EA SPORTS FC 26 - Club Gezocht

EAFC 26 nadert.. nog 5 a 6 weken…
Inmiddels zal ieder al aan het nadenken zijn met welke club(s) ze hun carriere gaan starten.

Gebruik dit topic om elkaar te helpen, indien je twijfelt tussen clubkeuzes of uberhaupt een club zoekt.

De 2. Bundesliga van dit seizoen is super, met de terugkeer van Arminia Bielefeld en Dynamo Dresden. Ik heb bovendien altijd een zwak gehad voor Kaiserslautern (wat in mijn jeugd nog een enorme club was, vechtend voor de landstitel) en ik heb als student vlakbij het Olympiastadion van Hertha in Berlijn gewoond. Dus volop keuze voor mij.

Ik ga altijd af op persoonlijke ervaring: woonplaats Kraków (Cracovia), geboren Amsterdammer (Ajax), een superleuke vakantie (Tenerife), of een maf verhaal zoals met FC Andorra, of anders de enige Europese club in Afrika: Ceuta.

Het laatste wat ik nog weleens wil proberen is een story als CEO Topsport bij Red Bull en dan een voetbal-, F1- en wielrenverhaal in elkaar weven. Of de man achter Ineos (eigenaar Man United, sponsor Mercedes AMG F1, naamgever wielerploeg). Maar daarover dien ik nog even na te denken, hoe dat handen en voeten te kunnen geven.

1 like

Ben wel benieuwd wie iedereen gaat kiezen. Ik start eigenlijk altijd met Ajax. Heb deze editie Hamburger Sv, Villarreal, Porto onder mijn hoeden gehad. Dus wellicht weer richting Engeland of Frankrijk. Heb ideeën nodig

1 like

Nooit geweten, dat Ceuta. Grappig feitje.

Ik heb tijdens de verschillende edities vaak een standaard CM lopen met mijn favoriete clubs Barça of Arsenal. Soms ook met Ajax, als dat enige tijd geleden is. Dat is weer het geval en toevallig zijn de shirts weer strak dit jaar. Mogelijk dat ik met één of twee van hen de gebruikelijke CM start.

Wat betreft andere CM’s heb ik een paar ideetjes. Nog niet helemaal over uit wat gaat komen en wat niet.

Italië
Heb zin in een AC Milan CM, maar dat zal dit jaar waarschijnlijk weer niet lukken gezien de club er niet in lijkt te zitten. Wel vind ik de Serie A perfect voor een klassieke CM zoals die jaren geleden vaak gespeeld werd. Zoals ik laatst schetste, met Napoli en Udinese als voorbeelden.

Napoli (met stadion) is een zeer geschikte kandidaat. Fiorentina denk ik ook, met o.a. De Gea, Dzeko, Fagioli en Kean. Pioli is hier de manager geworden. Eventueel een Como of AS Roma afhankelijk hoe strak die in game gemaakt zijn.

Frankrijk
Een complete rebuild met Lyon (eigen stadion) is natuurlijk een goede mogelijkheid. Ook het nieuwe Paris FC of AS Monaco mét Pogba en veel talenten sluiten hier goed op aan. Marseille vind ik vaak ook een goede optie, maar niet zo’n fan van hun laatste transfers.

Spanje
Misschien dus Barça. Atletico heeft een paar goede aankopen gedaan. Sevilla is rijp voor een volledige rebuild. Valencia kan je omhoog werken nu er wat meer talent rondloopt. Wil je lager kijken kan Deportivo of Malaga mooi zijn.

Engeland
Mogelijk Arsenal. En ik vind Aston Villa en Bournemouth in game goed aanvoelen met het idee van een Engelse CM. Newcastle leek interessant met de namen die genoemd zijn, maar lijken de boot vooralsnog wat te missen. Hoewel persoonlijk geen fan, kan ik mij voorstellen dat Chelsea lekker gaat spelen met de spelers die ze hebben. Kan ook maar zo dat die deze maand Donnarumma nog binnen slepen.

Duitsland
Moet ik zelf nog even zien. Ligt er denk ik een beetje aan hoe goed de clubs als HSV en BvB in game gemaakt zijn. Wat niveautjes lager liggen er natuurlijk mooie uitdagingen bij de vele gevallen clubs daar. Denk aan Schalke, Hannover, namen zoals hierboven reeds genoemd. Heb er persoonlijk nog geen neiging naar.

Dit was overigens de post van laatst: Team gezocht - FC25 - 240 van Begiristain

1 like

Ik heb enorm veel zin in de nieuwe game, en ben ook al volop aan het nadenken over welke clubs ik wil gaan doen;

Zoals altijd start ik een Ajax carrière. Hopelijk kan ik ze terugbrengen naar het niveau van 18/19

Verder wil ik weer eens een carrière in meerdere competities beginnen en hiervan ook stories maken, enkele ideeen;

• Arsenal - favoriete club in Engeland
  • een Engels team buiten de top 6 (ik zit aan Bournemouth te denken
  • Twente, , GAE, NEC of NAC (leuk om binnen de Eredivisie eens wat anders te doen en met een ander segment aan spelers spelen
  • HSV (eindelijk terug in de Bundesliga) of bijvoorbeeld een Stuttgart/Werder Bremen
  • Girona (met de Nederlandse enclave) of Valencia /Sevilla terugbrengen naar betere tijden
  • Napoli zou ik heel graag willen doen, maar de missende licenties houden me tegen
  • Een club buiten de top 5 competities (Anderlecht/Porto/Celtic/Basel etc (dit om mij wat meer te verdiepen in die competities en de spelers die daar spelen. Wil die clubs hogerop helpen met lokale talenten/spelers

