EA SPORTS FC 26 - Club Gezocht

Nooit geweten, dat Ceuta. Grappig feitje.

Ik heb tijdens de verschillende edities vaak een standaard CM lopen met mijn favoriete clubs Barça of Arsenal. Soms ook met Ajax, als dat enige tijd geleden is. Dat is weer het geval en toevallig zijn de shirts weer strak dit jaar. Mogelijk dat ik met één of twee van hen de gebruikelijke CM start.

Wat betreft andere CM’s heb ik een paar ideetjes. Nog niet helemaal over uit wat gaat komen en wat niet.

Italië
Heb zin in een AC Milan CM, maar dat zal dit jaar waarschijnlijk weer niet lukken gezien de club er niet in lijkt te zitten. Wel vind ik de Serie A perfect voor een klassieke CM zoals die jaren geleden vaak gespeeld werd. Zoals ik laatst schetste, met Napoli en Udinese als voorbeelden.

Napoli (met stadion) is een zeer geschikte kandidaat. Fiorentina denk ik ook, met o.a. De Gea, Dzeko, Fagioli en Kean. Pioli is hier de manager geworden. Eventueel een Como of AS Roma afhankelijk hoe strak die in game gemaakt zijn.

Frankrijk
Een complete rebuild met Lyon (eigen stadion) is natuurlijk een goede mogelijkheid. Ook het nieuwe Paris FC of AS Monaco mét Pogba en veel talenten sluiten hier goed op aan. Marseille vind ik vaak ook een goede optie, maar niet zo’n fan van hun laatste transfers.

Spanje
Misschien dus Barça. Atletico heeft een paar goede aankopen gedaan. Sevilla is rijp voor een volledige rebuild. Valencia kan je omhoog werken nu er wat meer talent rondloopt. Wil je lager kijken kan Deportivo of Malaga mooi zijn.

Engeland
Mogelijk Arsenal. En ik vind Aston Villa en Bournemouth in game goed aanvoelen met het idee van een Engelse CM. Newcastle leek interessant met de namen die genoemd zijn, maar lijken de boot vooralsnog wat te missen. Hoewel persoonlijk geen fan, kan ik mij voorstellen dat Chelsea lekker gaat spelen met de spelers die ze hebben. Kan ook maar zo dat die deze maand Donnarumma nog binnen slepen.

Duitsland
Moet ik zelf nog even zien. Ligt er denk ik een beetje aan hoe goed de clubs als HSV en BvB in game gemaakt zijn. Wat niveautjes lager liggen er natuurlijk mooie uitdagingen bij de vele gevallen clubs daar. Denk aan Schalke, Hannover, namen zoals hierboven reeds genoemd. Heb er persoonlijk nog geen neiging naar.

Dit was overigens de post van laatst: Team gezocht - FC25 - 240 van Begiristain

1 like