Team gezocht - FC25

Een tip voor sommigen! Merk dat een aantal op zoek is naar een laatste CM voordat de nieuwe editie komt. En dat mensen vaker dan voorheen moeite hebben om een juiste club te vinden. Nu merk ik dat zelf ook. Bij veel clubs is de connectie met een CM er een beetje vanaf. In de Premier League kan bijna alles, budgetten gaan door het dak en er zijn redelijk wat clubs die niet echt meer een sprekende selectie hebben.

Wat voor mij nu werkt is op zoek gaan naar de ‘in-game feeling’ en/of terugkijken naar clubs uit vorige edities. Zo vind ik bijv. Bournemouth in game heel nice qua stadion omdat het mooi dicht op veld zit en de kleuren rood-zwart wat oldskool feeling geven, terwijl als je uitzoomt het eigenlijk mega klein is.

Qua terugkijken doel ik op teams die in vorige edities vaker gebruikt werden. Denk aan het Udinese van een aantal jaar geleden, met Di Natale, Alexis Sanchez, Isla en Inler. Of Napoli, met Cavani, Hamsik en Lavezzi (denk daar een zonnige middagwedstrijd bij met de lichtblauwe tenues en je bent een eind, haha). Zo ook Dortmund. Vaak krijg je dan wat meer idee/gevoel bij de club of kan je de club terugbouwen naar hoe het toen was. Een Udinese is flink afgegleden, maar heeft nu bijvoorbeeld Thauvin en Alexis Sanchez in de selectie. Paar goede CM-spelers zoals Solet (aanrader) en je hebt best een leuke ploeg. Via Sofifa wat edities terug gaan en rond kijken geeft vast inspiratie.

Jullie nog soortgelijke ploegen in gedachten?