Genoeg om naar uit te kijken in ieder geval

Ik las vandaag een artikel op Voetbalzone over het salarisplafond en de problemen waar met name Sevilla hierdoor mee te kampen heeft momenteel. Dit bracht mij op het idee om FC26 te starten met een carrière met Sevilla en hiervan een story te maken op dit forum. Ik wil met FC25 nog een allerlaatste seizoen starten voordat de nieuwe game komt, en dacht dat het misschien wel leuk is om een soort prequel te maken met Sevilla en hiervan ook een story te maken. Het zou mooi zijn om de club, nadat het de laatste seizoenen slechter gaat, sportief weer terug te brengen naar de successen in vooral de Europa League. Wordt vervolgd….

Er zijn maar 12 spelers ingeschreven. Salarsplafond is opgelegd door La Liga vanwege wanorde langere periode. Het salaris ligt ver onder clubs uit het 3e en 4e niveau. Bizar

Sevilla is niet de enige met problemen.

Hele goede optie inderdaad. Ze kunnen nu een deel inschrijven en de paar ton die genoemd gaat voornamelijk om nieuwe spelers. Binnenkort lijkt er circa 40-50 miljoen binnen te komen met de verkoop van Badé en Juanlu. Zeer hard nodig, maar anderzijds een beperkt stuk van een veel groter totaalbedrag wat benodigd is. Selectie moet echt compleet gerenoveerd worden. Mindere en dure krachten eruit, focus op waarde opbouw en behouden blijven in La Liga.

Club is wel mooi verwerkt in de game zelf. Stadion, mooie shirts, clublied en dergelijke is aanwezig.

1 like

Ik neig naar de volgende teams.

Telstar, ze hebben het mooie underdog verhaal.
Go Ahead Eagels, met hun europeese campange meegenomen
Kaiserslautern, nu hsv gepromoveerd is lijken ze mee een mooi herstel naar hun glorie
En nog een duits treedje lager is msv duisburg misschien een idee

Het zal bij mij Dynamo Dresden of HSV worden.
Ik begin altijd met de eerste carriere in de Premier League, maar dat doe ik komende editie een keer niet.

Serie A is helaas voor mij heel het seizoen uitgesloten. Met 4 grote clubs die niet gelicenseerd zijn ( Atalanta, Lazio, Inter en AC) kan ik er niet in spelen.

Ik kijk er sinds jaren weer eens naar uit. Ik zie en lees veel positieve veranderingen.

Ik ga voor KV Mechelen of Valencia, lijken me leuke ploegen om wat mee aan de gameplay te wennen.

Ben niet bekend met de Belgische competitie, maar Valencia is sowieso wel een mooie uitdaging denk ik. Er kan financieel nog niet veel, maar het gaat sinds een tijdje toch wat stabieler allemaal. Wat meer talenten en een wat meer gebalanceerdere ploeg. Dit jaar ook weer goede tenues en het stadion zit ook in de game.

Misshien maar met Villarreal starten, die heb ik in 25 niet aangeraakt, en is eens een keer wat anders dan Newcastle(wat ik meestal als verkenner gebruik), is dit de stille sterfte van deportivo in fc 25 :thinking:

Of In Rome Beginnen met ‘het grote 5 project’ en dan via Frankrijk, Spanje Duitseland en Engeland alle grote competities eens winnen.

Stap 1 en 2 bij telstar heb ik al waargenomen,
Middenveld van breedte voorzien, en verdediging jonger en sterker maken

Misschien een leuke suggestie voor een aantal die eens in Frankrijk willen spelen. Olympique Marseille heeft altijd meerdere mooie shirts en het stadion zit erin. Kwam zojuist achter een aantal transfers die ik nog niet voorbij had zien komen. Hierdoor heb je best een aardige/leuke selectie voor de Ligue 1. Doordat het ook om een aantal huurtransfers gaat heb je ook nog ruimte om je eigen interpretatie in te passen.

GK: Rulli en De Lange
VER: Pavard, Medina, Balerdi, Aguerd, Egan-Riley, Emerson, Murillo (heel snel)
MID: Vermeeren, Hojberg, Kondogbia, O’Riley, Gomes, Harit
AAN: Greenwood, Weah, Paixao, Traore, Gouiri, Aubameyang
Coach: De Zerbi

2 likes

Lijkt inderdaad een fantastisch team voor een carrière, maar de aanwezigheid van Greenwood houdt me toch tegen.

Dat is een mooi gezelschap, maar volgens mij is Kondogbia snel aan vervanging toe, met 34/35jaar

Je kunt hem altijd transfervrij laten vertrekken op de eerste dag van je aanstelling :wink: meteen met een klapper je CMS beginnen…

@Raindog snap je punt. Uiteindelijk is hij niet veroordeeld en in die zin onschuldig (tot tegendeel bewezen is). Je kan hem inderdaad ook laten gaan. Deze zomer waren er al wat BPL clubs en Atletico Madrid met interesse.

@fcfan snap je punt niet helemaal. Hij hoeft niet in de basis en ervaring hoort bij een selectie. Ook hierin kan je doorselecteren.