordt aan spelers, zijn er geen looplijnen naar voren meer, ook al is er een immens gat. Dus hoe kan dat opgelost worden?
Career mode tracker app (android/ios) gebruikt iemand deze app ook? Merk wel dat steeds meer achter de betaal muur gaat. 5,50 per maand is best prijzig, 50 per jaar of 100 life time