Goede opties hoor! Met name Rennes en Lens zijn de laatste jaren clubs met een heel positief saldo op transfergebied. Trekken goede talenten aan en verkopen voor nog veel meer. Ook de prestaties zijn positief en er wordt wel eens zaken gedaan met PSG. Zou prima kunnen, al heb ik geen idee wat de vraagprijs voor Mbaye zou zijn. Nice zou kunnen, maar zeker nadat ze via play-offs pas degradatie hebben ontlopen denk ik dat ze even een pas op de plaats maken. Geen Europese inkomsten, transfersommen zijn laatste periode ook lager. BMG is volgens mij niet heel kapitaalkrachtig at the moment. Evenals de Franse clubs haalt Eintracht ook wel wat talenten binnen in de Bundesliga.
In Engeland kunnen alle drie de transfers natuurlijk prima bekostigen. Brighton en Brentford zijn op de flanken erg goed bezet, maar staan natuurlijk wel bekend om het aantrekken van potentieel goede spelers. Sunderland kan natuurlijk ook prima investeren, zeker na dit seizoen. Anderzijds weet ik niet of een toptalent zo snel voor hen zou kiezen.
Persoonlijk denk ik dat Rennes en Lens het makkelijkst te koppelen zijn aan Mbaye. Hoewel PSG misschien ook niet zo’n zin heeft om de nummer twee van dit jaar te versterken. Denk dat je persoonlijke voorkeur het gaat bepalen, haha.
*Vind de Ligue 1 ook wel echt een leuke competitie, juist door clubs als Rennes en Lens. Naast de grotere clubs als Marseille, Lyon en Monaco. Veel talenten, veel atletische en technische spelers.
Enorm bedankt voor dit uitgebreide antwoord. Ik ben er nu ook volledig uit. De keuze is gevallen voor RC Lens. Doordat deze eigen stadion in de game hebben, een mooie derby hebben tegen Lille en vlak aan de Belgische grens liggen. En ook hun opmars van de laatste vijf jaar maakt dat ik hen erg geschikt vindt.
Heb zelf Marseille live points gedaan. Selectie is redelijk in balans maar veel 30+. Betis is ook een hele leuke club, CL gehaald en ook een wat oudere selectie.
Bovenstaande opties zijn goed. Je kan kijken naar Roma/Juventus. Dortmund zou in theorie ook kunnen, niet heel sterke selectie eigenlijk. Brandt etc. gaan ook nog weg. Lyon is een optie. Ajax in Nederland, net Míchel van Girona aangesteld.
Edit: mocht iemand nog een keer met Neymar willen spelen, hij is weer toegevoegd.
Ik heb het idee om met Atletico Madrid te gaan starten. Met een nieuwe manager, welke manager (met real face) zien jullie de opvolger worden van Simeone?
En is Sabairi een realistische aankoop voor Atletico Madrid? (Los van het feit dat hij bijna naar Bayern München gaat)
Saibari zou denk ik wel moeten kunnen. Is een speler die techniek voor La Liga heeft, maar ook workrate. Aan de andere kant is hij erg duur en heb je met Baena al een heel goede 10.
Manager vind ik een lastige. Wil je op dezelfde stijl door? Lees dat Rui Borges van Sporting zijn stijl gebaseerd is op defensieve stabiliteit. Je zou ook kunnen proberen met een Koké of Azpilicueta binnen 1 seizoen manager van de club te worden.